Жанр антиутопії в західноєвропейському та американському кінематографі 1926–1968 років. Витоки, формування, розвиток

Автор(и)

  • Дмитро Сергійович Стасюк Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.21.2017.220989

Ключові слова:

фантастичне кіно, антиутопія, реалізм, модернізм, постмодерн

Анотація

У статті досліджено появу та розвиток фільмів-антиутопій у період 1926–1968 рр. На цьому етапі розвитку фантастичного кінематографа антиутопії були відносно новаторським жанром, що виходив за рамки більш популярної пригодницької фантастики. Головну увагу приділено аналізу культурно-історичного контексту, що уможливлював виникнення подібних фільмів.

Біографія автора

Дмитро Сергійович Стасюк, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України

аспірант відділу екранно-сценічних мистецтв та культурології

Посилання

Aysner, L. Demonicheskiy ekran. / L. Aysner ; per. s nem. K. Timofeeva. — M. : Rosebud Publishing, Post Modern Teknolodzhi, 2010. — 240 s.

Batalov, E. V mire utopii: Pyat dialogov ob utopii, utopicheskom soznanii i utopicheskih eksperimentah / E. Batalov. — M. : Politizdat, 1989. — 319 s.

Kagarlitskiy, Yu. Chto takoe fantastika? / Yu. Kagarlitskiy. — M : Hudozhestvennaya literatura, 1974. — 352 s.

Krakauer, Z. Vid Kalihari do Hitlera. Psykholohichna istoriia nimetskoho kina / Z. Karakauer. ; per. z nim. I. Andrushchenka. — K. : Hrani-T, 2009. — 384 s.

Stasiuk, D. Rozvytok temy utopichnoho maibutnoho v radianskii kinofantastytsi 1920–1960-kh rokiv. / D. Stasiuk// Studii mystetstvoznavchi — 2016. — 3 (55). — S. 72-79.

Film zhakhiv. Horor / [red. Fossen U., Voitenko V.]. — K. : KINO-KOLO, 2005. — 504 s.

Fromm, E. Begstvo ot svobodyi. / E. Fromm ; per. s angl. A. Gurevich. — M. : Progress, 1990. — 272 s.

Hanyutin, Yu. Realnost fantasticheskogo mira. / Yu. Hanyutin. — M. : Iskusstvo, 1974. — 304 s.

British Science Fiction Cinema / British Popular Cinema [ed. by Hunter I. Q.]. — London : Routledge. 2001. — 218 p.

Cline, W. In the Nick of Time. Motion picture sound serials. / W. C. Cline. — London : McFarland & Company,1984. — 285 p.

Coates, P. The Gorgon’s Gaze : German Cinema, Expressionism, and the Image of Horror / P. Coates. — Cambridge : Cambridge University Press, 1991. — 287 p.

Greene, E. Planet of the Apes As American Myth : Race, Politics, and Popular Culture / E. Greene,R. Slotkin. — Middletown : Wesleyan University Press, 1998. — 250 p.

Grunzke, A. Educational institutions in Horror Films. A history of Mad Professors, Student Bodies, and Final Exams. / A. L. Grunzke. — New York : Palgrave McMillan, 2015. — 204 p.

Jameson, F. Signatures of the Visible. / F. Jameson. — London : Routledge, 1992. — 254 p.

MacBean, J. Vent d’Est, or Godard and Rocha At The Crossroads /J. R. MacBean // Sight and Sound. — 1971. –Vol. 3 (40). — P. 144–150.

Neale, S. Epics, Spectacles, and Blockbusters : A Hollywood History /S. Neale, S. Hall. — Detroit : Wayne State University Press, 2010. — 376 p.

Orwell, G. All art is propaganda : critical essays / G. Orwell, K. Gessen [ed. by Packer, G.]. — Boston : Mariner books, 2009. — 381 p.

Spadoni, R. Uncanny Bodies. The coming of the sound fi lm and the origins of the horror genre / R. Spardoni. —Berkeley : University of California press, 2007. — 204 p.

Wollen, P. Godard and Counter Cinema: Vent d’Est./ P. Wollen// Movies and Methods. — Vol. II. [Ed. by Bill Nichols]. — Berkeley : University of California Press, 1985. — P. 500–509.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-14

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА