Особливості використання мови під час роботи на сцені та в кадрі
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.23.2018.216651Ключові слова:
мова, голос, майстерність актора, театр, кіно, телебаченняАнотація
У статті досліджено особливості використання мовних елементів під час роботи в театрі, кіно та на телебаченні. Розглянуті відмінності подачі голосу актором на сцені та в кіно, особливості роботи з мікрофоном. Доведено, що техніка сценічної/екранної мови — провідний елемент акторської майстерності, основними ознаками якої є звучність (резонатори); гнучкість, об’єм голосу (регістри); рівень розвитку дихання, чіткість і виразність вимови (дикція); інтонаційна виразність. Це один з основних професіональних засобів виразності актора, телеведучого.
Посилання
Andronnikova, M. I. (1974). Ot prototipa k obrazu. Moscow: Nauka, 1974, 240 [in Russian].
Andronnikova, M. (1968). Skolko let kino. Moscow: Iskusstvo, 1968, 172 [in Russian].
Borodin, B. B. (2005). Virtuoznost: istoriya ponyatiya. Iskusstvo i iskusstvovedenie: teoriya i opyt: K novomu sinkretizmu: sb. nauch. tr. / pod red. G.A. Zhernovoy. Kemerovo: KemGUKI. Vyp. 4, 228 [in Russian].
Galendeev, V. N. (2006). Ne tolko o stsenicheskoy rechi. Sankt-Peterburg. 10 Vodyanoy znak. 2007. № 5 (49), 176 [in Russian].
Gladisheva, A. O. (2013). Stsenіchna mova. Monologi. Kompozitsії. P’єsi. Navchalniy posіbnik-khrestomatіya. Bіla Tserkva: PAT «Bіlotserkіvska knizhna fabrika», 368 [in Ukrainian].
Gromov, P. P. (1994). Ansambl i stil spektaklya / Gromov P. P.Napisannoe i nenapisannoe. Moscow: Artist. Rezhisser. Teatr, 351[in Russian].
Louson, Dzhon Govard (1965). Film — tvorcheskiy protsess. Moscow, 273 [in Russian].
Matveeva, L. V., Shkoporov N. B. (1991). Svyaz s auditoriey v telekommunikatsii. Prikladnye issledovaniya. Moscow: Gosteleradio. Ch. 1–2. S. 74 [in Russian].
Matveeva, L. V., Anikeeva T.Ya., Mochalova Yu. V. (2002). Psikhologiya televizionnoy kommunikatsii. Moscow: RIP‑kholding, 316 [in Russian].
Morozov, V. P. (1967). Tayny vokalnoy rechi. Moscow: Nauka. 204 [in Russian].
Nosenko, E. L. (1975). Osobennosti rechi v sostoyanii emotsionalnoy napryazhennosti. Dnepropetrovsk, 132 [in Ukrainian].
Romanyutenko, T. V. (2012). Glagol. I‑e «Stsenicheskaya rech v teatralnom vuze». Moskow–YekatYerinburg KabinYetnyy uchYenyy. S. 60–68 [in Russian].
Romm, M. (1960). Postroenie kinomizanstseny. Moscow: Iskusstvo, 46 [in Russian].
Stanislavskiy, K. S. (1988). Sobranie sochineniy: v 9 t., redkol.: O. N. Efremov i dr. T. I, 656 [in Russian].
Trakhtenberg, L. (1972). Masterstvo zvukooperatora. Moscow: Iskusstvo. 192 [in Russian].
Tsaregorodtseva, Ye. G. (2012). Ukhodyashchie golos. Moscow — YekatYerinburg KabinYetnyy uchYenyy. S. 16– 17 [in Russian].
Chekhov, M. (1995). Literaturnoe nasledie. Moscow: Iskusstvo, 542 [in Russian].
Chekhov, M. (199). Ob iskusste aktera. Moscow: Iskusstvo, 1999. 271 [in Russian].
Eyzenshteyn, S. (1968). Izbrannye proizvedeniya: v shesti tomah. Moscow, 1968. T. 5, 696 [in Russian].
Сhekhov, М.Afterword by Mala Powers ‗With M.Chekhov in Hollywood‘ (1991). On the technique of Acting. Оp. cit. Р. 169 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.