Режисерські версії циркового дійства в екранній площині
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267523Ключові слова:
цирк, кінематограф, режисура, циркова постановка, трюк, екранні засоби, виконавська майстерністьАнотація
Розширено наукові уявлення про місце і роль екранної й циркової режисури в системі гуманітарного знання на сучасному етапі розвитку суспільства. Визначено режисуру як універсальний багатовекторний різновид художньо-естетичної, творчо-виробничої, морально-етичної, виховної діяльності; виявлено оригінальні принципи побудови екранних творів, базованих на циркових постановках і навспак; уточнено взаємовплив та взаємозбагачення циркового й аудіовізуального мистецтв у розвитку режисерської майстерності; обґрунтовано, що творчість кінорежисерів розвиває й розширює знання про циркове мистецтво, дає поштовх для розвитку творчості циркових постановників та виконавців в екранній площині; визначено специфіку творчості режисера в процесі екранної адаптації циркових вистав в екранних постановках, що вперше постало предметом спеціального дослідження.
Посилання
Zhukovin, O.V. (2015). Mystetstvo triuku u konteksti vydovyshchnoi kultury [Trick art in the context of entertainment culture]: avtoref. dys. … kand. myst.: 26.00.04. Kyiv, 20 s. [in Ukrainian]
Pospielov, O. Tsyrkove mystetstvo u prostori ta chasi: vid Kolizeiu do Amfiteatru Estli; vid skomorokhiv do suchasnosti [Circus art in space and time: from the Colosseum to the Astley Amphitheater; from buffoons to modern times]. Retrieved from: https://www.researchgate. net/publication/ 340444629_ Cirkove_mistectvo _u_ prostori _ ta_casi_vid_kolizeu _do_amfiteatru_ estli_vid_ skomorohiv _do_sucasnosti . [in Ukrainian]
Puchkov, Andrii. (2021).Tryvkyi troling trykstera: Metadramaturhiia Oleksandra Korniichuka [Persistent Trolling of the Trickster: Metadramaturgy by Oleksandr Korniychuk] Kyiv. DUKh I LITERA, 608 s. [in Ukrainian]
Stanislavska, K.I. (2016). Mystetsko-vydovyshchni formy suchasnoi kultury [Artistic and performing forms of modern culture]: monohrafiia; vyd. druhe, pererob. i dop. Kyiv: NAKKKiM, 352 s. [in Ukrainian]
Stanislavska, K.I. (2021). Vydovyshchni formy u suchasnii kulturi [Spectacular forms in modern culture]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I.K. Karpenka-Karoho:zbirnyk naukovykh prats. Kyiv. Vyp. 29. S. 85-90. [in Ukrainian]
BAFTA Awards 2010. URL: http://www.chiff.com/art/movies/bafta-awards.htm (дата звернення 05.09.2022). [in Velykobritaniia]
Don Davis. N.Y. Online Critics like «Basterds». URL: https://variety.com/article/VR1118012762.html (дата звернення 15.09.2022). [in Velykobritaniia]
Cirque du Soleil «Toruk – the first flight». URL: https://topspb. tv/events/ 11898/ (дата звернення 07.09.2022). [in Velykobritaniia]
Johnston, Rich. Review: Аvatar – The Most Expensive American Film Ever... And Possibly The Most AntiAmerican One Too. URL: https://bleedingcool.com/comics/recent-updates/review-avatar-the-mostexpensive-american-film-ever-and-the-most-antiamerican-one-too/ (дата звернення 16.09. 2022). [in Velykobritaniia]
Golden Globe 2010 Winners. URL: https://www.moviefone.com/golden-globes/nominee-winner/ (дата звернення 18.09.2022). [in Velykobritaniia]
Gunning, T. (2014). The Cinema of Attraction: Early Film, its Spectator, and the Avant-Garde. Columbia University in the city of New York. Р. 382-286. Retrieved from: https://www.coursehero.com/file/38361339/TomGunning-The-Cinema-of- Attractions- Early-Film-ItsSpectator-and-the-Avant-Gardepdf/ . [in Velykobritaniia]
Lehmann, Megan. Cirque du Soleil: Worlds Away: Tokyo Review. Retrieved from: https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-reviews/cirquedu-soleil- worlds-away-381450/ . [in Velykobritaniia]
Paul, Adrian (1984). Cirque au cinema. Cinema au cirque. Paris. 220 р. [in Frantsiia]
Robinson, Anna. St. Louis Film Critics Awards 2009. Retrieved from: https:// www. altfg.com/film/christophwaltz-monique/ . [in Velykobritaniia]
Segers, Frank. «Avatar» top film overseas for 10th weekend. URL: https://www.reuters.com/article/idUSTRE61L0XF20100222. [Velykobritaniia]
Scott, А.О. Almost Like Being in Vegas. Cirque du Soleil: Worlds Away in 3-D. Retrieved from: https://www.nytimes. com/2012/12/21/movies/cirque-du-soleilworlds-away-in-3-d.html? partner=rss&emc=rss&_r=0. [Velykobritaniia]
Williams, D.E. «Avatar» director James Cameron back in spotlight. Retrieved from: https://www.reuters.com/article/idUSTRE5BH0RW20091218 . [in Velykobritaniia]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.