Особливості сценічної мови під час постановки композиції ВСЮДИ ОДИН… СВІЧКА НА ВІТРІ (сценічна композиція та постановка М. Резніковича)
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267517Ключові слова:
сценічне мовлення, вправи для артикуляції, дихання, фізичні вправи, скоромовки, зонгиАнотація
У статті розглядаються особливості сценічної мови під час створення вистави ВСЮДИ ОДИН… СВІЧКА НА ВІТРІ. Вистава була створена на основі листів Т. Шевченка, за його поетичними та прозовими творами. На сцені також звучать цитати зі щоденника поета, написані ним в період перебування на засланні. Режисер намагався зберегти унікальність автентичного українського говору того часу, що покладає додаткове навантаження на актора і вимагає від нього високої мовної техніки. Особливої підготовки вимагають також побудова артикуляції, дихання на сцені та під час виконання вокальних зонгів.
Посилання
Gladysheva A. (2013). Stsenichna mova. Monolohy. Kompozytsii. Monopiesy [Stage language. Monologues. Compositions. Monoplays]: Education handbook. Bila Tserkva: Bila Tserkivska knyzhkova f-ka. 367 p. [in Ukrainian]
Gladysheva A. Slovo v teatri [Word in the theater]. http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/Magazine22-20.pdf [in Ukrainian]
Ghrycan N. (2020). Tekhnika scenichnogho movlennja [T echnique of a stage broadcasting]. Ivano-Frankivsjk. Symfonija forte. [in Ukrainian]
Kropyvko I.V. (2003). Rytoryka : navch. Posibnyk [Rhetoric]. Dnipropetrovsjk: Poroghy. 67 p. [in Ukrainian]
Nakonechna O. (2009). Okremi pytannja scenichnogho movlennja v umovakh bilinghvizmu [Separate question s of a stage broadcasting are in the conditions of biling ualism]. 219-223.pdf.jpg . [in Ukrainian]
Ovchynnikova A. (1997). P’jatj krokiv do gharnoji movy: Movlennjeva komunikacija: tekhnika movlennja [Five steps are to the good language] ; pid red. A.Ju. Cofnasa. Odesa: OKFA.184 s. [in russian]
Pidluzhna A. https://day.kyiv.ua/uk/article/ukrayincichitayte/sekreti-scenichnoyi-movi [in Ukrainian]
Reznikovych M. Vsjudu odyn [Everywhere one]. [in Ukrainian/russian]
«Vsjudy odyn...» [«Everywhere one»] . Oryghinaljna scenichna kompozycija ta postanovka n. a. Ukrajiny, khudozhnjogho kerivnyka teatru M.Ju. Reznikovycha. https://www.rusdram.com.ua/ukr/plays/alone_everywhere
Soroka I, Gholub K. Specyfika tekhniky scenichnogho movlennja v aktorsjkomu mystectvi pochatku XXI stolittja [Specific of technique of a stage broadcasting in actor art of beginning of ХХІ century]. http://artonscene.knukim.edu.ua/article/view/219283 [in Ukrainian]
Ukrajinka Lesja (1975). Zibrannja tvoriv u 12 tt. / Lesja Ukrajinka, t. 2. Kyiv: Naukova dumka. S. 295-307. [in Ukrainian]
Shevnjuk O. (2002). Kuljturologhija [Culturology]. Navch. posibnyk. Kyiv, Osvita. 275 s. [in Ukrainian]
[ER] Retrieved from://lviv1256.com/lists/top-100-ukrajinskyh-skoromovok/
[ER] Retrieved from://slovoprosvity.org/wp-content/uploads/2017/06/%D0%A1%D0%9F_23.pdf
[ER] Retrieved from://m.day.kyiv.ua/ru/article/kultura/nagrada-priblizhaetsya-k-kulturnym-realiyam-ekspert
[ER] Retrieved from://www.rusdram.com.ua/ukr/plays/alone_everywhere
[ER] Retrieved from: https://artefact.org.ua/literature/prozashevchenka-chomu-kobzar-pisav-rosiyskoyu.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.