А. Чехов та І. Карпенко-Карий: реформа драматургії та сценічної практики. Основні аспекти
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.27-28.2021.238769Ключові слова:
п’єси І. Карпенка-Карого, драматургія А. Чехова, театральна реформа, сценічність п’єси, психологізація образуАнотація
У цій праці пропонується поглянути на постаті А.Чехова та І. Карпенка-Карого як на драматургів-реформаторів. Авторка зважає на соціокультурний контекст, в якому формувався і працював кожен з них. У дослідженні відбувається порівняльний аналіз драматургічної спадщини А. Чехова та І. Карпенка-Карого і визначаються основні аспекти реформи .
У результаті аналізу очевидним стає новаторський потенціал їхніх драматичних творів. Він розмикає базові для кожного з них естетичні системи і розкривається у нових тенденціях театрального мислення.
Посилання
Bobyr, O. (1984). Mariia Zankovetska u koli diiachiv rosiiskoi kultury [Mariia Zankovetska in the circle of figures of Russian culture]. Kyiv: Tovarystvo Znannia URSR. 32 p. [іn Ukrainian]
Chudakov, A. (1971). Poetika Chekhova [Poetics of Chekhov]. Moskva: Nauka. 289 p. [in Russian]
Durylin, S. (1982). Mariya Zankovetskaya: 1854–1934: Zhizn i tvorchestvo [Mariya Zankovetskaya: 1854–1934: Life and art]. Kiev: Mistetstvo. 447 p. [in Russian]
Kolomiiets, R. (2008). Tradytsii, kanony i novatsii ukrainskoho teatru: Pochatok XIX — pochatok XX st. [Traditions, canons and innovations of the Ukrainian theater: The beginning of the XIX — the beginning of the XX century]. (Knyha 1). Kyiv: Intertekhnolohiia. 136 p. [in Ukrainian]
Maryanenko, I. (1954). Proshloe ukrainskogo teatra [The past of the Ukrainian theater]. Moskva: Iskusstvo. 248 p. [in Russian]
Portugalova, M. (1947). Chekhov i Komissarzhevskaya [Chekhov and Komissarzhevskaya]. Ye.Kuznetsov (Red.). Russkie klassiki i teatr. Leningrad-Moskva: Iskusstvo. P. 335–353. [in Russian]
Shestakova, D. (2020). «Chaika» A. P. Chekhova: pershi teatralni dosvidy. Do pytannia stsenichnosti piesy [«The Seagull» by A. P. Chekhov: first theatrical experiences. To the question of the theatrical effectiveness of play]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho. Vyp.26. Zb. nauk. prats. Kyiv: KNU teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho. P. 43–48. [in Ukrainian]
Skrypnyk, I. (1960). Ivan Karpenko-Karyi: Literaturnyi portret [Ivan Karpenko-Kary: Literary portrait]. Kyiv: Derzhavne vydavnytstvo khudozhnoi literatury. 108 p. [in Ukrainian]
Voloshyn, I. (1973). Aktorska maisternist koryfeiv [Acting skills of coryphaeus]. Kyiv: Mystetstvo. 182 p. [in Ukrainian]
Zabolotna, V. (1995). Deiaki osoblyvosti dramaturhii I.KarpenkaKaroho [Some features of І. Karpenko-Kary’s drama]. Materialy vseukrainskoi mizhvuzivskoi naukovoi konferentsii. Kirovohrad: Narodne slovo. P. 35–37. [in Ukrainian]
Zingerman, B. (1979). Ocherki istorii dramy XX veka [Essays on the history of drama of the 20th century]. Moskva: Nauka. 390 p. [in Russian]
Zingerman, B. (2001). Teatr Chekhova i ego mirovoe znachenie [Chekhov Theater and its global significance]. Moskva: RIK Rusanova. 432 p. [in Russian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.