Телеіндустрія США 20-50-х років ХХ століття: становлення та динаміка розвитку
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267522Ключові слова:
американська аудіовізуальна індустрія, телевізійна індустрія, телерадіостанції, комерціалізація, олігополія, нетворкінг, радіомовленняАнотація
Завданням статті є аналіз витоків та основних віх у контексті динаміки розвитку американської TV-індустрії у 20–50-х роках ХХ століття. З’ясовано, що впродовж зазначеного періоду нетворкінг стає відмітною ознакою американської медіасцени, а більшість комерційних телерадіостанцій групується під егідою національних мовних мереж (NBC, CBS, ABC). Стверджується, що економічна логіка ефірної індустрії (продаж реклами) диктувала динаміку змін під час наповнення форм і структурування TV-контенту. Доведено, що саме комерціалізація визначила образ американського TV і пов’язаної з ним індустрії, заклавши підвалини олігополії на національному телевізійному ринку США, яка, безперечно, вплинула на його розвиток у другій половині ХХ–на початку ХХІ ст.
Посилання
«At a Ripe 25, ‘Hospital’ Is Healthy» (1988). The New York Times. Associated Press. April 2. Retrieved December 19, 2012. URL: https://www.nytimes.com/1988/04/02/arts/at-a-ripe-25-hospital-is-healthy.html (дата звернення: 10.08.2022).
Brown, H. (2008). William S. Paley’s Leadership Lessons. An Honors Thesis (HONRS 499). Ball State University Muncie, Indiana. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/5008024.pdf (дата звернення: 20.06.2022).
CBS v. Democratic Nat’l Committee, 412 U.S. 94 (1973). Justia Law. Retrieved November 17, 2021. URL: https://supreme.justia.com/cases/federal/us/412/94/ (дата звернення: 05.08.2022).
Curtin, M. & Shattuc, J. (2009). The American television industry. International Screen Industries Series. London, UK: British Film Institute. 208 p.
Edwardson, M. (2002). James Lawrence Fly’s Report on Chain Broadcasting (1941) and the Regulation of Monopoly in America. Historical Journal of Film, Radio and Television. Vol. 22. Рр. 397-423.
European Audiovisual Observatory, Yearbook 2019/2020 (2020). Television, cinema, video and on-demand audiovisual services – the pan-european picture. European Audiovisual Observatory: Strasbourg. URL: https://rm.coe.int/yearbook-keytrends-2019-2020-en/16809ce58d (дата звернення: 09.08.2022).
Gunther, M. (1999). The Transformation of Network News: How Profitability has Moved Networks out of Hard News. URL: http://niemanreports.org/articles/the-transformation-of-network-news/ (дата звернення: 09.08.2022).
Goldenson, H.L. & Wolf, J.M. (1991). Beating the Odds: The Untold Story Behind the Rise of ABC. New York City: Charles Scribner’s Sons. 495 p.
Kaplan, W.P. (1984). TV Notes. New York Times. July 28, 1. Р. 46.
Leichman, B. (2016). Evolution of the Video Marketplace and the Future of Television. Leichman Research Group.
Meyers, B.C. (2021). Advertisers and American Broadcasting: From Institutional Sponsorship to the Creative Revolution. Business History Review, 95 (3). Рp. 447-481.
Murray, M. (1999). Encyclopedia of Television News. Greenwood Publishing Group. 336 р.
Paper, J.L. (1986). Empire: William S. Paley and the making of CBS. 1st ed. New York: St. Martin’s Press. 384 р.
Pickard, V. (2011). The Battle over the FCC Blue Book: Determining the Role of Broadcast Media in a Democratic Society, 1945-1948. Media, Culture and Society 33 (2). Рр. 171-191.
Pickard, V. (2013). Social Democracy or Corporate Libertarianism? Conflicting Media Policy Narratives in the Wake of Market Failure. Communication Theory, 23 (4). Рр. 336-355. URL: https://doi.org/doi:10.1111/comt.12021 (дата звернення: 20.06.2022).
Ponce, de L.Ch. (2015). An Excerpt from That’s the Way it is: A History of Television News in America. URL: http://press.uchicago.edu/books/excerpt/2015/De_Leon_Thats_Way_It_Is.html (дата звернення: 12.07.2022).
Remarks of Commissioner Robert M. McDowell (2009). Media Bureau Workshop on Media Ownership & Diversity Federal Communications Commission. URL: http://www.rcfp.org/newsitems/docs/20090129_162426_fairness_doctrine.pdf (дата звернення: 10.08.2022).
Stephens, M. (1999). The History of Television. In Grolier Multimedia Encyclopedia (2000 ed.). URL: https://stephens.hosting.nyu.edu/History%20of%20Television%20page.html (дата звернення: 05.08.2022).
The Guiding Light (1952–2009). Awards. URL: https://www.imdb.com/title/tt0044265/awards/?ref_=tt_awd (дата звернення: 10.08.2022).
Thompson, B. (2015). The changing and unchanging structure of TV. URL: https://stratechery.com/2015/changing-unchanging-structure-tv/ (дата звернення: 05.06.2022).
Weinstein, D. (2004). The Forgotten Network: DuMont and the Birth of American Television. Philadelphia: Temple University Press. 240 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.