Теорія екранної режисури Володимира Горпенка в контексті діяльності української школи теорії режисури екранних мистецтв
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.27-28.2021.238807Ключові слова:
школа теорії режисури екранних мистецтв, теорія режисури, екранні мистецтва, Володимир Горпенко, режисураАнотація
Стаття присвячена дослідженню феномену школи теорії режисури екранних мистецтв, яка виникла і плідно працювала в Київському університеті театрального, кіно і телевізійного мистецтва ім. І. Карпенка-Карого впродовж 1980–1990 років. Вона стала ґрунтовною базою для підготовки режисерів-практиків, педагогів і теоретиків екранних мистецтв. Особливе місце у цій школі належало теоретику екранної режисури, педагогу Володимирові Горпенку. Його праці з теорії режисури екранних мистецтв презентують окремі напрями діяльності школи.
Посилання
Bezruchko, O. (2010). Shlyah u pedagogIku ekrannih mistetstv Volodimira Gorpenka [Vladimir Gorpenko’s way to the pedagogy of screen arts]. Mystetstvoznavstvo Ukrainy. Kyiv: Muzychna Ukraina, 11, pp. 140–145. [in Ukrainian]
Bezruchko, O. (2017). The scientific and pedagogical activity of the ukrainian stage-director of the cinema and television V. G. Gorpenko. Khudozhnia kultura. Aktualni problemy. Kyiv, 13, pp. 358–363. [in Ukrainian]
Budnikova, O.O., Naumova, L.M. (2016). Viktor Borysovych — vchytel, koleha, druh [Viktor Borisovich — teacher, colleague, friend] / V. B. Kisin: rezhyser, naukovets, pedahoh [V. B. Kisin: director, scholar, teacher: collective monograph]. Kyiv: KNUKіM, 1, p. 52–60. [in Ukrainian]
Chubasov, V.L. (2005). Vstup do spetsialnosti «Kinotelemystetstvo» [Introduction to the specialty «Cinematography»]: Textbook. Kyiv: KyMU. 484 s. [in Ukrainian]
Gorpenko, V.G. (1995). Kolir [Color: a textbook for students]. Kyiv: KDITM, 1–4. [in Ukrainian]
Gorpenko, V.G. (2000). Arkhitektonika filmu: Rezhyserski zasoby i sposoby formuvannia struktury ekrannoho vydovyshcha [Architectonics of film: Directing means and ways of forming the screen spectacle structure]. Doctor’s thesis. Kyiv. 34 s. [in Ukrainian]
Gorpenko, V.G. (2000). Arkhitektonika filmu: Rezhyserski zasoby i sposoby formuvannia struktury ekrannoho vydovyshcha [Architectonics of film: Directing means and ways of forming the screen spectacle structure]. Kyiv: KDITM, 1–5. [in Ukrainian]
Gorpenko, V.G. (2000). Arkhitektonika filmu: Rezhyserski zasoby i sposoby formuvannia struktury ekrannoho vydovyshcha [Architectonics of film: Directing means and ways of forming the screen spectacle structure]. Kyiv: KDITM, 2. 118 s. [in Ukrainian]
Kisin, V. B. (1983). Videofilm. Pershi kroky i perspektyva [Videofilm. First steps and perspective]. Mistectvo kino, 4, рp. 82–95. [in Ukrainian]
Kisin, V. B. (1998). Rezhysura yak mystetstvo ta profesiia [Directing as an art and a profession. Educational edition]. Kyiv: AELS-Technology. 104 s. [in Ukrainian]
Kuleshov, L.V. (1929). Iskusstvo kino (Moj opyt) [The art of cinema (My experience)]. Leningrad, 80 p. [in Russian]
Kuleshov, L. (1941). Osnovy kinorezhissury [Fundamentals of film directing]. Moscow: Goskinoizdat. 464 s. [in Russian]
Lotman, Y., Tsivyan, Y. (1994). Dialog s ekranom [Dialogue with the screen]. Tallinn: Alexandra, 144 p. [in Estonia]
Marchenko, S.M. (2014) Videofilm Vadyma Chubasova «S. M. Eizenshtein: uroky montazhu» yak pidruchnyk z syntaktyky kinomovy Eizenshteina» [Videofilm of Vadim Chubasov «S. M. Eisenstein: editing lessons» as a textbook on the syntax of Eisenstein’s film language]. Naukovo-praktychni doslidzhennia rozvytku tvorchoho protsesu v riznykh vydakh mystetstva (kinematohraf, telebachennnia, teatr, media). Kyiv: KyMU, 5, рр. 20–65. [in Ukrainian]
Pamiat. Maister maistriv — Vadym Lvovych Chubasov [Memory. Master of masters — Vadim Lvovich Chubasov]. (2020). Dnipro: Art-Press. 75 s. [in Ukrainian]
Naumova, L.M. (2011). Pro moikh uchyteliv [About my teachers]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho. Kyiv, 9, pp. 254–263 [in Ukrainian]
Naumova, L.M. (2016). Okremi polozhennia teoretychnykh poshukiv V. B. Kisina. Poniattia vydovyshcha [Some provisions of V. B. Kisin’s theoretical research. The concept of spectacle] / V. B. Kisin: rezhyser, naukovets, pedahoh [V. B. Kisin: director, scientist, teacher].. Kyiv: KNUKiM, 1, pp. 127–141. [in Ukrainian]
Naumova, L.M. (2019). Okremi polozhennia teoretychnykh poshukiv V. B. Kisina. Shkola-Pedahohichnyi metod [Some provisions of V. B. Kisin’s theoretical research. SchoolPedagogical method] / V. B. Kisin: rezhyser, naukovets, pedahoh [V. B. Kisin: director, scientist, teacher]. Kyiv: KNUKiM, 4, pp. 160–169. [in Ukrainian]
Pudovkin, V.I. (1974). Sobranie pochinenij v 3 t. [Collected works in 3 volumes]. Moscow: Iskusstvo, 1, 440 p. [in Russian]
Trymbach, S.V. (2006) Gorpenko Volodimir Grigorovich. Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine]: electronic version [website] / goal. editorial board: I. M. Dzyuba, A. I. Zhukovsky, M. G. Zheleznyak and ін.; NAS of Ukraine, NTSh. Kiev: Institute of Encyclopedic Sciences of the National Academy of Sciences of Ukraine, 2006. Retrieved from: http://esu.com.ua/search_articles.php?id=31502 [in Ukrainian]
V. B. Kisin: rezhyser, naukovets, pedahoh [V. B. Kisin: director, scientist, teacher: collective monograph]. (2016–2021). Kyiv: KNUKiM, 1–5. [in Ukrainian]
Vadym Chubasov: rezhyser, naukovets, pedahoh [Vadim Chubasov: director, scientist, teacher: collective monograph]. (2014). Kyiv: KyMU, 1. 224 s. [in Ukrainian]
Vertov, D. (1966). Statt’i. Dnevniki. Zamysly [Articles. Diaries. Conceptions]. Moscow: Iskusstvo, 320 p. [in Russian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.