ПРАВДА В КІНО: РЕАЛІСТИЧНІСТЬ ОБРАЗУ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО ІСТОРИЧНОГО КІНОГЕРОЯ

Автор(и)

  • Юрій Миколайович Голіченко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0002-0774-9845

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.29.2021.248738

Ключові слова:

Історичне кіно, теорія драми, кінодраматургія, кіногерой, мистецтвознавство

Анотація

Стаття присвячена одному з найважливіших аспектів сучасного кіно – реалістичності образів героїв. Якими мають бути історичні постаті, зображені українськими митцями на екрані? Чи належить їм відповідати історичній правді? За статистикою українська аудиторія втратила цікавість до вітчизняних історичних фільмів. На жаль, це було пов’язано з певною невідповідністю історичним по- діям, які насправді мали місце, відсутністю відчуття часу, що його автори ілюструють у фільмі. Образи більш вигадані, ніж правдиві. Художня правда – це інструмент, що допомагає відтворити історичній світ у кіно або створити вигаданий світ для відчуття справжності. У кожної людини є багаж життєвого досвіду, який дає змогу оцінити те, що показують їй, те, наскільки правдиво відображено атмосферу, деталі, стосунки на екрані. Глядач дуже гостро відчуває брехню і після цього швидко втрачає цікавість до фільму. Запропоновані в цій статті методи зменшують час на пошук середовища певного часу, в якому міг би органічно існувати герой, і відкривають додаткові можливості.

Біографія автора

Юрій Миколайович Голіченко, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого

cтарший викладач, художній керівник курсу, аспірант кафедри кінознавства

Посилання

Alexandrova, L.P. (1987). Soviet historical novel (typology and poetics) Kyiv: Higher school. Publishing house at the Kiev State. Univ. №1–142p., №2–142 p.

Badior, D. (2018, May 10). «Cannes 2018: fantastic Donbass», LB.ua. URL: //https://rus.lb.ua/culture/2018/05/10/397278_kanni2018_fantastish_donbass.html

Glon, V. (2021, July 20). Article by Kasyanova D.: «“Babyn Yar. Context»…will cause a hellish…in Ukraine», birdinflight. com. URL: //https://birdinflight.com/ru/vdohnovenie/critika/20210720-babi-yar-context.html

Dudnikov, M.O. (2012). Fiction and conjecture (to the problem of historical and artistic truth). Zaporozhya: Bulletin of Zaporozhya National University. Philological Sciences. 82 p.

Zyatiev, S. (2021, January 9). «People like him always muddy the water…», ARMY INFORM. URL: //https://armyinform.com.ua/2021/01/taki-yak-vin-zavzhdy-mutyat-vodu /

Ingarden, R. (1962). Research of aesthetics. Moscow: Publishing House of Foreign Literature. №1–97 p., №2–95 p.

Kagan, M.S. (1997). Aesthetics as a philosophical science. Saint Petersburg: TOO TK Petropolis. 266 p.

Kernitsky, A. (2019, August 24). «Once in Hollywood»: longing for the era of the 60’s. TSN. URL: //https://tsn.ua/blogi/themes/culture/odnogo-razu-v-gollivudi-1399887.html

Kokotiukha, A. (2018, April 27). «Traitor» and the context of Ukrainian cinema. Media Detector. URL: //https://detector.media/kritika/article/137018/2018-04-27-zradnyk-i-kontekst-ukrainskogo-kino/Literary dictionaryreference book (2007). The second edition is corrected and supplemented. Kyiv: Publishing Center «Academy». №1–201p., №2–719 p.

Lotman ,Yu.M. (1998). About art. Saint Petersburg: TOO TK Petropolis. 375 p.

Maranchak, M. (2020, October 8). Waiting for freedom: a review of the film «Taras. Return» NEW UKRAINIAN CINEMA. URL: // https://www.cinema.in.ua/ru/recenziya-taras-vozvrashchenie/

Melnychuk, B.I. (1996). Test of truth: The problem of historical and artistic truth in the Ukrainian historical and biographical literature (From the beginning to the present). Kyiv: Academy. 14 p.

Pyshchykov, K. (2020, October 20). Shevchenko’s simulacrum in the film «Taras. Return». LB.ua. URL: //https://rus.lb.ua/blog/young_filmcritics/468757_simulyakr_s hevchenka_filmi_taras.html

Samusenko, Y. (2021, January 16). Questions of feelings and imagery. How to watch movies by Sergei Parajanov. Public Media. URL: //https://suspilne.media/95586-pitannaviddcuttiv-ta-obraznosti-ak-divitisa-filmi-sergia-paradzanova/

Syrotiuk, M. (1971). Ukrainian Soviet historical novel: [monograph]. Kyiv: Naukova Dumka. №1–45 p., №2–44 p.

Sorokin, M. (2018, August 19). Chronicle of destruction: a review of the film «Donbass» by Sergei Loznitsa. Flashforward Magazine. URL: //https://flashforward.media/donbass-sergei-loznitsa-review/

Strelbytska, O. (2017, May 5). Review of the movie «Guardians of the Galaxy 2». The return of a crazy superhero family. Kinofilms.ua. URL: //https://www.kinofilms.ua/ukr/news/11748/

Artistic reality: Collection of scientific works (1985). Sverdlovsk: USU. 37 p.

Yavir, V. (April 7, 2017): «Viking». Review of the film about the prince-baptist. COMMONS COMMONS. URL: //https://commons.com.ua/uk/viking- recenziya-na-film /

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-29

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА