Ліричний модус жанрової семантики в концепції «слабкого стилю» В. Сильвестрова
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.27-28.2021.238845Ключові слова:
музичний жанр, жанрова семантика, індивідуальний стиль, стилістика, метафора, музично-комунікативний модусАнотація
Мета статті полягає у визначенні функціональних значень жанрово-семантичного рівня поетики інструментальних творів В. Сильвестрова, що репрезентує індивідуально-стильову специфіку композиторської концепції «слабкого стилю». Жанрово-інтонаційні метафори романсової лірики, якими користується композитор, розглядаються в комунікативному аспекті, що дає змогу визначати їх як основні чинники формування музичного смислу за допомогою спогаду про жанрово-семантичний образ романсу
Посилання
Akopyan, K. (2005). XX vek v istorii iskusstva (Istoryia bolezny kak povod dlia razmishlenyi) [XX century in the history of art (History of the disease as a reason for reflection)]. Moskva: Akademycheskyi proekt. [in Russian]
Baudrillard, J. (1990). Prozrachnost zla. Glava 2. Transеstetyka [Transparency of evil. Chapter 2. Transaesthetics]. Gumanytarniy portal. URL: https://gtmarket.ru/laboratory/basis/3413/3415 [in Russian]
Bryusov, V. (1920). Miscellanea. Zamechanyia, misly o iskusstve, o lyterature, o krytykakh, o samom sebe [Miscellanea. Comments, thoughts about art, about literature, about critics, about oneself]. URL: https://www.litmir.me/br/?b=551099&p=2 [in Russian]
Buloshnikov, M. (2010). Valentyn Sylvestrov vchera y sehodnia: k probleme «slaboho stylia» [Valentin Silvestrov yesterday and today: to the problem of “weak style”]. Aktualnie problemi visshego muzikalnogo obrazovanyia. Nyzhnyi Novgorod: Nyzhegorodskaia gosudarstvennaia konservatoryia іm. M. I. Glynky. № 1. S. 6–8. [in Russian]
Gendler, I. (2012). Russkiy romans v sovremennoy kulture kak voploschenie idealnoy rechi [Russian romance in modern culture as the embodiment of ideal speech]. Cuadernos de Rusística Española. №. 8. S. 39–46. URL: https://revistaseug.ugr.es/index.php/cre/article/viewFile/55/54 [in Russian].
Zhelnova, Y. (2010). Privatnoe muzitsirovanie v Rossii XVIII — pervoy polovinyi XIX veka: k probleme adaptatsii zhanra serenadyi [Private music making in Russia in the 18th — first half of the 19th century: on the problem of adapting the serenade genre]. Yuzhno-Rossiyskiy muzyikalnyiy almanah. Rostov-na-Donu: RGK. № 1(6). S. 21–25. [in Russian]
Kazantseva, L. (2006). Rod kak arhetip muzyikalnogo soderzhaniya [The kind as an archetype of musical content]. Yuzhno-Rossiyskiy muzyikalnyiy almanah. Rostov-na-Donu: RGK. S. 78–85. [in Russian]
Lazutina, T. (2009). Simvolichnost muzyikalnogo zhanra [Symbolism of the musical genre]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. № 324, iyul. Tomsk: TGU. S. 123–126. [in Russian]
Losev, A. (1995). Forma — Stil — Vyirazhenie [Form-Style-Expression]. Moskva: Myisl. [in Russian]
Medushevsky, V. (1993). Intonatsionnaya forma muzyiki [Intonational form of music]. Moskva: Kompozitor. [in Russian]
Nazaikinsky, E. (2003). Stil i zhanr v muzyike [Style and genre in music]. Moskva: VLADOS. [in Russian]
Samoilenko, O. (2020). Psykholohiia mystetstva: suchasni muzykoznavchi proektsii: monohrafiia [Psychology of art: modern musicological projections: monograph]. Odesa: Vydavnychyi dim «Helvetyka». [in Ukrainian]
Silvestrov, V. (2012). Dozhdatsya muzyiki. Lektsii-besedyi. Po materialam vstrech, organizovannyih Sergeem Pilyutikovyim. [Wait for the music. Lectures-conversations. According to the materials of the meetings organized by Sergei Pilyutikov]. Kiev: DUH I LITERA. [in Russian]
Kholopova, V. (2000). Muzyika kak vid iskusstva: uchebnoe posobie [Music as a kind of art: a tutorial]. Sankt-Peterburg: Lan. [in Russian]
Middleton, R. (1993). Popular Music Analysis and Musicology: Bridging the Gap. Popular Music, Vol. 12, No. 2 (May). Cambridge University Press. [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.