Музично-театральне мистецтво як складова життєтворчості І.О. Саца

Автор(и)

  • Олег Бадалов Чернігівська філія Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-2706-1458

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.30.2022.259503

Ключові слова:

творчість Іллі Саца, музика для драматичної вистави, опера-пародія, початок ХХ століття

Анотація

У статті розглянуто музично-театральну творчість яскравого представника епохи Срібного віку, композитора «другого ряду» І. Саца у контексті соціокультурного простору початку ХХ ст. На підставі вивчення особливостей творчого процесу І. Саца як композитора Московського Художнього театру виявлено його внесок у розвиток театрального мистецтва; з’ясовано, що поява пародійних опер І. Саца обумовлена як особливостями розвитку музичної культури, так і соціально-політичною ситуацією у суспільстві початку ХХ ст.

Біографія автора

Олег Бадалов, Чернігівська філія Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри теорії, історії і практики культури

Посилання

Badalov, O. (2018). Zhyznetvorchestvo Yllya Satsa v otechestvennom kulturnom prostranstve nachala ХХ veka [Ilia Sats’s Life Creativity in the Russian Cultural Space of the Beginning of the 20th century]. In: Cultural-and-artistic environment: creativity and technology: Materials of the Eleventh International Scientific and Creative Conference, Kyiv, April 12, 2018 / for the general ed. K. I. Stanislavskaуa. Kyiv: NAKKKiM. Pp. 41-43 [in Russian].

Evreinov, N. (2005). Original o portretistah Original about portrait painters [Original about portrait painters]. Moscow: Sovpadenie. 398 p. [in Russian].

Zhyhalova, K. (2019). Illya Sats v konteksti ukrainskoi ta svitovoi kultury. Vnesok u zberezhennia folklornoi spadshchyny Chernihivshchyny [Ilia Sats in the context of Ukrainian and world culture. Contribution to the preservation of the folklore heritage of Chernihiv region]. URL: http://bluebird.novascena.org/proekti (access date: 14.12.2020) [in Ukrainian].

Zozulya, E. (1922). Il’ya Sac: k desyatiletiyu so dnya smerti Ilya Sats: on the tenth anniversary of his death [Ilia Sats: on the tenth anniversary of his death]. In: Theatre and music. Issue 10. Pp. 167–169. [in Russian].

Ilia Sats: From notebooks. Memories of contemporaries (1968). [Ilia Sats. Iz zapisnyh knizhek. Vospominanija sovremennikov]. Compiled and ed. by N. Sats. Moscow: Sov. compozitor. 239 p. [in Russian].

Lohynova, V. A. (2008). O muzykalnoi kompozytsyy nachala ХХ veka: k probleme avtorskoho stylia: V. Rebykov, N.Cherepnyn, A. Stanchynskyi [About the musical composition of the early 20th century: on the problem of the author’s style: V. Rebikov, N. Cherepnin, A. Stanchinsky]: abstract of thesis dis. <...> cand. of Art History: 17.00.02. Gnessin Russian Academy of Music. Moscow. 22 p. [in Russian].

Mejerhol’d, V. Je. (2010). Nasledie. V 3-h t. T. 3. Studija na Povarskoj. Maj–dekabr’ 1905 [Heritage. In 3 volumes T. 3. Studio on Povarskaya. May – December 1905]. Moscow: Novoe izdatel’stvo. 791 p. [in Russian].

Panova, Zh.V. (1994). Il’ja Sac – kompozitor na teatre (Hudozhnik v zerkale «Serebrjanogo veka») [Ilia Sats – composer at the theater (Artist in the mirror of the Silver Age)]: abstract of thesis dis. <...> cand. of Art History. Gnessin Russian Academy of Music. Moscow. 24 p. [in Russian].

Pushyna, N. B. (2005). H. A. Pakhulskyi – kompozytor, pyanyst, pedahoh [G. A. Pakhulsky – composer, pianist, teacher]: abstract of thesis dis. <...> cand. of Art History: 17.00.02. Moscow State Tchaikovsky Conservatory. Moscow. 28 p. [in Russian].

Solomonova, O. (2010). Korolevstvo krivyh zerkal (Ob operahparodijah Il’i Saca) [Kingdom of Crooked Mirrors (On operaparodies of Ilia Sats)]. In: Scientific Bulletin of NMAU named after P. I. Tchaikovsky. Issue 89, 627–645 pp. [in Russian].

Stanyslavskyi, K. (2009). Moia zhyzn v iskusstve [My life in the Art]. Moscow: AST Zebra E. 604 p. [in Russian].

Sulerzhytskyi, L. A. (1970). Povesty i rasskazy. Staty y zametky o teatre. Perepyska. [To lead stories. Articles and notes about a theatre. Correspondence]. Memories of L. A. Sulerzhitskyi. Moscow: Iskusstvo. 707 p. [in Russian].

Cherednychenko, O. V. (2008). Fortepianna tvorchist S. Bortkevycha v svitli klasyko-romantychnoi tradytsii [S. Bortkevich’s piano works in the light of the classical-romantic tradition]: abstract of thesis dis. <...> cand. of Art History: 17.00.03. Kharkiv State I. P. Kotlyarevsky University of Arts. Kharkiv. 18 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Номер

Розділ

СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО