Аудіовізуальний контрапункт у кіно: спроба класифікації
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.30.2022.259497Ключові слова:
аудіовізуальний контрапункт, класифікація видів контрапункту, музика в кіноАнотація
Авторка розглядає явище аудіовізуального контрапункту в кіно як важливий чинник драматургічного розвитку. Проаналізовано теорії та концепції вчених світу щодо синхронності/асинхронності зображення і звуку на екрані. Охарактеризовано наявні класифікації контрапункту в кіно. Авторка пропонує власну систематизацію видів аудіовізуального контрапункту (образно-емоційний, темпоритмічний, стильовий), наводить приклади із сучасного кінематографа.
Посилання
Gitis, M. I. (2012). Strukturnyie osobennosti zvukozritelnogo kontrapunkta, ispolzuemogo v kachestve komicheskogo priem [Structural features of sound-visual counterpoint used as a comic technique]. Izvestiya Rossiyskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta im. A. I. Gertsena. № 151. S. 196-203 [in russian].
Egorova, T. K. (2016). Kontseptsiya sinh ronnosti i asinhronnosti izobrazheniya i zvuka [The concept of synchronicity and asynchrony of image and sound]. Problemyi podgotovki rezhisserov multimedia: Materialyi VIII Vseros. nauch.-prakt. konf. 22 aprelya 2016 g. Sankt-Peterburg: SPbGUP. S. 16-17 [in russian].
Egorova, T. K. (2012). Muzyikalnaya fonosfera filma i effekt «Virtualnoy realnosti» [The musical phonosphere of the film and the effect of «Virtual Reality»]. Vestnik KazGUKI. № 3.1. S. 1-16 [in russian].
Egorova, T. K. (2014). Teoreticheskie aspektyi izucheniya muzyiki kino [Theoretical aspects of the study of film music]. Mediamuzyika: elektronnyiy nauchnyiy zhurnal. № 3. URL: http://mediamusic-journal.com/Issues/3_1.html (data zvernennya: 27.02.22) [in russian].
Efimova, N. N. (2015). Zvuk v efire [Sound on air]. Moskva: Akademiya mediaindustrii. 145 s. [in russian].
Karasyova, M. V. (2017). Paradoksyi zakadrovogo zvuka: spetsifika audiovizualnyih kontrapunktov v filmah Tarantino [Voiceover Paradoxes: The Specificity of Audiovisual Coun-terpoints in Tarantino Films]. Muzyika. Iskusstvo, nauka, praktika. № 1 (17). S. 47-55 [in russian].
Krakauer, Z. (1974). Priroda filma. Reabilitatsiya fizicheskoy realnosti [The nature of the film. Rehabilitation of physical reality]. Moskva: Iskusstvo. 424 s. [in russian].
Krasilnikov, A. A. (2011). Osobennosti formirovaniya zvukovogo oformleniya kinoproizvedeniya v epohu zvukozritelnogo kinematografa 1930–1950-h gg. [Features of the formation of the sound design of a film work in the era of sound-visual cinema in the 1930s–1950s]. Izvestiya Rossiyskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta im. A. I. Gertsena. № 130. S. 229-233 [in russian].
Linnik, A. (2019). Kontrapunkt v animatsii i kakie vidyi ego suschestvuyut [Counterpoint in animation and what types of it exist]. URL: https://multtov.net.ua/article/kontrapunkt-in-animation.html (data zvernennya: 27.02.22) [in russian]. Lissa, Z. (1970). Estetika kinomuzyiki [Aesthetics of film music]. Moskva: Muzyika. 445 s. [in russian].
Miheeva, Yu. (2016). Tipologizatsiya audiovizualnyih resheniy v kinematografe (na materiale igrovyih filmov 1950-h – 2010-h gg.) [Typology of Audiovisual Solutions in Cinematography (Based on Feature Films of the 1950s – 2010s)]: dis. … d. isk.: 17.00.03. Moskva. 377 s. [in russian].
Miheeva, Yu. V. (2012). Filosofskie osnovaniya audiovizualnogo kontrapunkta v kinofilme [Philosophical Foundations of Audiovisual Counterpoint in Film]. Vestnik VGIK. № 11. S. 80–98 [in russian].
Sevastyanova, S. S. (2004). Problema sinteza iskusstv v ekrannom muzyikalnom teatre [The problem of art synthesis in screen musical theater]: avtoref. dis. … k. isk.: 17.00.02. Astrahan. 28 s. [in russian].
Chernyishov, A. V. (2013). Mediamuzyika: osnovyi teorii, praktika i istoriya [Media Music: Fundamentals of Theory, Practice and History]: avtoref. dis. … d. isk.: 17.00.02. Moskva. 40 s. [in russian].
Shion, M. (2021). Zvuk: slushat, slyishat, nablyudat [Sound: listen, hear, observe]. Moskva: NLO. 312 s. [in russian].
Shumov, M. V. (2019). Audiovizualnyiy kontrapunkt i ego vidyi (na primere filma «Pes Barbos i neobyichnyiy kross», rezh. L. Gayday, 1961 g.) [Audiovisual counterpoint and its types (on the example of the film «The Dog Mongrel and the Unusual Cross», directed by L. Gaidai, 1961)]. Vestnik nauki. T. 4. № 11 (20). S. 60-62 [in russian].
Eyzenshteyn, S. M. (1964). Buduschee zvukovoy filmyi. Zayavka [The future of sound film. Application]. Eyzenshteyn S. M. Izbrannyie proizvedeniya: v 6 t. T. 2. Moskva: Iskusstvo. S. 315-316 [in russian].
Chion, M. (1994). Audio-Vision: Sound on Screen / ed. and transl. by C. Gorbman with a foreword by W. Murch. New York: Columbia University Press. 239 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.