РЕЖИСЕРСЬКІ МОДЕЛІ АВТОРСЬКОГО КІНО В СУЧАСНОМУ ФЕСТИВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ Частина 1. Ігрові фільми українських режисерів-авторів у контексті міжкультурної дипломатії
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.29.2021.248730Ключові слова:
авторський кінематограф, режисер-автор, авторська режисерська модель, кінофестиваль, кроскультурні відносиниАнотація
Розглянуто кінофоруми, які мають значний соціально-економічний потенціал і є по- тужною складовою культурно-мистецького життя. Визначено місце українських авторських фільмів у міжнародному фестивальному русі. Простежено процес входження вітчизняного авторського кіно у міжнародний фестивальний простір задля розповсюдження інформації про системні зміни в законодавстві щодо підтримки кінематографа; показу спрямованості українського кіномистецтва; демонстрації рівня професійної підготовки кінематографістів; представлення фільмової продукції дистриб’юторам; налагодження кроскультурних зв’язків; зміцнення кінематографічного іміджу України.
Посилання
Bohutskyi, Yu., Korablova, N., Chmil, H. (2013). Nova kulturna realnist yak sotsiodynamichnyi protses liudynotvorennia cherez roli [New cultural reality as a sociodynamic process of human creation through roles]. Kyiv: Instytut kulturolohii NAM Ukrainy. 272 s. [in Ukrainian]
Bondarchuk, L. Aktrysa Liudmyla Yefymenko: «Za svoho zhyttia Yurii Illienko viryv, shcho zminy na krashche v Ukraini – ne zabariatsia!» Retrieved from: //https://zn.ua/ukr/SOCIUM/aktrisa_lyudmila_efimenko_za_svogo_zhittya_yuriy_illеnko_viriv,_scho_zmini_na_krasche_v_ukrayini__ne.html.
Briukhovetska, L. (2006). Kinosvit Yuriia Illienka [Yuri Ilyenko’s film world]. Kyiv: Zadruha. 288 s. [in Ukrainian]
Buchkovska, O. Yu. (2016). Mizhkulturna kompetentnist v konteksti internatsionalizatsii vyshchoi osvity [Intercultural competence in the context of internationalization of higher education]. Mystetstvoznavchi zapysky: zb. nauk. prats. Vyp. 30. Kyiv: Milenium. S. 147-155. [in Ukrainian]
Vannek, L. Andrii Khalpakhchi pro uchast Ukrainy v Kannakh–2010: shansy na peremohu zavzhdy ye. [Andriy Khalpakhchi on Ukraine’s participation in Cannes-2010: there is always a chance to win]. Retrieved from: https://www. radiosvoboda. org/a/2039677.html [in Ukrainian]
Hranovska, Ya. (2019). Kinofestyval yak sotsiokulturnyi fenomen [Film festival as a socio-cultural phenomenon]. Kultura i mystetstvo: suchasnyi naukovyi vymir: III mizhn. nauk. konf. molodykh vchenykh, aspirantiv ta mahistriv, 5–6 hrudnia 2019 r. Kyiv: NAKKKiM. S. 119-120. [in Ukrainian]
Dovzhenko, O. P. (1994). Hospody, poshly meni syly [Lord, send me strength]: Shchodennyk, kinopovisti, opovidannia, folklorni zapysy, lysty, dokumenty / upor., vstup. stat. ta prym. R. Korohodskoho. Kharkiv: Folio. 655 s. [in Ukrainian]
Kazachkova, L. (2014). Kinomystetstvo yak efektyvnyi zasib vykhovannia uchniv [Film art as an effective means of educating students]. Tavriiskyi visnyk osvity. № 2 (46). S. 228-230. [in Ukrainian]
Karlova, V. V. (2011). Kulturna polityka [Cultural policy]. Filosofiia: slovnyk-dovidnyk / za red.: I. F. Nadolnoho, I. I. Pylypenka, V. H. Chernetsia. Kyiv: NAKKKiM. S. 203-204. [in Ukrainian]
Kopiievska, O. R. (2014). Transformatsiini protsesy v kulturi suchasnoi Ukrainy [Transformational processes in the culture of modern Ukraine]: monohrafiia. Kyiv: NAKKKiM. 296 s. [in Ukrainian]
Matyzen, V. (2013). Kino i zhizn. 12 dyuzhin intervyu samogo skepticheskogo kinokritika [Cinema and life. 12 dozen interviews of the most skeptical film critic]: v 2 t. Vynnytsa: Hlobus-Press. T. 2. 831 s. [in Russian]
«Molytva za hetmana Mazepu» [«Prayer for Hetman Mazepa»]. Kino-Teatr. 2003. № 2. Retrieved from: https://ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=84 [in Ukrainian]
Novikova, L. (2009). Kinematohrafichnyi imidzh Ukrainy y ukraintsiv: zakhidna skladova [Cinematic image of Ukraine and Ukrainians: the western component]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho: zb. nauk. prats. Kyiv. Vyp. 4–5. S. 202-215. [in Ukrainian]
Ovcharuk, O. (2019). Kulturna dyplomatiia: teoretychnyi ta prykladnyi aspekt [Cultural diplomacy: theoretical and applied aspect]. Kulturni ta mystetski studii ХХI stolittia: naukovo-praktychne partnerstvo: materialy mizhn. sympoziumu, m. Kyiv, 6 chervnia 2019 r. Kyiv: NAKKKiM. S. 67-68. [in Ukrainian]
Plakhov, A. «Kinofestivali ne vymrut. Oni izmenyatsya» [ Film festivals will not die out. They will change]. Retrieved from: https://newizv.ru/interview/20-06-2018/ andrey-plahov-kinofestivali-ne-vymrut- oni-izmenyatsya [in Russian]
Rodnianskyi, O. (1997). Try vektory [Three vectors]. KINOKOLO. № 1. S. 21-22. [in Ukrainian]
Tyrkin, S. Prezident Kannskogo kinofestivalya Zhil Zhakob: «Tarantino mne otkazal, a bratev Koenov ya vse zhe ulomal» [Cannes Film Festival President Gilles Jacob: «Tarantino refused me, but I still broke the Cohen brothers».]. Retrieved from: https:// www. crimea. kp. ru/daily/24071.4/309006/ [in Russian]
Sachs, L. (1991). Soviet lets loose an inspired prison tale in «Swan Lake». Chicago Sun-Times. 1991. June, 7. P. 19. [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.