ВИКОРИСТАННЯ РЕГІОНАЛЬНО-МОВЛЕННЄВИХ ВИСЛОВЛЮВАНЬ У НАВЧАЛЬНІЙ ПРАКТИЦІ

Автор(и)

  • Карина Сергіївна Сухорукова Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0002-5017-0126

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.29.2021.248801

Ключові слова:

навчальна практика, майбутні актори, вимова, регіонально-мовленнєва специфіка, мовний портрет

Анотація

Розглянуто використання регіонально-мовленнєвих висловлювань у навчальній практиці майбутніми акторами драматичного театру. Вказано на доцільність освоєння літературної вимови як чинника у формуванні трансформаційних перетворень в усній українській сценічній мові. Сформульовано визначення «Регіонально-мовленнєві висловлювання» в контексті слова на сцені та запропоновано науково-творчий метод щодо оволодіння вимовою з діалектною лексикою. Зроблено оглядовий аналіз мовного образу вистави «Буна», а також деталізований розбір фонологічного портрета на прикладі аналізу роботи виконавиці головної ролі

Біографія автора

Карина Сергіївна Сухорукова, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого

аспірантка кафедри сценічної мови

Посилання

Alferova, L. (2006). Problema govorov v stsenicheskoy rechi [The problem of dialects in scenic speech: diss.] … Cand. Art Studies: 17. 00. 01 «Theatrical Art». St. Petersburg. state Academy of Theater Arts. St. Petersburg. [in Russian]

Kobzar, T. V. (2013). Stsenichna mova: tekhnika movlennia [Stage language. Speech technique]. Cherkasy: vyd-vo Yu.Chabanenko, pp. 98–99. [in Ukrainian]

Kultaeva, L. (2002). Dialektyi kak sredstvo sozdaniya hudozhestvennogo obraza [Dialects as a means of creating an artistic image]. Art and art history: theory and experience (Stage pedagogy): Collection. Kemerovo. (Issue. 1), pp. 107–111. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-29

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА ПЕДАГОГІКА