Естрадне мистецтво в Незалежній Україні: стан і перспективи розвитку в ХХІ столітті
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267532Ключові слова:
Україна, Незалежність, естрадне мистецтво, фольклор, мистецький простір, музичний твір, звукозаписАнотація
Розглянуто особливості становлення естрадного мистецтва в період Незалежності України (дослідження активного розвитку естрадного музичного мистецтва розкрито в етапі від 2010 року ХХІ ст. – по теперішній час). Визначено головні передумови, що суттєво вплинули на формування україномовного контенту в музичному суспільстві. Надано загальну характеристику основних періодів появи тотальної українізації у мистецькому просторі. Проаналізовано творчу діяльність видатних українських митців (композиторів і виконавців) у зародженні нових та сучасних формотворчих концепцій відображення українських музичних творів.
Посилання
Bаrаnоvskа, М. (2013). Еstrаdnо-vоkаlnа muzika v Ukraini kіncya XX – pochаtku XXI st.: tеndеnciі rozvitku [Pop and vocal music in Ukraine at the end of the 20th – beginning of the 21st century: development trends]. Vіsnik КNUКіМ: Zb. nаuk. prac. Vyp. 28 / Кiyivskiy nacionalniy universitet kulturi і mistectv. Кyiv. 217 s. Sеrіya «Mistectvoznavstvo». Pp.5-11. [in Ukrainian]
Horenko, L. (2020). Osnovy mendzhementu i zvukorezhysury tvorchykh proiektiv: aktualni problemy nauky i praktyky [Basics of management and sound engineering of creative projects: current problems of science and practice] / L. I. Horenko. Suchasni pytannia ekonomiky i prava. Vyp. 2. Pp. 83-94. [in Ukrainian]
They threw hats. Interview with Mark Galanevich, a member of the «Dakha Brakha» group (2013). [They threw hats. Interview with Mark Galanevich, a member of the «DahaBrakha» group]. Correspondent. No. 32 (August 16). URL: http://korrespondent.net/showbiz/music/1594688-korrespondent-zakidali. [in Ukrainian]
Klieshchova, O. (2013). Movnostylistychni osoblyvosti pisen ukrainskoho hurtu «Okean Elzy» [Linguistic features of the songs of the Ukrainian band «Ocean Elzy»]. Linhvistyka. № 3. – Pp. 122-129. [in Ukrainian]
Klieshchova, O., Drieieva, T. (2013). Movnostylistychni osoblyvosti pisen hurtu «Bumboks». [Linguistic features of the songs of the Boombox band] Obrazne slovo Luhanshchyny : ХII Vseukr. nauk.-prakt. konf. imeni Viktora Uzhchenka. Vyp. 12. Luhansk : DZ «LNU imeni Tarasa Shevchenka». Pp. 125–128. [in Ukrainian]
Klieshchova, O. (2021). Ukrainskyi pisennyi fenomen (na materiali pisni «Shum» u vykonanni hurtu «GoA») [Ukrainian song phenomenon (on the material of the song «Shum» performed by the band «Go-A»)]. Linhvistyka. № 1. Pp. 77-87. [in Ukrainian]
Korniienko, V. (2014). Pozytyvnyi ta nehatyvnyi vplyv masovoi kultury na ukrainskyi shou-biznes [Positive and negative influence of mass culture on Ukrainian show business]. Molodyi vchenyi. № 11(14). Pp. 252-256. [in Ukrainian]
Matushenko, V. (2018). Zavdanya ta osoblyvosty sychasnogo estradnogo mystectva [Tasks and features of modern pop art]. Actualny problemy istoriy, teoriy ta practicy hudoznoy cyltyru. Issue 40. Pp. 170-178. [in Ukrainian]
Mori, E. (2022). Kalush Orchestra prezentyvav klip na pisnu Stefania, z yakou Ukraina peremogla na Evrobachenny [Kalush Orchestra presented a music video for the song «Stefania», with which Ukraine won the Eurovision Song Contest]. JSC «NSTU». URL: https://suspilne.media/239639-kalush-orchestra-prezentuvav-klipna-pisnu-stefania-z-akou-ukraina-peremogla-naevrobacenni/. [in Ukrainian]
Plahotniuk, V. (2014). Etnokyltyrni vimiry y stanovlenny vikonavskyx estradnyx kolektivyv [Ethnocultural dimensions of pop culture in the formation of performing pop groups] / V. G. Plahotniuk. International Scientific Journal «Scientific Review». V. 6, No. 5. URL: http://www.sciary.com/journal-scientific-scirewarticle-255852. [in Ukrainian]
Tormakhova, V. (2014). Osoblyvosty vzaemodii rokmyziky ta folclory (na pryklady tvorchosty gyrtu «Braty Gadykinu» [Peculiarities of the interaction of rock music and folklore (on the example of the work of the band «Hadyukina Brothers»)]. Artistic notes. I. 26. Pp. 56-63. [in Ukrainian]
Tormakhova, V. (2016). Xaracterny osobkyvosti ctily World music kriz prizmy tvorchosty gurty «DaxaBraha» [Characteristic features of the style of World music through the prism of the creativity of the band «DahaBrakha»]. Bulletin of the National Academy of Managerial Personnel of Culture and Arts. №. 1. Pp. 89-92. [in Ukrainian]
Tormakhova, V. (2014). Xaracterny ricy pop-myziky kinca XX – pochatky XXI stolit` [Characteristic features of Ukrainian pop music of the late 20th and early 21st centuries]. University Department. № 3. Pp. 165-172. [in Ukrainian]
Tsyuriak, I. (2021). [Popularization of the folk song genre in the modern direction of symphonic rock]. Naukovy zapisky [CentralnoUkrainskogo derzavnogo pedagogicnoga universitety imeni Volodimyra Vinnichenka]. Seria: Pedagogihny nauky. I. 197. Pp. 181-184. [in Ukrainian]
Alina Pash Tini zabutih predliv (2022). [Shadows of Forgotten Ancestors (lyric video)]. YouTube.ua. URL: https://www.youtube.com/watch?v=2YcCNBQj3n4 . [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.