«Тандем» як активізатор культуротворення: досвід французької гуманістики другої половини ХІХ століття

Автор(и)

  • Олена Оніщенко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7118-3276

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.30.2022.259500

Ключові слова:

«Тандем», «теоретико-практичний паритет», «активізатор», «синтез», «традиція — спадкоємність — новаторство»

Анотація

Артикульовано, що зміст поняття «тандем» дає змогу сфокусувати увагу на тих науково-мистецьких надбаннях, які помітно активізували процес культуротворення в конкретних європейських країнах. Концептуалізація поняття «тандем», що формується на «міждисциплінарному» рівні, дає можливість, по-перше — ввести його в широкий теоретичний ужиток, по-друге — наголосити на потенціалі «теоретико-практичного паритету», а по-третє — «персоналізувати» французькі культуротворчі процеси другої половини ХІХ ст.

Виокремлено чотири «тандеми», які найвиразніше репрезентували себе упродовж півсторічної історії французької культури, «побудувавши» фундамент, що сприяв здобуткам французького культуротворення як протягом минулого, так і на початку ХХІ ст.

Біографія автора

Олена Оніщенко, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого

заслужений діяч науки і техніки України, доктор філософських наук, професор, завідувачка кафедри суспільних наук

Посилання

Tandem. [Elektronnyiy resurs ]. Retrieved from: https: // Ktonanovenkogo.ru > ChAstyie Voprosyi

Bodler, Sharl (1989). Tsvetyi zla: Stihotvoreniya. Stati ob iskusstve [Flowers of evil : Poems. Articles about an art]; sost. M. Latyishev. Moskva: ZAO Izd-vo EKSMO-Press. 336 s. [in russian].

Kosikov, G.K. (1989). Teofil Gote, avtor «Emaley i kamey» [Teofil Gote, autor Enamels and cameos]; sost., pred. i kommen. G. Kosikova. Moskva: Raduga. Na frantsuzskom yazyike s parallelnyim russkim tekstom. 368 s. [in russian].

Bodler, Sharl (1986). Ob iskusstve [About art]; [perev. s frants. N. Stolyarovoy i L. Lipmana; predisl. V. Levika; poslesl. V. Milchinoy]. Moskva: Iskusstvo. S. 111-113 [in russian].

Ekfrasis [Ekfrazis]. Retrieved from: https://dicacademic.ru >dic nsf > ruwiki

Gote, Teofil (1989). Emali i kamei: Sbornik [Enamels and cameos]; sost. G.K. Kosikov. Moskva: Raduga. Na frantsuzskom yazyike s parallelnyim russkim tekstom. 368 s. [in russian].

Lukianets, V.S. (2002). Pozytyvizm [Positivism]. Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk: dovidkove vydannia; nauk. redak. L.V. Ozadovska, N.P. Polishchuk. K.: «Abrys». S. 492-493 [in Ukrainian].

Bart, R. (1989). Izbrannyie rabotyi. Semiotika. Poetika [Select works. Semiotics. Poetics]. Perev. s frants. ; sost. obsch. redak. i vstup. st. G.K. Kosikova. M.: Progress. 616 s. [in russian].

Ten, I.-A. (1987). Istoriya angliyskoy literaturyi [History of English literature] / I.-A. Ten. Zarubezhnaya estetika i teoriya literaturyi XIX – XX vv.: traktatyi, stati, esse ; [perev. s frants. I.K. Staf; sost., obsch. redak. G.K. Kosikova. Moskva: Izd-vo Moskovskogo univ-ta. S. 72-94 [in russian].

Onishchenko, O.I. (2021). Kulturolohichni vymiry intelektualnoi prozy: vid khudozhnoi tvorchosti do «ihor rozumu»: monohrafiia [Culturological measuring of intellectual prose: from artistic work to the «games of mind»]. Kyiv: Instytut kulturolohii NAM Ukrainy. 352 s. [in Ukrainian].

Kholodynska, S.M. (2018). Mykhail Semenko: kulturotvorchi poshuky na terenakh ukrainskoho futuryzmu: monohrafiia [Mykhail Semenko: culturological searches on walks of life of Ukrainian futurism]. Kyiv: Vyd-vo Lira–K. 292 s. [in Ukrainian].

Gil, Rene. [Elektronnyiy resurs]. Retrieved from: https. // persons– into. com > personi

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ