Дудеїзм як релігія щирості (світоглядний шлейф культової кінострічки братів Коенів «Великий Лебовські»)
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.30.2022.259495Анотація
У статті розглянуто проблему виникнення нових релігійних культів, що ґрунтуються на феноменах поп-культури. Головним предметом дослідження є світоглядний вплив відомого фільму Джоеля та Ітана Коенів «Великий Лебовські» (1998). Було вивчено режисерський стиль фільму братів Коенів, систему персонажів та ідеологію сторітелінгу. У статті також ідеться про філософію, мораль, ритуали, соціальні інститути дудеїзму (новітній релігійний рух, що виник у 2005 році, коли американський журналіст Олівер Бенджамін переглянув фільм Коенів і почав свою проповідницьку діяльність). Особливу увагу приділено аналізу медіа-промоції дудеїзму: фестиваль «Великий Лебовські», тематичнітвечірки, косплеї, нічні перегляди, онлайн-реклама, брендування лінійки товарів тощо.
Посилання
Benjamin, O. (2015). The Tao of the Dude: Awesome Insights of Deep Dudes from Lao Tzu to Lebowski. Abide University Press. 242 р.
Benjamin, O. (2016). The Dude De Ching.: Abide University Press. 220 р.
Benjamin, O. (2016). A brief history of Dudeism. Fiction, Invention and Hyper-reality: From popular culture to religion. C. M. Cusack, P. Kosnáč. ed. L. : Taylor & Francis. Р. 148-157. niversity Press. 512 p.
Corman, R. (2009). From Counterculture to Cult (Foreword). The Cult Film Reader. N.-Y.: Open University Press. Р. xvii-xviii.
Drozdowicz, J. (2019). Popreligia w szlafroku. Dudeizm jako zjawisko kulturowe. Przegląd Religioznawczy (The Religious Studies Review). №4 (274). Р. 89-91.
Dudeism (2022). Official site. Retrieved from: https://dudeism.com/
Eco U. (1985). «Casablanca»: Cult Movies and Intertextual Collage. SubStance, Vol. 14, No. 2, Issue 47: In Search of Eco’s Roses. Р. 3–12. Retrieved from: https://doi.org/10.2307/3685047
Falsani C. (2009). The Dude Abides: The Gospel According to the Coen Brothers Zondervan. 240 p.
Green, B., Peskoe B., Russell W., Shuffitt S. (2007). I’m a Lebowski, You’re a Lebowski: Life, The Big Lebowski, and What Have You. New York: Bloomsbury Publishing. 237 p.
Jones, J. (2012). The Big Lebowski. An illustrated, annotated history of the greatest cult film. Voyaguer Press. Р. 231-235.
Jones, M. (2020). Reel Life: One Dude’s Experience at Lebowski Fest. The Big Picture Magazine. 15.08.2020. Retrieved from: http://thebigpicturemagazine.com/reel-life-one-dudes-experience-at-lebowski-fest/
Kosnáč P. (2017). Pop-Culture – A New Source of Spirituality? W: E. Gallagher (ed.), Visioning New and Minority Religions: Projecting the Future. New York: Routledge.
Kosnáč, P. (2019). The Church of the Latter-Day Dude. Retrieved from: https://wrldrels.org/2019/01/12/the-church-of-thelatter-day-dude/
McCarthy, S. (2003). Cult movies in sixty seconds: the best movies in the world in less than a minute. L.: Vision, 288 р.
Olson, Ch. J. (2018). 100 Greatest Cult Films. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers. 350 р.
Telotte, J. P., ed. (1991). The cult film experience. Beyond all reason. Univ. of Texas Press, Austin. 218 p.
Akker, R. Metamodernism. Historicity, Affect and Depth after postmodernism. [V. M. Lypka (transl.) from English; introduction article A. V. Pavlov]. Moscow: RIPOL classic. S. 85–90. (Figures of Philosophy) [in Russian].
Angelova, A. Bridges, Jeff. Velyka ukrayinsʹka entsyklopediya. Retrieved from: https://vue.gov.ua/Бріджес, Джефф [in Ukrainian].
Kaputo Dzh. (2014). Religiya «Zvezdnykh voyn» [The Star Wars Religion]. Logos. №5 (101). S. 131-140 [in russian].
McCarthy, S. (2007). 60 kul’tovykh fil’mov mirovogo kinematografa [60 cult films of world cinema]. Per. N. Makarova. M .: U-Faktoria. 265 s. [in russian].
Pavlov, A. (2014). Postydnoe udovol’stvie. Filosofskie i social’no-politicheskie interpretatsii massovogo kinematografa [Guilty pleasure. Philosophic and social and political interpretations of mass cinema]. М.: High School of Economics. S. 62-74 [in russian].
Pavlov, A. (2016). Rasskazhite vashim detyam. Sto dvadtsat’ tri opyta o kul’tovom kinematografe [Tell your kids. One hundred twenty three experiences about cult cinema]. М.: High School of Economics. 550 s. [in russian].
Samutina, N. (2002). Kul’tovoe kino: dazhe zritel’ imeet pravo na svobodu [Cult films: even the spectator has the right of freedom]. М.: Logos. № 5–6. S. 1-9 [in russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.