Інтермедіальність у формах презентації рок-музики
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267531Ключові слова:
інтермедіальність, рок-музика, прог-рок, обкладинка альбому, концептуальний альбом, театралізація рок-концертуАнотація
Розглянуто прояви інтермедіальності у контактах рок-музики й мистецтв, що мають візуальну природу. Охарактеризовано специфіку презентації образно-смислових особливостей аудіозапису через зображення на обкладинці альбому, прагнення до розкриття у візуальних образах сутності музичних ідей. Висвітлено питання техніки виконання обкладинок альбомів, проаналізовано умови їх перетворення на самостійні арт-об’єкти. Проілюстровано механізми здійснення різнопланових музично-поетичних, музично-образотворчих, музично-театральних діалогів. Стверджується, що театралізація стала потужним засобом до створення нових синтезів у концертній практиці рок-музики.
Посилання
Baybekova, N.A., Halyikov. K.Z., Singh, M. (2021).
Obraznyie sostavlyayuschie tselostnosti v stsenografii i
kinodizayne: fenomenyi, ponyatiya, kriterii [Vivid constituents of integrity in stscienography and cinemadesign : the phenomena, concepts, criteria]. Central Asian Journal of Art Studies, 6 (1). S. 85-106.
Kremneva, A.V. (2017). Intertekstualnost, interdiskursivnost, intermedialnost: tochki soprikosnoveniya [Intertextuality, interdiscursivity, intermediality: points of contiguity]. Pfilologiya i chelovek, № 2. S. 57-71. [in russian]
Levytska, О. (2021). Intermedialni stratehii u biohrafichnykh romanakh pro khudozhnykiv (na materiali biohrafichnykh tvoriv V. Domontovycha pro Vinsenta van Hoha ta Ralfa Dutli pro Khaima Sutina) [Intermediality strategy in biographic novelsabout a rtists...]. Literaturnyi protses: metodolohiia, imena, tendentsii, № 18. S. 41-47. [in Ukrainian]
Redia, V., Chekan, Yu. (2022). Vid uporiadnykiv [From managers]. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P.I. Chaikovskoho, № 133. S. 7. [in Ukrainian]
Rzhevska, M., Romanko, V. (2022). Retseptsiia tekstiv kultury v kontseptualnykh albomakh prohresyv-roku [Reception of texts of culture in conceptual albums of progressive rock]. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P.I. Chaikovskoho, № 133. S. 59-70. [in Ukrainian]
Cover art strikes a chord. April 23, 1999. http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/326162.stm
Hansen-Löve, A.A. (1983). Intermedialität und Intertextualität. Probleme der Korrelation von Wort- und Bildkunst Am Beispiel der russischen Moderne. Dialog der Texte. Hamburger Kolloquium zur Intertextualität / нg. von W. Schmid und W.D. Stempel (Wiener Slawist. Almanach, Sonderb. 11). Wien. S. 291-360.
Jones, Josh (2020). When Salvador Dalí Met Alice Cooper & Turned Him into a Hologram: The Meeting of Two Kings of Camp (1973). August 14th. https://www.openculture.com/2020/08/when-salvador-dali-met-alicecooper-turned-him-into-a-hologram.html
Michaels, S. (2010). Coldplay album gets stamp of approval from Royal Mail. 8 Jan. https://www.theguardian.com/music/2010/jan/08/coldplay-album-stamp-approval
Romano, W. (2010). Mountains Come Out of the Sky: The Illustrated History of Prog Rock. Backbeat Books. 246 p.
Shuker, R. (2002). Popular Music Culture: The Key Concepts. 2nd ed. Routledge. 390 p. (XXIV, 366).
Skene, Gordon. Genesis In Concert 1972 https://pastdaily.com/2022/10/02/genesis-in- concert-1972-past-dailysoundbooth/
Skene, Gordon. Genesis – Live In Montreal – 1974 https://pastdaily.com/2018/02/17/genesis-live-montreal-1974-past-daily/
Smith, S. (2019). In The Court of King Crimson: An Observation over 50 Years. Panegyric Publishing; Classic Edition. 608 p.
The art of the album cover. 22 April 2022. https://www.bbc.com/news/in-pictures-60755359
Thorgerson, S; Curzon, P. (2017). Mind Over Matter: The Images of Pink Floyd. Omnibus Press. 294 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.