Звукове середовище (тло) як художній засіб виразності сучасного екранного твору
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.27-28.2021.238835Ключові слова:
звукові ефекти, звуко-шумова партитура, атмосфера, звуковий ландшафтАнотація
У статті в кількох аспектах досліджено створення атмосфери фільму як основи, фону для головних об’єктів кадру та подій фільму з точки зору просторових, психологічних, емоційно-імерсійних, екологічних властивостей та особливостей художньої виразності. Визначено склад і взаємодію таких компонентів звукового ряду, як шум, звук, пауза, відлуння, музика, що утворюють предметно-акустичну знакову або мелодико-гармонічну емоційну атмосферу — тишу. Особлива увага приділена огляду передачі психологічного сприйняття середовища глядачем.
Посилання
But, O. V. (2007). Zvuk yak komponent obraznoi struktury filmu [Sound as a Component of image structure of a film] / Candidate thesis. Kyiv: Instytut mystetstvoznavstva, folklorystyky ta etnolohii im. M. T. Rylskoho NAN Ukrainy, rukopys. 196 c. [іn Ukrainian]
Denikin, A. A. (2012). Zvukovoy dizayn v kinematografe i multimedia [A sound design is in the cinema and multimedia]. Moscow: GITR, 2012. 394 p. [іn Russian]
Denikin, A. Professia — dizayner zvuka [Profession ‒ is a designer of sound]. DOI: http://prosound.ixbt.com/education/sound-design.shtml [in Russian]
Druzhkin, Yu. S. (2011) Tekhnika khudozhestvennogo transa: Khudozhestvennaya kul’tura i tekhnologiya formirovaniya khudozhestvennogo mirosozertsaniya [Techniqu e of artistic trance : the Artistic culture and technology of forming of artistic world outlook]. Moscow: GII. 356 p. [іn Russian]
Zakrevskiy, Yu. A. (1970). Zvukovoy obraz v fil’me [Sound image in the film]. Moscow: Iskusstvo. 128 p. [іn Russian]
Kozurenko, Yu. I. (1988). Zvukozapis’ s mikrofona [Audio recording from a microphone]. Moscow: Radio i sviaz’. 112 p. [іn Russian]
Trahtenberg, L.S. (1972). Masterstvo zvukooperatora [The skill of the sound engineer]. Moscow: Iskusstvo. 191 p. [іn Russian]
Schafer, R. Murray (1994). The Soundscape: Our Sonic Environment and the Tuning of the World. Rochester (VT): Destiny Books. 320 p. [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.