Вплив викладача на розвиток творчої активності студентів

Автор(и)

  • Валерія Дмитрівна Штефюк Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.22.2018.217184

Ключові слова:

творча активність студента, педагогічна підтримка, творча особистість, педагогічна майстерність, педагогічна компетентність, педагогічна культура

Анотація

Стаття присвячена деяким аспектам впливу особистості педагога на формування і розвиток творчої активності студентів. Досліджено питання творчої компоненти як студента, так і викладача. У статті представлена роль творчої активності викладача в контексті педагогічної компетентності, що є фундаментом педагогічної майстерності. Авторкою розглянуто взаємозв’язок творчої активності викладача і креативного розвитку студента.

Біографія автора

Валерія Дмитрівна Штефюк, Київський національний університет культури і мистецтв

викладач кафедри режисури та майстерності актора

Посилання

Shabanova, Yu. O., Osipov, A. O. (2014). Sutnist and the principle of humanistic pedagogy in schoolchildren // News to the University of Alfred Nobel. Pedagogical sciences [in Ukrainian].

Ambartsumova, Zh. S., Evdokimova, O. V. (2006). Psychological culture of the teacher as an important factor in the formation of the success of the student’s personality.Personality-word-society: materials VI Intern. scientific-practical. Conf.– Belarusian State Economic University. – URL: http://pws-conf.ru/nauchnaya/lss2006/371-formirovanie-lichnosti-v-sociume-/8175-psihologicheskaya-kultura-prepodavatelya-kak-vajnyyfaktor-formirovaniya-uspeshnoy-lichnosti

Vasinskaya, I. A. (2011). The influence of the teacher’s personality on the development of students’ creative potential. Professionalization in the conditions of the modern education system: a collection of scientific articles / Institute for Socioeconomic Forecasting and Modeling [in Ukrainian].

Suvorov, V. S. (2003). Development of the creative personality of the student – the most important factor of the quality of education // Integration of Education: a scientific and methodical journal [in Ukrainian].

Tikhonova, O. V. (2015). Ways to solve the problem of adaptation of young professionals in the banking sector as a factor hampering career «Scientific research: from theory to practice: materials II Intern. scientific-practical». Cheboksary : CNS «Interactive Plus» [in Russian].

Ushinsky, K. D (1948–1952). Collected works : in 11 t. – Izdvo Akad. ped. sciences of the RSFSR. T. 2, 656 [in Russian].

Gessen, S. I. (1995). Fundamentals of Pedagogy. Introduction to Applied Philosophy. – Moscow : «School-Press», 448 [in Russian].

Dryden, G., Vos, J. (2003). The Revolution in Learning. – Moscow: Parvine, 672 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-29

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ПЕДАГОГІКА