Міфопоетична драма як вектор репертуарної політики Театру Миколи Садовського
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267512Ключові слова:
репертуарна політика, міфопоетична драма, міфологізм, модернізм, сценічна інноваціяАнотація
У статті розглянуто міфопоетичну драму як один з естетико-художніх векторів репертуарної політики першого стаціонарного українського театру Миколи Карповича Садовського. На підставі з’ясування особливого характеру міфологізму як методу авторського освоєння дійсності визначено жанрові та стильові інновації, пов’язані зі сценічними інтерпретаціями українських, польських та єврейських міфопоетичних драматичних текстів на кону Театру М. Садовського.
Посилання
Aliade, M. (2005). Aspekty mifa [Aspects of myth]. Moscow: Academic Avenue. 224 p. [in russian]
Baraban, L. (2005). Mykola Sadoski i yogo teatr periody UNR [Mykola Sadoski and his theater of the UNR period]. In: Ukrainian Art Studies. Vol. 5. Pp. 135-144. [in Ukrainian]
Deutsch, A. (1988). Po stypenyam vremeni [By degrees of time]. Kyiv: Mystetstvo. 232 p. [in russian]
Ischuk-Fadeeva, N. (1993). Tipologiya dramy v istoricheskom razvitii [Typology of drama in its historical development]. Tver’: TVU Press. 62 p. [in russian]
Fidler, L. (1993). Peresekaite rvy, zasypaite granitsi [Cross the ditches, fill in the borders]. In: Sovremennaya zapadnaya culturologiya: samoubiystvo diskursa [Modern Western Culturology: Suicide of the Discourse]. Moscow: Ad Marginem. Pp. 462-518. [in russian]
Grynyshyna, M. (2013). Teatralna kultura rubezchy 19-20 stolit’. Realism. Discourse. [Theater culture of the turn of the 19th and 20th centuries. Realism. Discourse]. Kyiv: Fenix. 343 p. [in Ukrainian]
Lysenko, O. Opera M. Lysenka «Eneida» v Theatry Mykoly Sadovskogo [M. Lysenko’s «Aeneid» in M. Sadovski’s Theater]. In: Spogady pro Mykolu Sadovskogo [Memories of Mykola Sadovskyi]: collection of articles. (1981). Kyiv: Mystetstvo. Pp. 95-108. [in Ukrainian]
Malaniyk, E. Literaturna perlyna [Literary pearl]: Foreword. In: Staritska-Cherniakhivska, L. Ostsanni snip. Narodna drama [The last sheaf. Folk drama]. (1958). New York: Ukrainian National University. Pp. 3-5. [in Ukrainian]
Meletinskyi, E. (1998). Mif i XX vek. [Myth and the 20th century]. In: Vybrannye statyi. Vospominaniya [Selected articles. Memoirs]. Moscow: RGGU. Pp. 420-427. [in russian]
Meletinskyi, E. (2006). Poetika mifa [Poetics of Myth]. Moscow: Eastern Literature. 407 p. [in russian]
Molodyi Teatr: geneza, zavdannya, shlyakhi [Young Theater: genesis, tasks, ways]. Collected articles, memoirs, materials (1991). Kyiv: Mystetstvo. 320 p. [in Ukrainian]
Mortalis (1913). Vystava «Zacharovanogo kola» v teatre M. Sadovskogo [Performance of «Enchanted Circle» in M. Sadovski’s theater]. Syaivo, 1. S.131-135. [in Ukrainian]
Novy (1912, November 19). «Zacharovane kolo» [«Enchanted Circle»]. Kyiv Thought. [in russian]
Sadovskyi, M. (1956). Moi teatralni zgadki [My theatrical memoirs]. Kyiv: Mistetstvo. 187 p. [in Ukrainian]
Serdyuk, L. (1969). Les Kurbas i traditchii teatru koryfeiv [ Les Kurbas and the traditions of the theater of luminaries]. In: Les Kurbas. Spogady suchasnikiv [ Les Kurbas. Memoirs of contemporaries]. Kyiv: Mystetstvo. 359 p. [in Ukrainian]
Staryi, V. (1912, November, 19). «Zacharovane kolo». Dramatychna kazka Ridelya [«Enchanted circle». Ridel’s dramatic fairy tale]. Rada. [in Ukrainian]
Staritska-Cherniakhivska, L. Pro pershu i drugu premiery «Kaminnogo gospodarya» [About first and second premieres of «Stone master»]. In: Lesya Ukrainka: publikatsii, statti, doslidgennya: v 3 v. [Lesya Ukrainka: publications, articles, studies]. (1971-1973). V. 3. Kyiv: Naykova dumka. 431 p. [in Ukrainian]
Chagovets’, Vs. (1912, November 15). Teatr Sadovskogo. «Zakoldovannyi Krug». Dramaticheskaya skazka Lusiana Ridelya [Sadovski’s Theater. «Enchanted Circle». Lusian Ridel’s dramatic fairy tale]. Kiev thought. [in Ukrainian]
Vasyl’ko, V. (1962). Mykola Sadovski ta yogo teatr [Mykola Sadovskyi and his Theater]. Kyiv: Mystetstvo. 187 p. [in Ukrainian]
Veselovska, G. (2007). Teatralni perechrestya Kieva 1900-1910-h rokiv [Kiev theater crossroads of 1900-1910]. Kyiv: Gnosis. 327 p. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.