СТАНОВЛЕННЯ Й РОЗВИТОК СИМФОНІЧНОЇ МУЗИКИ КИТАЮ В АСПЕКТІ ПРОБЛЕМИ ДІАЛОГУ КУЛЬТУР
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.29.2021.248789Ключові слова:
діалог культур, симфонічна музика Китаю, композиторська творчість, симфонічні оркестри, музична освітаАнотація
Статтю присвячено висвітленню процесів становлення і розвитку симфонічної музики Китаю, що розгорталися з кінця ХІХ ст. в результаті засвоєння моделей західної музичної культури. Простежено дію механізмів культурної дифузії, синтезу та асиміляції, шлях до стильової адаптації та стильової генерації симфонічної музики в Китаї у різних проявах: інституційному, освітньому, виконавському, композиторському. Продемонстровано універсалізм творчих особистостей діячів мистецтва Китаю
Посилання
Berehova, O., Mukha, A., Ship, S. (2008). Kytaysko-ukrainski muzychni zviazky [Sino-Ukrainian musical ties]. Ukrainska muzychna encyklopedija. Kyiv : Instytut mystectvoznavstva, folklorystyki ta etnologii im. M. T. Rylskogo NAN Ukrainy. S. 403-407. [in Ukrainian]
Bibler, V., Akhutin, A. (2000-2001). Dialog kultur [Dialogue of cultures]. Novaja filosofskaja encyklopedia. Moskva : Mysl’. https://iphlib.ru/library/collection/newphilenc/document/HASH01b0ec713aa8c5cb31f681b0 [in Russian]
Dan Jiakun (2019). Chinese orchestral wind music in the context of the dialogue of cultures : dissertation for the degree of the candidate of art studies on specialty 17.00.03 Musical art. The Mykola Lysenko Lviv National Music Academy. 193 s. [in Ukrainian]
Diveeva, G. (2014) Harbinskiy simfonicheskiy orkestr: k probleme vliyaniya russkoy emigratsii na istoriyu muzykalnoy kultury Kitaya [Harbin Symphony Orchestra: to the problem of the influence of Russian emigration on the history of Chinese musical culture]. Obshchestvo. Sreda. Razvitie. (TERRA HUMANA). № 3. S. 68-71. [in Russian]
Zin’kevich, E. (1986). Dinamika obnovlenija. Ukrainskaya simfoniya na sovremennom etape v svete dialektiki tradicij i novatorstva (1970-e nachalo 80-h gg.) [The dynamics of the update. Ukrainian symphony at the present stage in the light of the dialectic of tradition and innovation (1970s–early 80 s.)]. Kуіv: Muzychna Ukraina. 186 s. [in Russian]
Li Jin (2012). Integrative’s link of contemporary Chinese’s piano school’s developing (Ukrainian-china’s musical connections) : dissertation for the degree of the candidate of art studies on specialty 17.00.03 Musical art. National Academy of Sciences of Ukraine, Rylsky Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology. Kyiv. 196 s. [in Russian]
Li Ming (2019). Opera art of China and Europe in the context of mutual representations : thesis for the degree of a Candidate of Art History (Doctor of Philosophy) in speciality 17.00.03 – Musical Art. Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky, the Ministry of Culture of Ukraine, Kharkiv. 18 s. [in Ukrainian]
Semenov, Yu. (1997). Diffuziya kulturnaya [Diffusion cultural]. Kulturologiya. XX vek : slovar’. Sankt-Peterburg : Universitetskaya kniga. S. 105-106. [in Russian]
Tyshko, S. (1994). Problema nazionalnogo stilja v russkoi opera. Glinka. Musorgskij. Rimskij-Korsakov [The problem of national style in Russian opera. Glinka. Mussorgsky. RimskyKorsakov.]. Kiev : KGK im. P. I. Chajkovskogo. 120 s. [in Russian]
Tu Dunya (2010). Parallels in the artistic development of opera houses in Europe and China : dissertation for the degree of the candidate of art studies on specialty 17.00.03 Musical art. Odessa National A. V. Nezhdanova Music Academy. 171 s. [in Russian]
Hu Ping (2013). Development of Ukrainian and Chinese cultural traditions in chamber and instrumental ensembles of the second half of the twentieth century : dissertation for the degree of the candidate of art studies on specialty 17.00.03 Musical art. The Mykola Lysenko Lviv National Music Academy. 218 s. [in Russian]
Zhu Changlei (2006). Convergence of Eastern and Western Artistic Traditions in Composing Practice: dissertation for the degree of the candidate of art studies on specialty 17.00.03 Musical art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine 203 с. [in Russian]
Shen` Haisiun (2021). Si Tzin`pin I politika reform i otkrytosti [Xi Jinping and the Reform and Openness Policy]. Moskva : Shans. 799 s. [in Russian]
Yan Chao (2019). Transformation of the mode of the European drama theater in the Chinese spoken drama : dissertation for achieving the degree of Ph.D. in History of Art. 17.00.02 «Performance Art». National Academy of Sciences of Ukraine. The Rylsky Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology. 289 s. [in Ukrainian]
From Mao to Mozart: Isaac Stern in China (1979), (2009). The New York Times. Baseline & All Movie Guide. June 10, 2009. URL: https://web.archive.org/web/20090611030533/ http://movies.nytimes.com/movie/226379/From-Mao-to-MozartIsaac-Stern-in-China/details [in English]
Smith C. (2012). China holds its first Li Delun National Conducting Competition. URL: https://www.gramophone.co.uk/other/article/china-holds-its-first-li-delun-nationalconducting-competition [in English]
Wang Hanlu (2010) UN recognizes China’s northeastern Harbin as «Music City» http://en.people.cn/90001/90776/90882/7041463.html [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.