Теоретичні концепти кіно в естетиці Жіля Дельоза. Образ-рух і образ-час

Автор(и)

  • Оксана Мусієнко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1707-1652

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267521

Ключові слова:

концепт, образ-рух, образ-час, ментальний образ, монтаж, простір

Анотація

Стаття присвячена пошуками Жіля Дельоза в галузі теорії кіно, його методам аналізу внутрішньої логіки кінематографічного дискурсу. Йдучи за філософським баченням Анрі Бергсона, спираючись на основні положення його праці «Матерія і пам’ять», Дельоз визначає основні категорії свого дослідження: образ-рух і образ-час, пов’язуючи перший з простором, а другий виводячи на рівень психічної реальності. У статті простежується запропонована Дельозом класифікація кінообразів, історична обумовленість руйнації образу-руху і домінування образу-часу в кінематографі кінця XX – початку XXI століття.

Біографія автора

Оксана Мусієнко, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого

член-кореспондент Національної академії мистецтв України, заслужений діяч мистецтв України, кандидат мистецтвознавства, професор, професор кафедри кінознавства

Посилання

Aronson, O. (2004). Yazyk vremeni [The language of time]. In: Deleuze G. Kino. Kino 1: Obraz-dvizhenie. Kino2: Obraz-vremya. Moskva: Ad Marginem. 622 s. [in russian]

Deleuze, G. (2004). Kino. Kino 1: Obraz-dvizhenie. Kino2: Obraz-vremya. [Cinema. Cinema 1: The Movement Image. Cinema 2: The Time Image]. Moskva : Ad Marginem. 622 s. [in russian]

Deleuze, G., Guattari, F. (2007). Anti-Edip. Kapitalizm i shizofreniya [Anti-Oedipus: Capitalism and Schizophrenia]. Ekaterinburg: U-Faktoriya. 670 s. [in russian]

Deleuze, G., Guattari, F. (2010). Tysyacha plato. [A Thousand Plateaus]. Ekaterinburg: U-Faktoriya. 895 s. [in russian]

Deleuze, G. (2003). Enciklopediya postmodernizmu. [Encyclopedia of Postmodernism]. Kyiv: Osnovi. 503 s. [in Ukrainian]

MakDonald, K. (2018). Deleuze i vozvrashenie filosofii. Teoriya filmov. [Theory of films]. Kharkov: Izd-vo «Gumanitarnyj centr». 234 s. [in russian]

Mankovskaya, N. (2000). Shizoanaliz iskusstva. Estetika postmodernizma. [The schizoanalysis of art. Postmodern aesthetics]. SPb: Altejya. 347 s. [in Russian].

Adrian, Parr (ed.), (2010). The Deleuze Dictionary (Revised Edition). Edinburgh University Press. 336 p. [in English]

Badiou, Alain. (1997). Deleuze: La clameur de l’être. Paris: Hachette. 192 p. [in French]

Žižek, Slavoj (2004). Bodies Without Organs: On Deleuze and Consequences. New-York : Routledge. 232 p. [in English]

Rodowik, D.M. (1997). Gilles Deleuze’s Time Machine. Durham, NC: Duke University Press. [in English]

Smith, Daniel (2012). Essays on Deleuze. Edinburgh University Press. P. 30. ISBN 978-0-7486-4334-9. OCLC 1302164289. [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА