Ліричний модус жанрової семантики в концепції «слабкого стилю» В. Сильвестрова

Автор(и)

  • Олександра Андріївна Овсяннікова-Трель Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, Ukraine http://orcid.org/0000-0002-1969-5530

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.27-28.2021.238845

Ключові слова:

музичний жанр, жанрова семантика, індивідуальний стиль, стилістика, метафора, музично-комунікативний модус

Анотація

Мета статті полягає у визначенні функціональних значень жанрово-семантичного рівня поетики інструментальних творів В. Сильвестрова, що репрезентує індивідуально-стильову специфіку композиторської концепції «слабкого стилю». Жанрово-інтонаційні метафори романсової лірики, якими користується композитор, розглядаються в комунікативному аспекті, що дає змогу визначати їх як основні чинники формування музичного смислу за допомогою спогаду про жанрово-семантичний образ романсу

Біографія автора

Олександра Андріївна Овсяннікова-Трель, Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри історії музики та музичної етнографії

Посилання

Akopyan, K. (2005). XX vek v istorii iskusstva (Istoryia bolezny kak povod dlia razmishlenyi) [XX century in the history of art (History of the disease as a reason for reflection)]. Moskva: Akademycheskyi proekt. [in Russian]

Baudrillard, J. (1990). Prozrachnost zla. Glava 2. Transеstetyka [Transparency of evil. Chapter 2. Transaesthetics]. Gumanytarniy portal. URL: https://gtmarket.ru/laboratory/basis/3413/3415 [in Russian]

Bryusov, V. (1920). Miscellanea. Zamechanyia, misly o iskusstve, o lyterature, o krytykakh, o samom sebe [Miscellanea. Comments, thoughts about art, about literature, about critics, about oneself]. URL: https://www.litmir.me/br/?b=551099&p=2 [in Russian]

Buloshnikov, M. (2010). Valentyn Sylvestrov vchera y sehodnia: k probleme «slaboho stylia» [Valentin Silvestrov yesterday and today: to the problem of “weak style”]. Aktualnie problemi visshego muzikalnogo obrazovanyia. Nyzhnyi Novgorod: Nyzhegorodskaia gosudarstvennaia konservatoryia іm. M. I. Glynky. № 1. S. 6–8. [in Russian]

Gendler, I. (2012). Russkiy romans v sovremennoy kulture kak voploschenie idealnoy rechi [Russian romance in modern culture as the embodiment of ideal speech]. Cuadernos de Rusística Española. №. 8. S. 39–46. URL: https://revistaseug.ugr.es/index.php/cre/article/viewFile/55/54 [in Russian].

Zhelnova, Y. (2010). Privatnoe muzitsirovanie v Rossii XVIII — pervoy polovinyi XIX veka: k probleme adaptatsii zhanra serenadyi [Private music making in Russia in the 18th — first half of the 19th century: on the problem of adapting the serenade genre]. Yuzhno-Rossiyskiy muzyikalnyiy almanah. Rostov-na-Donu: RGK. № 1(6). S. 21–25. [in Russian]

Kazantseva, L. (2006). Rod kak arhetip muzyikalnogo soderzhaniya [The kind as an archetype of musical content]. Yuzhno-Rossiyskiy muzyikalnyiy almanah. Rostov-na-Donu: RGK. S. 78–85. [in Russian]

Lazutina, T. (2009). Simvolichnost muzyikalnogo zhanra [Symbolism of the musical genre]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. № 324, iyul. Tomsk: TGU. S. 123–126. [in Russian]

Losev, A. (1995). Forma — Stil — Vyirazhenie [Form-Style-Expression]. Moskva: Myisl. [in Russian]

Medushevsky, V. (1993). Intonatsionnaya forma muzyiki [Intonational form of music]. Moskva: Kompozitor. [in Russian]

Nazaikinsky, E. (2003). Stil i zhanr v muzyike [Style and genre in music]. Moskva: VLADOS. [in Russian]

Samoilenko, O. (2020). Psykholohiia mystetstva: suchasni muzykoznavchi proektsii: monohrafiia [Psychology of art: modern musicological projections: monograph]. Odesa: Vydavnychyi dim «Helvetyka». [in Ukrainian]

Silvestrov, V. (2012). Dozhdatsya muzyiki. Lektsii-besedyi. Po materialam vstrech, organizovannyih Sergeem Pilyutikovyim. [Wait for the music. Lectures-conversations. According to the materials of the meetings organized by Sergei Pilyutikov]. Kiev: DUH I LITERA. [in Russian]

Kholopova, V. (2000). Muzyika kak vid iskusstva: uchebnoe posobie [Music as a kind of art: a tutorial]. Sankt-Peterburg: Lan. [in Russian]

Middleton, R. (1993). Popular Music Analysis and Musicology: Bridging the Gap. Popular Music, Vol. 12, No. 2 (May). Cambridge University Press. [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-25

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ