Сучасні тенденції театральної освіти в Албанії та Туреччині

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.30.2022.259494

Ключові слова:

театральна освіта, Албанія, Туреччина, мусульманські країни, акторська майстерність, освітні програми

Анотація

Статтю присвячено дослідженню сучасного стану і тенденцій розвитку театральної освіти в Албанії (одній із країн «мусульманської Європи») та Туреччині. Уперше проаналізовано освітні програми з акторської майстерності у вищих театральних навчальних закладах Албанії та Туреччини в перші десятиліття ХХІ ст. На основі дослідження навчальних програм закладів вищої освіти виявлено, що в сучасній системі театральної освіти Албанії та Туреччини важлива увага приділяється розробці методики навчання на основі інноваційної концепції театру, що переплітається з наукою, поєднуючи міжнародні та національні цінності.

Біографія автора

Фадель Альмуваїл, Вищий інститут драматичного мистецтва, м. Сальмія

доктор філософії в галузі педагогічних наук, доцент

Посилання

Alhajri, H. (2021). Islamskyi teatr teziie: shliakh do Yevropy [Islamic Theater: The Road to Europe]. Bulletin of the Kyiv National University of Cultures and Arts. Series: Performing Arts, no. 4 (2). Pp. 88-108 [in Ukraine].

Ananiev, A. G. (2013.). Islamskiy faktor na Balkanah: sovremennyie tendentsii i vektor razvitiy [Islamic factor in the Balkans: current trends and development vector]. Islamic studies. No. 4. Pр. 9-17 [in Russian].

Kapac, A. (1995). Znachenye systemи K.S. Stanyslavskoho dlia praktyky sovremennoho turetskoho teatra (rabota aktera nad obrazom) [The value of the K.S. Stanislavsky for the practice of modern Turkish theater (the work of an actor on the image)] : author. dis. cand. Art history: 17.00.01. Moscow [in Russian].

Bounahai, N. (2016). Thresholds of Difference: The ArabMuslim Theatre Revisited. Іn Najib Mokhtari (ed.) Decentering Patterns of Otherness: Towards an Asymmetrical Transcendence of Identity in Postcolonial MENA. UIR Press. Pр. 110-156 [in English].

Departamenti Aktrim - Teori Arti. Universitetit të Arteve. URL : http://uart.edu.al/index.php?pg=faqe&id=661&niveli=70 [in Albanian].

Ezici, T. (2008). Theatre education and contemporary opening outs. Theatre Research Journal, 26. Pр. 108-116 [in English].

Halili, E., Doçe, E. (2020). Drama Club: A Creative, Performing, Multidisciplinary and Cultural Laboratory in Tirana University. Universal Journal of Educational Research. Vol. 8. No. 10. Pp. 4498-4506. DOI: 10.13189/ujer.2020.081017 [in English].

Helvacı, A. (2014). Voice training practices «Uludağ University sample» in universities providing theatre training in Turkey. Procedia - Social a n d Behavioral Sciences. Vol. 116. Pр. 3417-3421 [in English].

Hinda, А. (2018). Аrab-muslim theatre defended. Sinestesieonline/Il Parlaggio online. n. 22. VII. Gennaio. Pр. 25-64 [in English].

Najjar, M. (2020). Teaching middle eastern theater: creation, challenges and rewards. Іn Rahimi B. Ed. Theater in the Middle East: Between Performance and Politics. Anthem Press. Pp. 23–42. https://doi.org/10.2307/j.ctvx8b7k2 [in English].

Okey, R. (2007). Taming Balkan Nationalism. Oxford University Press [in English].

Rahimi, B. (Ed.) (2020). Theater in the Middle East: Between Performance and Politics. Anthem Press [in English].

Tekerek, N.(2007). An overview of theatre education in turkey and alumni. Tiyatral İstanbul Journal, 1 (5). Pр. 87-99 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Номер

Розділ

СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО