«Тандем» як активізатор культуротворення: досвід французької гуманістики другої половини ХІХ століття
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.30.2022.259500Ключові слова:
«Тандем», «теоретико-практичний паритет», «активізатор», «синтез», «традиція — спадкоємність — новаторство»Анотація
Артикульовано, що зміст поняття «тандем» дає змогу сфокусувати увагу на тих науково-мистецьких надбаннях, які помітно активізували процес культуротворення в конкретних європейських країнах. Концептуалізація поняття «тандем», що формується на «міждисциплінарному» рівні, дає можливість, по-перше — ввести його в широкий теоретичний ужиток, по-друге — наголосити на потенціалі «теоретико-практичного паритету», а по-третє — «персоналізувати» французькі культуротворчі процеси другої половини ХІХ ст.
Виокремлено чотири «тандеми», які найвиразніше репрезентували себе упродовж півсторічної історії французької культури, «побудувавши» фундамент, що сприяв здобуткам французького культуротворення як протягом минулого, так і на початку ХХІ ст.
Посилання
Tandem. [Elektronnyiy resurs ]. Retrieved from: https: // Ktonanovenkogo.ru > ChAstyie Voprosyi
Bodler, Sharl (1989). Tsvetyi zla: Stihotvoreniya. Stati ob iskusstve [Flowers of evil : Poems. Articles about an art]; sost. M. Latyishev. Moskva: ZAO Izd-vo EKSMO-Press. 336 s. [in russian].
Kosikov, G.K. (1989). Teofil Gote, avtor «Emaley i kamey» [Teofil Gote, autor Enamels and cameos]; sost., pred. i kommen. G. Kosikova. Moskva: Raduga. Na frantsuzskom yazyike s parallelnyim russkim tekstom. 368 s. [in russian].
Bodler, Sharl (1986). Ob iskusstve [About art]; [perev. s frants. N. Stolyarovoy i L. Lipmana; predisl. V. Levika; poslesl. V. Milchinoy]. Moskva: Iskusstvo. S. 111-113 [in russian].
Ekfrasis [Ekfrazis]. Retrieved from: https://dicacademic.ru >dic nsf > ruwiki
Gote, Teofil (1989). Emali i kamei: Sbornik [Enamels and cameos]; sost. G.K. Kosikov. Moskva: Raduga. Na frantsuzskom yazyike s parallelnyim russkim tekstom. 368 s. [in russian].
Lukianets, V.S. (2002). Pozytyvizm [Positivism]. Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk: dovidkove vydannia; nauk. redak. L.V. Ozadovska, N.P. Polishchuk. K.: «Abrys». S. 492-493 [in Ukrainian].
Bart, R. (1989). Izbrannyie rabotyi. Semiotika. Poetika [Select works. Semiotics. Poetics]. Perev. s frants. ; sost. obsch. redak. i vstup. st. G.K. Kosikova. M.: Progress. 616 s. [in russian].
Ten, I.-A. (1987). Istoriya angliyskoy literaturyi [History of English literature] / I.-A. Ten. Zarubezhnaya estetika i teoriya literaturyi XIX – XX vv.: traktatyi, stati, esse ; [perev. s frants. I.K. Staf; sost., obsch. redak. G.K. Kosikova. Moskva: Izd-vo Moskovskogo univ-ta. S. 72-94 [in russian].
Onishchenko, O.I. (2021). Kulturolohichni vymiry intelektualnoi prozy: vid khudozhnoi tvorchosti do «ihor rozumu»: monohrafiia [Culturological measuring of intellectual prose: from artistic work to the «games of mind»]. Kyiv: Instytut kulturolohii NAM Ukrainy. 352 s. [in Ukrainian].
Kholodynska, S.M. (2018). Mykhail Semenko: kulturotvorchi poshuky na terenakh ukrainskoho futuryzmu: monohrafiia [Mykhail Semenko: culturological searches on walks of life of Ukrainian futurism]. Kyiv: Vyd-vo Lira–K. 292 s. [in Ukrainian].
Gil, Rene. [Elektronnyiy resurs]. Retrieved from: https. // persons– into. com > personi
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.