Пропаганда в українському кіномистецтві 1930-х років: гендерний аспект
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.30.2022.259499Ключові слова:
пропаганда, гендер, жінка, українське радянське кіномистецтво, тоталітаризмАнотація
Завданням статті є аналіз пропагандистських тенденцій в кінематографі СРСР 1930-х років крізь призму гендерних стереотипів. На думку авторки, жіночі образи дають можливість яскравіше простежити динаміку соціокультурних процесів, які формували основні ідеологеми соціалістичного реалізму. Також зміни в соціально-політичному житті радянського суспільства в зазначений період зумовлювали трансформації уявлення про гендерні ролі, а також про моделі статевої поведінки, які могли бути продемонстровані на радянському екрані.
Посилання
Barabash, K. (2021). Leviafan i Eizenshtein. [Leviathan and Eisenstein] Ukrainskyi tyzhden. 4 kvitnia. URL: https://tyzhden.ua/History/251714 (date of completion: 06/09/2022) [in Ukrainian].
Borodina A., Borodin, D. (2000). Baba ili tovarisch? Ideal novoy sovetskoy zhenschinyi v 20-h-30-h gg. [Woman or a comrade? The ideal of the new Soviet woman in the 20s-30s]. Zhenskie i gendernyie issledovaniya v Tverskom gosudarstvennom universitete. Tver : Tverskoy gosudarstvennyiy universitet. S. 45-51 [in russian].
Bulgakova, O. (2005). Fabrika zhestov [Gesture Factory]. Moskva : Novoe literaturnoe obozrenie. 302 s. [in russian].
Hoseiko, L. (2005). Istoriia ukrainskoho kinematohrafa. 1896–1995 [History of Ukrainian cinematography. 1896–1995]/ per. s fr. S. Dovhaniuk; red. V. Voitenko. Kyiv : KINOKOLO. 461 s. [in Ukrainian].
Dashkova, T. (2014). Lyubov i byit v sovetskih kinofilmah 1930–1950-h godov [Love and life in Soviet films of the 1930s–1950s]. Kulturologiya: Daydzhest. / Tsentr gumanit. nauch.-inform. issled. Otd. kulturologii. Moskva : RAN. INION. N. 2 (69). 240 s. [in russian].
Ihnatenko, I. (2014). «Idealna zhinka»: uiavlennia pro zhinochu krasu v SRSR u 1920–1930-ti roky [«Ideal woman»: a statement about woman’s beauty in the USSR in the 1920s-1930s]. Etnichna istoriia narodiv Yevropy. Kyiv: Vyd-vo UNISERV. Vyp. 42. S. 178-183 [in Ukrainian].
Kornienko, I. (1975). Kinoiskusstvo Sovetskoy Ukrainyi. Stranitsyi istorii [Cinematography of Soviet Ukraine. History pages]. Moskva : Iskusstvo. S. 240 [in russian].
Musiienko, O. (2006). Ukrainske kino 30-kh rr.: po toi bik sotsialistychnoho realizmu [Ukrainian cinema of the 30s: according to the book of socialist realism]. Narysy z istorii kinomystetstva Ukrainy. Akademiia mystetstv Ukrainy, Instytut problem suchasnoho mystetstva; red.-uporiad. I. Zubavina ; holova red. kol. V. Sydorenko. Kyiv : Intertekhnolohiia, 864 s. [in Ukrainian].
Raku, M. (2014). Muzyikalnaya klassika v mifotvorchestve sovetskoy epohi [Musical classics in the myth-making of the Soviet era]. Moskva : Novoe literaturnoe obozrenie, 720 s. [in russian].
Foka, M. (2016). Suhestiia pidtekstovykh smysliv u kinopovisti «Zemlia» ta v odnoimennomu filmi Oleksandra Dovzhenka [Suggestion of subtextual meanings in «Earth» cinematography and in Oleksandr Dovzhenko’s film of the same name]. Visnyk LNAM. Seriia: Kulturolohiia. Lviv. Vyp. 29. S. 98-108 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.