Кіноспадщина Юліана Дороша в контексті розвитку кіномиcтецтва на західноукраїнських землях у 20–30 роках ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.23.2018.216755Ключові слова:
Юліан Дорош, фільм, кінематограф, українська культура, ГаличинаАнотація
У статті проаналізовано розвиток кінематографа на західноукраїнських землях початку ХХ століття. Розглянуто діяльність Юліана Дороша як кіномитця та описано його кіноспадщину, відзначено його внесок у розвиток кіномистецтва галицького українства наприкінці 20–30-х років ХХ століття.
Посилання
Rzemieniuk F. (1998). Unici polscy 1596–1946. Siedlceт: Kolo, 1998. S. 345 [in Poland].
Buchko R. (1996). The first century of cinema in Lviv: achievements and losses // Halytska brama. 1996. № 24, hruden. Vydavnytstvo «Tsentr Yevropy». S. 2. [in Ukrainian].
Buchko R., Doroshenko A. (2016). Ukrainian Foreign Cinema 1930–1945 // Тhe history of Ukrainian cinema: in 5 t. T. 2: 1930–1945 / hol. red. H. Skrypnyk; NAN Ukrayiny; IMFE im. M.T.Rylskoho. Kyiv, 2016, 448, 28 il [in Ukrainian].
From the Publishing House (1930) // Kino. Lviv, 1930. CH. 1 (15 veres.). S. 1[in Ukrainian].
Vorobkalo D. (2018). «For beauty and beauty», or history of the first full-length Ukrainian film in Galicia. URL: http://photo-lviv.in.ua/do-dobra-i-krasy-abo-istoriya-pershoho-povnometrazhnoho-ukrajinskoho-filmu-v-halychyni/ (data zvernennya: 20.02.18).— Nazva z ekranu [in Ukrainian]..
Vorobkalo, D. (2018). Ukrainian photo of Lviv in personalities. Portrait of eighteenth: Julian Dorosh. URL: http://photo-lviv.in.ua/ukrajinska-fotohrafiya-lvova-u-personaliyah-portret-visimnadtsyatyj-yulian-dorosh/ (data zvernennya: 21.02.18).— Nazva z ekranu [in Ukrainian].
Vorobkalo, D. (2018). Ukrainian cinema in Galicia, 1930`s. URL: https://zbruc.eu/node/59657 (data zvernennya: 19.02.18).— Nazva z ekranu [in Ukrainian].
Hershevska, B. (2004). Тhe history of cinema culture in Lviv 1918–1939: translation from the Polish language. Lviv: Biblioteka zhurnalu «YI», 2004. 100 s. [in Poland].
Hoseyko, L. (2005). History of Ukrainian cinema. 1896– 1995. / per Stanislav Dovhanyuk; vidp. red. i perednim. Volodymyr Voytenko. Kyiv: KINO–KOLO, 2005, 464 [in Ukrainian].
Dorosh, A. (1996). O. P. Dovzhenko in Galicia // Halytska brama. 1996. № 24, hruden. Vyd-vo «Tsentr Yevropy». S. 11 [in Ukrainian].
Dorosh, A. (1997). Academician Krypiakevych’s program «Flowers of Kaiserwald» (strokes to the history of implementation) // Halytska brama. 1997. № 6 (30), cherven. Vyd-vo «Tsentr Yevropy». S. 14 [in Ukrainian].
Dorosh, A. (2009) Julian Dorosh — 100th birthday // Halytska brama. 2009. № 6 (174), cherven. Vyd-vo «Tsentr Yevropy». S. 3–5 [in Ukrainian].
Dorosh, A., Polotnyuk, Ya. (1996). A few words about the second Ukrainian film in Galicia—«Krylos» // Halytska brama. 1996. № 24, hruden. S. 16 [in Ukrainian].
Dorosh, Y. (1933). My first ethnographic film // Svitlo i tin. 1933. № 1–2. S. 6–12 [in Ukrainian].
Dorosh, Y. (1938). Opportunities of Ukrainian film industry // Svitlo i tin. 1938. № 6. S. 89 [in Ukrainian].
Dorosh, Y. (1936). Rakovets is my first photographic film // Nazustrich. 1936. № 4. S. 5.
Dorosh, Julian-Yuri, scout photographer (2018) // Stokrokiv. info: bloh. Tekst. i hraf. Dani. URL: http://100krokiv.info/2017/06/dorosh-yuliyan-yurij-plastovyj-fotohraf/ (data zvernennya: 21.02.18).— Nazva z ekranu [in Ukrainian].
History of Ukrainian cinema in five books: v. 2: 1930–1945 (2016) / hol. red. H. Skrypnyk; NAN Ukrayiny; IMFE im. M.T.Rylskoho. Kyyiv, 2016. 448 s., 28 il. [in Ukrainian].
Koba, A. (1995). Julian Dorosh is a pioneer of Ukrainian cinematography in Galicia // Naukovi zapysky Lvivskoho istorychnoho muzeyu. 1995. Vyp. IV, ch. 2. S. 82–96 [in Ukrainian].
Kotlobulatova, I. (2014). History of cinema in Lviv 1896– 1939. Lviv: Ladeks, 2014, 96 [in Ukrainian].
Postbox (1932) // Kino (Lviv). 1932. № 1/2. S. 12 [in Ukrainian].
Central State Historical Archive of Ukraine in Lviv. F. 348. Op. 1. Spr. 285. Ark. 1.
Central State Cinema photo phono archive of Ukraine named G. S. Pshenichny — Youth Holiday «Native School2 (1930): video. URL: https://www.youtube.com/watch?v=6AGSt0o0XP0 (data zvernennya: 21.02.18).— Nazva z ekranu [in Ukrainian].
Shvahulyak-Shostak O. (2007). Cinema and the Germany // Kontrakty. 2007. № 44 (lystopad). S. 9 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.