ВІД «ПОСТ» ДО «МЕТА» МОДЕРНІЗМУ: ПРОЦЕС КУЛЬТУРОТВОРЧИХ ПОШУКІВ
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.29.2021.248740Ключові слова:
Метамодернізм, окреслення змісту, процес культуро-творчих пошуків, види мистецтва, метапроза, історіопластичність, травма, радикальна беззахисність, етико-соліпсичний досвідАнотація
У статті проаналізовано стан європейської гуманістики в динаміці трансформаційних процесів кінця ХХ – перших десятиліть ХХІ ст., коли, з одного боку, вичерпаність постмодернізму стає все очевиднішою, а з іншого – окреслення наступного етапу «постмодерністського світобачення» має остаточно невизначені обриси. У даному контексті особливої теоретичної ваги набуває низка про- блем, серед яких виокремлено, по-перше – термінологічне «забезпечення» нового етапу постмодернізму, по-друге – з’ясування характеру його «змісту», по-третє – ступінь «розповсюдження» цього змісту в просторі різних видів мистецтва. Відтворено як специфіку розвитку «постмодернізму» впродовж 1974–2000 рр., так і роль фран цузької гуманістики у «вибудові» нових засад культуротворення, які спиралися б на оновлену манеру філософування, запропоновану в напрацюваннях М.-П.Фуко, Ж.Дерріди, Ж.-Ф.Ліотара.
Посилання
Krasavchenko, T.N. (2018). Postmodernizm mYortv? Diskussii v angloyazyichnoy kritike (Obzor) [Is post-modernism dead? Discussions in to English-language criticism] : statya. Zarubezhnaya literatura. Seriya 7 – literaturovedenie. Moskva. Vyip. № 3. S. 207-217.
Morrison, Toni. [ER]. Rezhim dostupa: https // www.wonderline.com > 224071 – toni – morrison
Tot, Dzh. (2020). «Vozlyublennaya» Toni Morrison i stanovlenie istorioplas-tichnoy metaprozyi [«Beloved» of Тони is Morrison and becoming historioplastic metafiction] : statya / Dzh.Tot // R. van der Akker. Metamodernizm. Istorichnost. Affekt i Glubina posle postmodernizma ; [perev. s angl. V.M. Lipki, vstup. st. A.V. Pavlova]. Moskva: RIPOL-klassik. S. 122-150.
Leybin, V.M., Ovcharenko, V.I. (1998). Travma rozhdeniya (grech. trauma – povrezhdenie organizma) [Trauma of birth]. Psihoanaliz. Entsiklopediya / Sost., nauch. red. P.S. Gurevich. – Moskva: Olimp. OOO «Firma «Izdatelstvo AST». S. 480-482.
Timmer, N. (2020). Radikalnaya Bezzaschitnost: novoe oschuschenie Sobstvennogo «Ya» v tvorchestve Devida Fostera Uollesa [Radical Defencelessness: new feeling own «I» in work of David Foster Uolles]: statya / N.Timmer // R. Van der Akker. Metamodernizm. Istorichnost. Affekt i Glubina posle postmodernizma ; [perev. s angl. V.M. Lipki, vstup. st. A.V. Pavlova]. Moskva: RIPOL-klassik. S. 257-284 (Figuryi Filosofii).
Uolles Devid Foster. [ER]. Rezhim dostupa: https. // www. livelib.ru > 301650 – devid – foster – uollesDvizhenie «Novaya iskrennost». [ER]. Rezhim dostupa: https // hsepress. ru > articles > novaya – iskrennost
Solipsizm [ER]. Rezhim dostupa: http. // www. sablook. com > mixlook > sovsem – odin – radi
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.