Репрезентація жіночності в українському кінематографі тоталітарної доби
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267524Ключові слова:
жіночність, фемінний фактор, українське кіномистецтво, тоталітарна доба, соціалістичний реалізмАнотація
У статті проаналізовано провідні риси жіночих образів в українському кіномистецтві 1930-50-х років. Професійну першість героїнь українського екрана визначено як основну рису їхньої жіночої привабливості. Розкрито поведінкові фактори, особливості зовнішності героїнь популярних стрічок, образи яких відтворювали основні тренди мистецтва так званого соціалістичного реалізму. Акцентовано на гендерних особливостях у екранній репрезентації жіночих типів, зокрема на ролі шлюбу в соціальному статусі жінки.
Посилання
Berest, B. (1962). Istoriia ukrainskoho kina [History of Ukrainian cinema]. Niu-York : Naukove tovarystvo im. T. Shevchenka, 272 s. [in Ukrainian]
Hoseiko, L. (2005). Istoriia ukrainskoho kinematohrafa. 1896–1995 [History of Ukrainian cinematography. 1896–1995] ; per. s fr. S. Dovhaniuk; red. V. Voitenko. Kyiv : KINO-KOLO. 461 s. [in Ukrainian]
Kinodata. 65 let so dnya vyhoda na ekrany filma «Shedroe leto» (2016) [Kinodate. 65 years since the release of the film «Generous Summer»]. Seans. № 49/50. URL : https://www.museikino.ru/media_center/kinodata-65-let-so-dnya-vykhoda-na-ekrany-filma-shchedroe-leto/(accessed: 13.10.2022). [in russian]
Koliastruk, O. (2012). Povsiakdenne zhyttia ukrainskoho suspilstva u pershi povoienni roky [Everyday life of Ukrainian society in the first post-war years]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. M. Kotsiubynskoho. Seriia «Istoriia». Vyp. 20. [in Ukrainian]
Turovskaya, M. (2010). Kinoprocess: 1917–1985. Predislovie. [Cinema process. 1917–1985. Preface.]. Kinovedcheskie zapiski. № 94/95. S. 70-89. [in russian]
Shupyk, O. (2006). Komedii I. Pyrieva ta filmy vyrobnychoi tematyky L. Lukova yak vidpovid na sotsialne zamovlennia chasu: [kinematohraf totalitarnoi doby (1930–1950-ti roky)] [I. Piriev’s comedies and L. Lukov’s working class-themed films as a response to the social order of time: the cinematograph of the totalitarian era (1930s–1950s)]. Narysy z istorii kinomystetstva Ukrainy. Akademiia mystetstv Ukrainy, Instytut problem suchasnoho mystetstva; red.-uporiad. Iryna Zubavina; Kyiv : Intertekhnolohiia, S. 165-194. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.