А. Чехов та І. Карпенко-Карий: реформа драматургії та сценічної практики. Основні аспекти

Автор(и)

  • Дар’я Вікторівна Шестакова Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0002-5924-3766

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.27-28.2021.238769

Ключові слова:

п’єси І. Карпенка-Карого, драматургія А. Чехова, театральна реформа, сценічність п’єси, психологізація образу

Анотація

У цій праці пропонується поглянути на постаті А.Чехова та І. Карпенка-Карого як на драматургів-реформаторів. Авторка зважає на соціокультурний контекст, в якому формувався і працював кожен з них. У дослідженні відбувається порівняльний аналіз драматургічної спадщини А. Чехова та І. Карпенка-Карого і визначаються основні аспекти реформи .
У результаті аналізу очевидним стає новаторський потенціал їхніх драматичних творів. Він розмикає базові для кожного з них естетичні системи і розкривається у нових тенденціях театрального мислення.

Біографія автора

Дар’я Вікторівна Шестакова, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого

старший викладач кафедри театрознавства

Посилання

Bobyr, O. (1984). Mariia Zankovetska u koli diiachiv rosiiskoi kultury [Mariia Zankovetska in the circle of figures of Russian culture]. Kyiv: Tovarystvo Znannia URSR. 32 p. [іn Ukrainian]

Chudakov, A. (1971). Poetika Chekhova [Poetics of Chekhov]. Moskva: Nauka. 289 p. [in Russian]

Durylin, S. (1982). Mariya Zankovetskaya: 1854–1934: Zhizn i tvorchestvo [Mariya Zankovetskaya: 1854–1934: Life and art]. Kiev: Mistetstvo. 447 p. [in Russian]

Kolomiiets, R. (2008). Tradytsii, kanony i novatsii ukrainskoho teatru: Pochatok XIX — pochatok XX st. [Traditions, canons and innovations of the Ukrainian theater: The beginning of the XIX — the beginning of the XX century]. (Knyha 1). Kyiv: Intertekhnolohiia. 136 p. [in Ukrainian]

Maryanenko, I. (1954). Proshloe ukrainskogo teatra [The past of the Ukrainian theater]. Moskva: Iskusstvo. 248 p. [in Russian]

Portugalova, M. (1947). Chekhov i Komissarzhevskaya [Chekhov and Komissarzhevskaya]. Ye.Kuznetsov (Red.). Russkie klassiki i teatr. Leningrad-Moskva: Iskusstvo. P. 335–353. [in Russian]

Shestakova, D. (2020). «Chaika» A. P. Chekhova: pershi teatralni dosvidy. Do pytannia stsenichnosti piesy [«The Seagull» by A. P. Chekhov: first theatrical experiences. To the question of the theatrical effectiveness of play]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho. Vyp.26. Zb. nauk. prats. Kyiv: KNU teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho. P. 43–48. [in Ukrainian]

Skrypnyk, I. (1960). Ivan Karpenko-Karyi: Literaturnyi portret [Ivan Karpenko-Kary: Literary portrait]. Kyiv: Derzhavne vydavnytstvo khudozhnoi literatury. 108 p. [in Ukrainian]

Voloshyn, I. (1973). Aktorska maisternist koryfeiv [Acting skills of coryphaeus]. Kyiv: Mystetstvo. 182 p. [in Ukrainian]

Zabolotna, V. (1995). Deiaki osoblyvosti dramaturhii I.KarpenkaKaroho [Some features of І. Karpenko-Kary’s drama]. Materialy vseukrainskoi mizhvuzivskoi naukovoi konferentsii. Kirovohrad: Narodne slovo. P. 35–37. [in Ukrainian]

Zingerman, B. (1979). Ocherki istorii dramy XX veka [Essays on the history of drama of the 20th century]. Moskva: Nauka. 390 p. [in Russian]

Zingerman, B. (2001). Teatr Chekhova i ego mirovoe znachenie [Chekhov Theater and its global significance]. Moskva: RIK Rusanova. 432 p. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-25

Номер

Розділ

СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО