Кінотеатральна пластичність шедеврів китайського мистецтва («Червоний жіночий загін» Се Цзіня та «Підніміть червоний ліхтар» Чжана Імоу)
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267530Ключові слова:
художньо-ігрове кіно, театральність, театралізація, китайський балет, пекінська операАнотація
Стаття присвячена проблемі взаємовпливу мистецтва театру та кіно. Головним предметом дослідження є кінотеатральна пластичність шедеврів китайського мистецтва. Було використано системно-історичний, пошуково-аналітичний, структурно-типологічний, семіотичний, компаративний методи дослідження для послідовного розгляду процесу взаємодії кіно та театру в КНР; для збору інформації про взаємовплив театру та кіно; для характеристики специфіки драматургії та характеру персонажів; для виявлення символіки театральних і кінообразів; для порівняння кінострічок та їх сценічних адаптацій тощо.
Посилання
Bai, D. (2012). Feminism in Revolutionary Model Ballets The White-Haired Girl and The Red Detachment of Women. In Ralph Croizier, Shentian Zheng, Scott Watson, and Richard King, eds., Art in Turmoil: The Chinese Cultural Revolution, 1966-1976. Vancouver: University of British Columbia Press. Pp. 188-202.
Dai, Q. (1993). Raised Eyebrows for Raise the Red Lantern. Public Culture. Duke University, (northern hemisphere); translated by Jeanne Tai. Vol. 5, Issue 2. 336 p. doi: 10.1215/08992363-5-2-333
Denton, K.A. (2020). Maoist Propaganda: Mere Political Ideology or Vibrant Popular Culture? The Beacon: Journal for Studying Ideologies and Mental Dimensions. 1-18.
Deppman, H.-C. (2003) «Body, Space, and Power: Reading the Cultural Images of Concubines in the Works of Su Tong and Zhang Yimou». Modern Chinese Literature and Culture, vol. 15. No. 2. Pp. 121-153.
Eggert, В. (2021). Raise the Red Lantern. Deep Focus Review. Retrieved from: https://deepfocusreview.com/definitives/raise-the-red-lantern/
Harris, K. (2010). Re-makes/Re-models: The Red Detachment of Women between Stage and Screen, The Opera Quarterly, Vol. 26. Issue 2-3. Pp. 316-342, https://doi.org/10.1093/oq/kbq015
Hsiao, L. (2010). Dancing the Red Lantern: Zhang Yimou’s Fusion of Western Ballet and Peking Opera. Southeast Review of Asian Studies, University of North Carolina at Chapel Hill. Vol. 32. Pp. 129-136.
Li, Z. (2020). Female warriors: a reproduction of patriarchal narrative of Hua Mulan in The Red Detachment of Women (1972). Media International Australia, 176(1). Pp. 66-77. https://doi.org/10.1177/1329878X20916955
Lu, S. H. (1997). «National Cinema, Cultural Critique, Transnational Capital: The Films of Zhang Yimou». Transnational Chinese Cinema: Identity, Nationhood, Gender. University of Hawaii Press. Pp. 105-137.
McFarlane, B. (2006). Women Beware Women: Zhang Yimou’s «Raise the Red Lantern». Screen Education (42). Pp. 111-115.
Mullis, E.C. (2017). Aesthetics, Ideology, and Ethics of Remembrance in Red Detachment of Women. Dance Chronicle. No 40, 53-73.
Roberts, R. (2015). Reconfiguring Red: Class discourses in the new millennium TV adaptation of The Red Detachment of Women. China Perspectives. №2. Рp. 25-31. doi: 10.4000/chinaperspectives.6698
Sutton, D. (1994). Ritual, History and the Films of Zhang Yimou. East-West Film Journal. Pp. 29-42.
Zhen, Sh. (2014). «Obraztsovaya revolyutsionnaya opera»: k probleme spetsifiki libretto [«Exemplary revolutionary opera»: to the problem of the specifics of the libretto]. Izvestiya RGPU them. A. I. Herzen. No 169. Pp. 97-100. [in russian]
Sadoul, J. (1957). Istoriya kino [Cinema history]. Moscow: Foreign Literature. 465 p. [in russian]
Toroptsev, S.A. (1979). Ocherk istorii kitayskogo kino 1895–1966. [Outline of the history of Chinese cinema 1895–1966[. Moskva: Nauka. 232 p. [in russian]
Toroptsev, S.A. (2008). «Mezhdunarodnyy brend» kitayskogo kino – rezhisser Chzhan Imou. [The «International Brand» of Chinese cinema is directed by Zhang Yimou]. Moskva: IDV RAN. 272 p. [in russian]
«Тhe Red Detachment of Women» [«Hong se niang zi jun»], directed Jin Xie, 1961. URL: https://www.imdb.com/title/tt0472622/
«Raise the Red Lantern» [«Da hong deng long gao gao gua»], directed by Zhang Yimou, 1991. URL: https://www.imdb.com/title/tt0101640/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.