ПРАВДА В КІНО: РЕАЛІСТИЧНІСТЬ ОБРАЗУ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО ІСТОРИЧНОГО КІНОГЕРОЯ
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.29.2021.248738Ключові слова:
Історичне кіно, теорія драми, кінодраматургія, кіногерой, мистецтвознавствоАнотація
Стаття присвячена одному з найважливіших аспектів сучасного кіно – реалістичності образів героїв. Якими мають бути історичні постаті, зображені українськими митцями на екрані? Чи належить їм відповідати історичній правді? За статистикою українська аудиторія втратила цікавість до вітчизняних історичних фільмів. На жаль, це було пов’язано з певною невідповідністю історичним по- діям, які насправді мали місце, відсутністю відчуття часу, що його автори ілюструють у фільмі. Образи більш вигадані, ніж правдиві. Художня правда – це інструмент, що допомагає відтворити історичній світ у кіно або створити вигаданий світ для відчуття справжності. У кожної людини є багаж життєвого досвіду, який дає змогу оцінити те, що показують їй, те, наскільки правдиво відображено атмосферу, деталі, стосунки на екрані. Глядач дуже гостро відчуває брехню і після цього швидко втрачає цікавість до фільму. Запропоновані в цій статті методи зменшують час на пошук середовища певного часу, в якому міг би органічно існувати герой, і відкривають додаткові можливості.
Посилання
Alexandrova, L.P. (1987). Soviet historical novel (typology and poetics) Kyiv: Higher school. Publishing house at the Kiev State. Univ. №1–142p., №2–142 p.
Badior, D. (2018, May 10). «Cannes 2018: fantastic Donbass», LB.ua. URL: //https://rus.lb.ua/culture/2018/05/10/397278_kanni2018_fantastish_donbass.html
Glon, V. (2021, July 20). Article by Kasyanova D.: «“Babyn Yar. Context»…will cause a hellish…in Ukraine», birdinflight. com. URL: //https://birdinflight.com/ru/vdohnovenie/critika/20210720-babi-yar-context.html
Dudnikov, M.O. (2012). Fiction and conjecture (to the problem of historical and artistic truth). Zaporozhya: Bulletin of Zaporozhya National University. Philological Sciences. 82 p.
Zyatiev, S. (2021, January 9). «People like him always muddy the water…», ARMY INFORM. URL: //https://armyinform.com.ua/2021/01/taki-yak-vin-zavzhdy-mutyat-vodu /
Ingarden, R. (1962). Research of aesthetics. Moscow: Publishing House of Foreign Literature. №1–97 p., №2–95 p.
Kagan, M.S. (1997). Aesthetics as a philosophical science. Saint Petersburg: TOO TK Petropolis. 266 p.
Kernitsky, A. (2019, August 24). «Once in Hollywood»: longing for the era of the 60’s. TSN. URL: //https://tsn.ua/blogi/themes/culture/odnogo-razu-v-gollivudi-1399887.html
Kokotiukha, A. (2018, April 27). «Traitor» and the context of Ukrainian cinema. Media Detector. URL: //https://detector.media/kritika/article/137018/2018-04-27-zradnyk-i-kontekst-ukrainskogo-kino/Literary dictionaryreference book (2007). The second edition is corrected and supplemented. Kyiv: Publishing Center «Academy». №1–201p., №2–719 p.
Lotman ,Yu.M. (1998). About art. Saint Petersburg: TOO TK Petropolis. 375 p.
Maranchak, M. (2020, October 8). Waiting for freedom: a review of the film «Taras. Return» NEW UKRAINIAN CINEMA. URL: // https://www.cinema.in.ua/ru/recenziya-taras-vozvrashchenie/
Melnychuk, B.I. (1996). Test of truth: The problem of historical and artistic truth in the Ukrainian historical and biographical literature (From the beginning to the present). Kyiv: Academy. 14 p.
Pyshchykov, K. (2020, October 20). Shevchenko’s simulacrum in the film «Taras. Return». LB.ua. URL: //https://rus.lb.ua/blog/young_filmcritics/468757_simulyakr_s hevchenka_filmi_taras.html
Samusenko, Y. (2021, January 16). Questions of feelings and imagery. How to watch movies by Sergei Parajanov. Public Media. URL: //https://suspilne.media/95586-pitannaviddcuttiv-ta-obraznosti-ak-divitisa-filmi-sergia-paradzanova/
Syrotiuk, M. (1971). Ukrainian Soviet historical novel: [monograph]. Kyiv: Naukova Dumka. №1–45 p., №2–44 p.
Sorokin, M. (2018, August 19). Chronicle of destruction: a review of the film «Donbass» by Sergei Loznitsa. Flashforward Magazine. URL: //https://flashforward.media/donbass-sergei-loznitsa-review/
Strelbytska, O. (2017, May 5). Review of the movie «Guardians of the Galaxy 2». The return of a crazy superhero family. Kinofilms.ua. URL: //https://www.kinofilms.ua/ukr/news/11748/
Artistic reality: Collection of scientific works (1985). Sverdlovsk: USU. 37 p.
Yavir, V. (April 7, 2017): «Viking». Review of the film about the prince-baptist. COMMONS COMMONS. URL: //https://commons.com.ua/uk/viking- recenziya-na-film /
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.