Сучасні тенденції театральної освіти в Албанії та Туреччині
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.30.2022.259494Ключові слова:
театральна освіта, Албанія, Туреччина, мусульманські країни, акторська майстерність, освітні програмиАнотація
Статтю присвячено дослідженню сучасного стану і тенденцій розвитку театральної освіти в Албанії (одній із країн «мусульманської Європи») та Туреччині. Уперше проаналізовано освітні програми з акторської майстерності у вищих театральних навчальних закладах Албанії та Туреччини в перші десятиліття ХХІ ст. На основі дослідження навчальних програм закладів вищої освіти виявлено, що в сучасній системі театральної освіти Албанії та Туреччини важлива увага приділяється розробці методики навчання на основі інноваційної концепції театру, що переплітається з наукою, поєднуючи міжнародні та національні цінності.
Посилання
Alhajri, H. (2021). Islamskyi teatr teziie: shliakh do Yevropy [Islamic Theater: The Road to Europe]. Bulletin of the Kyiv National University of Cultures and Arts. Series: Performing Arts, no. 4 (2). Pp. 88-108 [in Ukraine].
Ananiev, A. G. (2013.). Islamskiy faktor na Balkanah: sovremennyie tendentsii i vektor razvitiy [Islamic factor in the Balkans: current trends and development vector]. Islamic studies. No. 4. Pр. 9-17 [in Russian].
Kapac, A. (1995). Znachenye systemи K.S. Stanyslavskoho dlia praktyky sovremennoho turetskoho teatra (rabota aktera nad obrazom) [The value of the K.S. Stanislavsky for the practice of modern Turkish theater (the work of an actor on the image)] : author. dis. cand. Art history: 17.00.01. Moscow [in Russian].
Bounahai, N. (2016). Thresholds of Difference: The ArabMuslim Theatre Revisited. Іn Najib Mokhtari (ed.) Decentering Patterns of Otherness: Towards an Asymmetrical Transcendence of Identity in Postcolonial MENA. UIR Press. Pр. 110-156 [in English].
Departamenti Aktrim - Teori Arti. Universitetit të Arteve. URL : http://uart.edu.al/index.php?pg=faqe&id=661&niveli=70 [in Albanian].
Ezici, T. (2008). Theatre education and contemporary opening outs. Theatre Research Journal, 26. Pр. 108-116 [in English].
Halili, E., Doçe, E. (2020). Drama Club: A Creative, Performing, Multidisciplinary and Cultural Laboratory in Tirana University. Universal Journal of Educational Research. Vol. 8. No. 10. Pp. 4498-4506. DOI: 10.13189/ujer.2020.081017 [in English].
Helvacı, A. (2014). Voice training practices «Uludağ University sample» in universities providing theatre training in Turkey. Procedia - Social a n d Behavioral Sciences. Vol. 116. Pр. 3417-3421 [in English].
Hinda, А. (2018). Аrab-muslim theatre defended. Sinestesieonline/Il Parlaggio online. n. 22. VII. Gennaio. Pр. 25-64 [in English].
Najjar, M. (2020). Teaching middle eastern theater: creation, challenges and rewards. Іn Rahimi B. Ed. Theater in the Middle East: Between Performance and Politics. Anthem Press. Pp. 23–42. https://doi.org/10.2307/j.ctvx8b7k2 [in English].
Okey, R. (2007). Taming Balkan Nationalism. Oxford University Press [in English].
Rahimi, B. (Ed.) (2020). Theater in the Middle East: Between Performance and Politics. Anthem Press [in English].
Tekerek, N.(2007). An overview of theatre education in turkey and alumni. Tiyatral İstanbul Journal, 1 (5). Pр. 87-99 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.