Проза Ф. Достоєвського на сцені українського театру: початок творчого пошуку
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.20.2017.221196Ключові слова:
український театр, театральність Ф. Достоєвського, М. Резнікович, Л. Альшиць, В. Салюк, І. НесміяновАнотація
Сценічне втілення прози Ф. Достоєвського справило величезний вплив на збагачення образної мови театрального мистецтва. На жаль, театр України дуже довго був позбавлений такого естетичного «підживлення». Його поступальний рух до світу прози Достоєвського по суті почався лише на початку 1980-х. В статті розглядаються перші кроки в цьому напрямку, які ознаменували вистави «Гравець» у Київському театрі ім. Лесі Українки (режисер М. Резнікович, художник Л. Альшиць, 1982) і «Настасія Філіпівна» у Київському театрі драми та комедії (інсценізація В. Шубовича за мотивами роману «Ідіот», режисер В. Салюк, художник І. Несміянов, 1982).
Посилання
Смелянский А. Наши собеседники: Русская классическая драматургия на сцене советского театра 70-х годов. — М. : Искусство,1981. — 367 с.
Любимов Б. Эпос Достоевского и проблемы его сценичности / Б. Любимов // Достоевский и театр : сб. ст. — Л. : Искусство, 1983. — С. 154 — 171.
Рудницкий К. Приключение идей / К. Рудницкий // Достоевский и театр : сб. ст. — С. 426–462.
Лапкина Г. Достоевский на советской сцене (1917–1970) / Г. Лапкина // Достоевский и театр : сб. ст. — Л. : Искусство, 1983. — С. 290 — 334.
Резникович М. Долгий путь к спектаклю / М. Резникович. — К. : Мистецтво, 1989. — 207 с.
Резнікович М. Чи легко ставити прозу?.. // Український театр. — 1989. — № 2. — С. 8–10.
ЗатонськийД. Стереоскопія Достоєвського. «Гравець» в Київському академічному театрі імені Лесі Українки // Культура і життя. — 1982. — 18 квітня.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.