Кінотеатральна пластичність шедеврів китайського мистецтва («Червоний жіночий загін» Се Цзіня та «Підніміть червоний ліхтар» Чжана Імоу)

Автор(и)

  • Чанг Цзе Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6365-2186

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267530

Ключові слова:

художньо-ігрове кіно, театральність, театралізація, китайський балет, пекінська опера

Анотація

Стаття присвячена проблемі взаємовпливу мистецтва театру та кіно. Головним предметом дослідження є кінотеатральна пластичність шедеврів китайського мистецтва. Було використано системно-історичний, пошуково-аналітичний, структурно-типологічний, семіотичний, компаративний методи дослідження для послідовного розгляду процесу взаємодії кіно та театру в КНР; для збору інформації про взаємовплив театру та кіно; для характеристики специфіки драматургії та характеру персонажів; для виявлення символіки театральних і кінообразів; для порівняння кінострічок та їх сценічних адаптацій тощо.

Біографія автора

Чанг Цзе, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого

аспірант кафедри кінознавства Інституту екранних мистецтв

Посилання

Bai, D. (2012). Feminism in Revolutionary Model Ballets The White-Haired Girl and The Red Detachment of Women. In Ralph Croizier, Shentian Zheng, Scott Watson, and Richard King, eds., Art in Turmoil: The Chinese Cultural Revolution, 1966-1976. Vancouver: University of British Columbia Press. Pp. 188-202.

Dai, Q. (1993). Raised Eyebrows for Raise the Red Lantern. Public Culture. Duke University, (northern hemisphere); translated by Jeanne Tai. Vol. 5, Issue 2. 336 p. doi: 10.1215/08992363-5-2-333

Denton, K.A. (2020). Maoist Propaganda: Mere Political Ideology or Vibrant Popular Culture? The Beacon: Journal for Studying Ideologies and Mental Dimensions. 1-18.

Deppman, H.-C. (2003) «Body, Space, and Power: Reading the Cultural Images of Concubines in the Works of Su Tong and Zhang Yimou». Modern Chinese Literature and Culture, vol. 15. No. 2. Pp. 121-153.

Eggert, В. (2021). Raise the Red Lantern. Deep Focus Review. Retrieved from: https://deepfocusreview.com/definitives/raise-the-red-lantern/

Harris, K. (2010). Re-makes/Re-models: The Red Detachment of Women between Stage and Screen, The Opera Quarterly, Vol. 26. Issue 2-3. Pp. 316-342, https://doi.org/10.1093/oq/kbq015

Hsiao, L. (2010). Dancing the Red Lantern: Zhang Yimou’s Fusion of Western Ballet and Peking Opera. Southeast Review of Asian Studies, University of North Carolina at Chapel Hill. Vol. 32. Pp. 129-136.

Li, Z. (2020). Female warriors: a reproduction of patriarchal narrative of Hua Mulan in The Red Detachment of Women (1972). Media International Australia, 176(1). Pp. 66-77. https://doi.org/10.1177/1329878X20916955

Lu, S. H. (1997). «National Cinema, Cultural Critique, Transnational Capital: The Films of Zhang Yimou». Transnational Chinese Cinema: Identity, Nationhood, Gender. University of Hawaii Press. Pp. 105-137.

McFarlane, B. (2006). Women Beware Women: Zhang Yimou’s «Raise the Red Lantern». Screen Education (42). Pp. 111-115.

Mullis, E.C. (2017). Aesthetics, Ideology, and Ethics of Remembrance in Red Detachment of Women. Dance Chronicle. No 40, 53-73.

Roberts, R. (2015). Reconfiguring Red: Class discourses in the new millennium TV adaptation of The Red Detachment of Women. China Perspectives. №2. Рp. 25-31. doi: 10.4000/chinaperspectives.6698

Sutton, D. (1994). Ritual, History and the Films of Zhang Yimou. East-West Film Journal. Pp. 29-42.

Zhen, Sh. (2014). «Obraztsovaya revolyutsionnaya opera»: k probleme spetsifiki libretto [«Exemplary revolutionary opera»: to the problem of the specifics of the libretto]. Izvestiya RGPU them. A. I. Herzen. No 169. Pp. 97-100. [in russian]

Sadoul, J. (1957). Istoriya kino [Cinema history]. Moscow: Foreign Literature. 465 p. [in russian]

Toroptsev, S.A. (1979). Ocherk istorii kitayskogo kino 1895–1966. [Outline of the history of Chinese cinema 1895–1966[. Moskva: Nauka. 232 p. [in russian]

Toroptsev, S.A. (2008). «Mezhdunarodnyy brend» kitayskogo kino – rezhisser Chzhan Imou. [The «International Brand» of Chinese cinema is directed by Zhang Yimou]. Moskva: IDV RAN. 272 p. [in russian]

«Тhe Red Detachment of Women» [«Hong se niang zi jun»], directed Jin Xie, 1961. URL: https://www.imdb.com/title/tt0472622/

«Raise the Red Lantern» [«Da hong deng long gao gao gua»], directed by Zhang Yimou, 1991. URL: https://www.imdb.com/title/tt0101640/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА