СИНТЕЗ ЗВУКУ І КІНЕМАТОГРАФ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ВЗАЄМОДІЇ

Автор(и)

  • Валерій Папченко Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.24.2019.183918

Ключові слова:

«рисований звук», візуалізація звуку, оптичний звукозапис, звукове кіно, орнаментальний звук, інтермодальність, психоакустика, синтез звуку, «синтетична музика»

Анотація

Мета дослідження — виявити концептуальну основу взаємодії синтезу звуку і кінематографа з позиції семіотики і теорії медіа. Методологію дослідження становить семіологічний підхід (оцінка інтермодальної взаємодії з точки зору знакової системи) і застосування окремих положень медіа-теорії Бориса Ґройса (феноменологія субмедіального простору і «медіального одкровення»). Здійснено спробу теоретичної рефлексії практичної діяльності лабораторій «рисованого звуку» у 1930-х роках.

Біографія автора

Валерій Папченко, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений працівник культури України, доцент, доцент кафедри кіно-телемистецтва Київського національного університету культури і мистецтв.

Посилання

Авраамов Арс. Синтетическая музыка. URL: http://asmir. info/lib/avrsynth.htm

Гройс Б. Под подозрением: феноменология медиа. Москва : Художественный проспект, 2006. 200 с.

Смирнов А. Рисованный звук. URL: http://asmir.info/lib/ grsound.htm

Степанов Ю. В трехмерном пространстве языка: Семиотические проблемы лингвистики, философии, искусства. Москва : URSS, 2015. 336 с.

Levin, T. «Tones from out of Nowhere»: Rudolph Pfenninger and the Archaeology of Synthetic Sound. URL: http://www. centerforvisualmusic.org/LevinPfen.pdf

Verbeek, P. Material Hermeneutics. URL: https://scholar.lib. vt.edu/ejournals/SPT/v6n3/verbeek.html

Опубліковано

2019-06-10

Номер

Розділ

Articles