«Сміх Циклопа»як модель комічного Б. Вербера: потенціал теоретико-практичного паритету

Автор(и)

  • Олена Ігорівна Оніщенко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.20.2017.221369

Ключові слова:

комічне, сміх, дотепність, теоретико-практичний паритет, трансгресія

Анотація

У статті аналізується оригінальна модель комічного Б. Вербера, втілена у романі «Сміх Циклопа», що зумовила звернення письменника до теоретичних праць А. Бергсона — «Сміх» і З. Фрейда — «Дотепність та її ставлення до позасвідомого», засадні положення яких були трансформовані в образну структуру цього твору, а також розглянуто специфіку «імпліцитної інтерпретації» французьким письменником «сміхової концепції» Ж. Батая.

Біографія автора

Олена Ігорівна Оніщенко, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого

заслужений діяч науки і техніки України, доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри суспільних наук

Посилання

Бергсон А. Сміх. Нарис про значення комічного / А. Бергсон. — К. : Видавничий дім «Києво-Могилянська Академія», 1994. — 164.

Вербер Б. Смех Циклопа / Б. Вербер. — М. : РИПОЛ класик, 2015. — 512 с.

Філософський енциклопедичний словник. — К. : Абрис, 2002. — С. 655–656.

Фрейд З. Остроумие и его отношение к бессознательному / Зигмунт Фрейд // «Я» и «Оно» : сб. научн. ст. — Тбилиси : Мерани, 1991. — С. 175–406.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-30

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ