Режисерські моделі авторського кіно в сучасному фестивальному просторі (частина 2)

Фестивальний формат фільмів українських режисерів-авторів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.30.2022.259496

Ключові слова:

авторський кінематограф, режисер-автор, авторська режисерська модель, кінофестиваль, кроскультурні відносини

Анотація

Розглянуто фільми, створені в контексті режисерських авторських моделей, доведено їх значний соціально-економічний потенціал і визначено їх потужною складовою культурно-мистецького життя. З’ясовано місце українських авторських фільмів у міжнародному фестивальному русі. Простежено процес входження режисерських моделей вітчизняного авторського кіно у міжнародний фестивальний простір задля поширення інформації про системні зміни в законодавстві щодо підтримки кінематографа; показу гуманістичної та просвітницької спрямованості українського авторського кіномистецтва; демонстрації рівня професійної підготовки вітчизняних кінематографістів; представлення авторської фільмової продукції дистриб’юторам; налагодження широких кроскультурних зв’язків; укріплення кінематографічного іміджу України.

Розглянуто кінофоруми, які мають значний соціально-економічний потенціал і є потужною складовою культурно-мистецького життя. Визначено місце українських авторських фільмів у міжнародному фестивальному русі.

Біографія автора

Галина Погребняк, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

доктор мистецтвознавства, доцент, професор кафедри режисури та акторської майстерності

Посилання

Vannek, L. Andrii Khalpakhchi pro uchast Ukrainy v Kannakh–2010: shansy na peremohu zavzhdy ye [Andriy Khalpakhchi on Ukraine’s participation in Cannes-2010: there is always a chance to win]. Retrieved from: https://www.adiosvoboda.org/a/2039677.html [in Ukrainian].

Vesnianka, O. Laureatka Kann: Maidan — pochatok novoi krainy [Cannes winner: Maidan is the beginning of a new country]. Retrieved from: https://www.dw.com/uk/лауреатка-каннмайдан-початок-нової-країни/a-17326867 [in Ukrainian].

Hrabovych, I. Shcho bachat tilky kinokrytyky [What only film critics see]. Retrieved from: https://detector.media/kritika/article/133585/ [in Ukrainian].

Hranovska, Ya. (2019). Do pytannia vytokiv kinofestyvalnoho rukhu [On the question of the origins of the film festival movement]. Suchasnyi kulturnyi prostir u mystetstvoznavchomu dyskursi: zb. materialiv Mizhn. dystants. nauk.-prakt. konf., Kyiv, 14 lystopada 2019 r. Kyiv: NAKKKiM, S. 176-177 [in Ukrainian].

Huzo, H. Maryna Vroda: «Khotila, shchob “Kros” buv suto ukrainskym filmom, ale tsoho ne stalosia…» [Marina Vroda: «I wanted Cross to be a purely Ukrainian film, but it didn’t happen…»]. Retrieved from: https://web.archive.org/web/20150102105754/ http://archive.wz.lviv.ua/articles/93683 [in Ukrainian].

Kurina, A. (1997). I v Makedonii ye kino [ And there is a cinema in Macedonia]. КІNО-КОLО. № 1. S. 32 [in Ukrainian].

Malyshenko, A. Liubomyr Hoseiko: «Ia chekaiu, shcho u Frantsii my nareshti budemo bachyty ukrainski filmy na komertsiinykh ekranakh» [Lubomyr Hoseiko: «I expect that in France we will finally see Ukrainian films on commercial screens»]. Retrieved from: https://ukr.lb.ua/culture/2020/04/26/456201 [in Ukrainian].

Peril, B. V. (2017). Festivalnaya praktika: opyt case-study [Festival practice: case-study experience ]. Ehkologiya kultury: inform. byulleten. Arkhangelsk: OLMA. № 3 (28). S. 24-28 [in Russian].

Pershko, O. (1997) Korotkometrazhni filmy dovhometrazhnykh festyvaliv [Short films of long festivals ]. КІNО-КОLО. № 1. S. 10-13 [in Ukrainian].

Plakhov, A. «Kinofestivali ne vymrut. Oni izmenyatsya» [Film festivals will not die out. They will change]. Retrieved from: https://newizv.ru/interview/20-06-2018/andrey-plahov-kinofestivali-ne-vymrut-oni-izmenyatsya [in russian].

Rodnianskyi, O. (1997). Try vektory [Three vectors]. КІNОКОLО. № 1. S. 21-22 [in Ukrainian].

Rodnyanskij, EHR. Aleksandr Rodnyanskiy: «Rabota prodyusera — eto brak s avtorom» [Alexander Rodnyansky: «The work of a producer is a marriage with the author»]. Retrieved from: https://mediananny.com/raznoe/2300316/. [in russian]

Sivers, V. A. (2001). Istoriia svitovoi kultury [History of world culture]. Kyiv: NAKKKiM. 368 s. [in Ukrainian].

Skurativskyi, V. L. (1997). Ekranni mystetstva u sotsiokulturnykh protsesakh KhKh stolittia: geneza, struktura, funktsiia [Screen arts in socio-cultural processes of the twentieth century: genesis, structure, function ]: u 2 ch. Ch. 1. Kyiv: KMTs Poeziia. 224 s. [in Ukrainian].

Khomenko, V. Maryna Vroda: «Vidkhodyt svit nashoho postradianskoho dytynstva — chudovyi i strashnyi» [ Marina Vroda: «The world of our post-Soviet childhood is leaving — wonderful and scary»]. Retrieved from: http://www.theinsider.ua/rus/art/marina-vroda-svit-yakii-vidkhodit-tse-svit-nashogo-postradyanskogo-ditinstva-chudovii-istrashnii/ [in Ukrainian].

Dalton, S. Director Roman Bondarchuk’s surreal black comedy takes place in the visually striking borderlands of southern Ukraine. Retrieved from: [in Velykobrtaniia].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА