Творчий стиль оператора Йозефа Рони у картині «Вітер з порогів»

Автор(и)

  • Ілля Сергійович Єгоров Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0001-5348-2793

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.27-28.2021.238805

Ключові слова:

ВУФКУ, українська операторська школа, Йозеф Рона, Данило Демуцький, «Вітер з порогів», німецький експресіонізм

Анотація

Під час відновлення культурних та освітніх причинно-наслідкових зв’язків важливо пам’ятати про вагомий внесок у розвиток Всеукраїнського фотокіноуправління західних спеціалістів. Становлення відомих імен, таких як, наприклад, Довженко та Демуцький, тісно пов’язане із впливом старших поколінь кінематографістів — тих, що залишилися за обрієм слави своїх учнів. Важливо, що вплив цей був не лише антагоністичним, як прийнято вважати, а й цілком плідним, іноді фундаментальним. У цій статті автор розглядає творчий стиль і роль у становленні української операторської школи німецького кінооператора Йозефа Рони через аналіз однієї з його найвизначніших картин — «Вітер з порогів» (1929).

Біографія автора

Ілля Сергійович Єгоров, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого

аспірант кафедри кінознавства

Посилання

Briukhovetska, L., Hosejko, L., Kasim, V., Kozlenko, I., Menzelevsky, S., Radynsky O. & Trymbach, S. (2011). Ukrainske nime. Biohrafichnyi kataloh [Ukrainian Re-vision]. Kyiv: Dovzhenko Centre. 360 s. [in Ukrainian]

Hosejko, L. (2005). Istoriia ukrainskoho kinematohrafa (1896–1995) [History of Ukrainian cinema (1896–1995)]. Kyiv: KINО-КОLО. 461 s. [in Ukrainian]

Kohno, L. (1965) Danylo Porfyrovych Demutskyi [Danylo Demutskyi]. Kyiv: Mystetstvo. 64 s. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-25

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА