Художня виразність, уява і фантазія як цільові установки розвитку пластики рук у навчальному процесі

Автор(и)

  • Тетяна Сільченко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0003-3924-1410

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281321

Ключові слова:

пластика рук, імпровізована лялька, творча уява, асоціативна уява, фантазія, художня виразність, художній образ, рука-образ, зоровий образ, образне мислення

Анотація

Статтю присвячено осмисленню художньої виразності рук, важливості уяви і фантазії як цільових установок для пластичного розвитку рук актора-лялькаря. В дослідженні розглядаються поняття уяви, творчої уяви, асоціативної уяви, фантазії та їх модифікації. Висвітлюється значення художньої виразності рук та створення за їх допомогою зорового образу. Доводиться, що методологічний підхід, який застосовується у навчальному процесі, сприяє розвиткові уяви і фантазії студента та є базовою установкою у процесі навчання

Біографія автора

Тетяна Сільченко, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого

заслужена артистка України, доцент, кафедра мистецтва театру ляльок

Посилання

Yolon, P. (2002). Uyava. Fіlosofskiy entsiklopedichniy slovnik [Imagination. Philosophical encyclopedic dictionary], V.І. Shinkaruk (gol. redkol.) ta іn. Іnstitut fіlosofії іm. G. Skovorodi NAN Ukrainu. Kyiv: Abris. 742 s. [in Ukrainian]

Kuznetsov, M., Zaika, Є. (2013). Psikhologіya uyavi [Psychology of imagination]: navch.-metodich. Posіbnik. KhNPU. Kharkіv. 151 s. [in Ukrainian]

Lіteraturoznavcha entsiklopedіya (2007). Uyava [Imagination]. Avt.-uklad. Yu.І. Kovalіv. Kyiv: VTs «Akademіya». T. 2: M–Ya. [in Ukrainian]

Rubinskiy, A. (2009). Zagadki strannogo zhanra [Riddles of a strange genre]. Rubinskyi, A. Teoriya deformatsii i priroda iskusstva [Tekst]. Kharkov: Timchenko A.N. 620 s. [in russian]

Rubinskiy, A. (2004). Misticheskaya sushchnost igrayushchikh kukol [The mystical essence of playing puppets] [Tekst]. Kharkov: Timchenko A.N. 160 s. [in russian]

Rusabrov, Ye.T. (2005). Komponenty ta khudozhni zasoby teatru animatsii [Components and artistic means of theater of animation]. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity : zb. nauk. pr. Khark. derzh. un-t mystetstv im. I.P. Kotliarevskoho. Vyp. 15. Kharkiv. [in Ukrainian]

Tlumachniy slovnik ukraїnskoї movi onlayn. Uyava [Imagination]. [ER]. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%83%D1%8F%D0%B2%D0%B0

Tlumachniy slovnik ukraїnskoї movi onlayn. Fantazіya [Fantasy]. [ER]. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%84%D0%B0%D0%BD%D1%82]%D0%B0%D0%B7%D1%96%D1%8F

Fesenko, S. Ya. (2018). Osoblivostі vikhovannya aktoralyalkarya [Pecculiarities of education of an actorpuppeteer]. Problemi vzaєmodії mistetstva, pedagogіki ta teorії і praktiki osvіti. Zb. nauk. st. Vip. 51. Kharkіv. [in Ukrainian]

Gregory, J. Feist (2018). Creativity and the Big Two model of personality: plasticity and stability. [ЕР]. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352154618301220?via%3Dihub

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-30

Номер

Розділ

СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО