Жанр антиутопії в західноєвропейському та американському кінематографі 1926–1968 років. Витоки, формування, розвиток
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.21.2017.220989Ключові слова:
фантастичне кіно, антиутопія, реалізм, модернізм, постмодернАнотація
У статті досліджено появу та розвиток фільмів-антиутопій у період 1926–1968 рр. На цьому етапі розвитку фантастичного кінематографа антиутопії були відносно новаторським жанром, що виходив за рамки більш популярної пригодницької фантастики. Головну увагу приділено аналізу культурно-історичного контексту, що уможливлював виникнення подібних фільмів.
Посилання
Aysner, L. Demonicheskiy ekran. / L. Aysner ; per. s nem. K. Timofeeva. — M. : Rosebud Publishing, Post Modern Teknolodzhi, 2010. — 240 s.
Batalov, E. V mire utopii: Pyat dialogov ob utopii, utopicheskom soznanii i utopicheskih eksperimentah / E. Batalov. — M. : Politizdat, 1989. — 319 s.
Kagarlitskiy, Yu. Chto takoe fantastika? / Yu. Kagarlitskiy. — M : Hudozhestvennaya literatura, 1974. — 352 s.
Krakauer, Z. Vid Kalihari do Hitlera. Psykholohichna istoriia nimetskoho kina / Z. Karakauer. ; per. z nim. I. Andrushchenka. — K. : Hrani-T, 2009. — 384 s.
Stasiuk, D. Rozvytok temy utopichnoho maibutnoho v radianskii kinofantastytsi 1920–1960-kh rokiv. / D. Stasiuk// Studii mystetstvoznavchi — 2016. — 3 (55). — S. 72-79.
Film zhakhiv. Horor / [red. Fossen U., Voitenko V.]. — K. : KINO-KOLO, 2005. — 504 s.
Fromm, E. Begstvo ot svobodyi. / E. Fromm ; per. s angl. A. Gurevich. — M. : Progress, 1990. — 272 s.
Hanyutin, Yu. Realnost fantasticheskogo mira. / Yu. Hanyutin. — M. : Iskusstvo, 1974. — 304 s.
British Science Fiction Cinema / British Popular Cinema [ed. by Hunter I. Q.]. — London : Routledge. 2001. — 218 p.
Cline, W. In the Nick of Time. Motion picture sound serials. / W. C. Cline. — London : McFarland & Company,1984. — 285 p.
Coates, P. The Gorgon’s Gaze : German Cinema, Expressionism, and the Image of Horror / P. Coates. — Cambridge : Cambridge University Press, 1991. — 287 p.
Greene, E. Planet of the Apes As American Myth : Race, Politics, and Popular Culture / E. Greene,R. Slotkin. — Middletown : Wesleyan University Press, 1998. — 250 p.
Grunzke, A. Educational institutions in Horror Films. A history of Mad Professors, Student Bodies, and Final Exams. / A. L. Grunzke. — New York : Palgrave McMillan, 2015. — 204 p.
Jameson, F. Signatures of the Visible. / F. Jameson. — London : Routledge, 1992. — 254 p.
MacBean, J. Vent d’Est, or Godard and Rocha At The Crossroads /J. R. MacBean // Sight and Sound. — 1971. –Vol. 3 (40). — P. 144–150.
Neale, S. Epics, Spectacles, and Blockbusters : A Hollywood History /S. Neale, S. Hall. — Detroit : Wayne State University Press, 2010. — 376 p.
Orwell, G. All art is propaganda : critical essays / G. Orwell, K. Gessen [ed. by Packer, G.]. — Boston : Mariner books, 2009. — 381 p.
Spadoni, R. Uncanny Bodies. The coming of the sound fi lm and the origins of the horror genre / R. Spardoni. —Berkeley : University of California press, 2007. — 204 p.
Wollen, P. Godard and Counter Cinema: Vent d’Est./ P. Wollen// Movies and Methods. — Vol. II. [Ed. by Bill Nichols]. — Berkeley : University of California Press, 1985. — P. 500–509.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.