Конструювання національної ідеї сучасного Покуття: культурологічний підхід

Автор(и)

  • Юрій Майхрович Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна https://orcid.org/0000-0002-2007-2007

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267536

Ключові слова:

національна ідея, культурний простір, Покуття, ідентичність, мистецтво, духовність, мова

Анотація

Досліджено національну ідею Покутського регіону як основу локальної ідентичності в культурному просторі сучасності. На прикладі духовно-мистецьких практик місцевого населення та соціополітичних факторів загальногромадського чину охарактеризовано специфічні риси світосприйняття покутського соціуму. Зосереджено увагу на загальній патріотичній спрямованості західноукраїнського етносу в його віковій історії перебування під впливом культури багатонаціональної імперії. Проаналізовано та зіставлено загальні тенденції в асиміляції латинської та візантійської цивілізацій в культуру Східної Галичини і зокрема Покуття. Піднята проблема толерування в поліетнічному суспільстві та налагодження внутрішньосоціального контакту всередині представників громадськості з полярними світоглядами. Розглянуто перспективи культурно-просторової ідентифікації Покуття в контексті глобалізації та загальнодержавного спрямування українського соціуму до парадигми слов’янської ідентичності в європейському вимірі.

Біографія автора

Юрій Майхрович, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

аспірант кафедри теорії та історії культури

Посилання

Bakhmann-Medik, D. (2017). Kul’turnye povoroty. Novye orientiry v naukakh o kul’ture. [Cultural Twists and Turns. New Orientations in the Cultural Sciences]. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie. [in russian]

Vergeles, K. (2016). Samoіdentyfіkacіia liudyny і relіhіjna kul’tura v prostorі suchasnoi hlobalіzacіi. [Human SelfIdentification and Religious Culture in the Space of Modern Globalization]. Gіleya: naukovyj vіsnyk, N 111. S 279-282. [in Ukrainian]

Gorbyk, S. (2013). Chyn «Khresnoi dorogy» u Kyivs’komu Pravoslav’ji. [Stations of the Cross in the Kiev Orth odox Church]. Retrieved from: https://www.religion.in.ua/zmi/ukrainian_zmi/21240-chin-xresnoyi-dorogi-u-kiyivskomu-pravoslavyi-istoriya-ta-sam-starodavnijchin-xresna-doroga.html . [in Ukrainian]

Kolodnyj, A. (2014). UPTs Moskovs’kogo Patrіarkhatu ne zasudyla rosіjs’kij fashyzm. [The UOC of the Moscow Patriarchate has not sued Russian fascism]. Ukrains’ke relіhіjeznavstvo, N 69. S. 43-48. [in Ukrainian]

Kriachko, V. (2013). Relіhіjnyj prostіr і etnіchnіst’: oznaky vzajemodіi. [Religious Space and Ethnicity: Signs of Interaction]. Vіsnik L’vіvs’koho unіversytetu. Serіya: Sotsіolohіchna, N 7. S. 136-144. [in Ukrainian]

Mamchyn, V. (2014). «Molytovna» mova ukrains’kykh tserkov. [The «prayer» language of Ukrainian churches]. Retrieved from: https://velychlviv.com/molytovnamova-ukrayinskyh- tserkov/. [in Ukrainian]

Myzak, N. (2015). UHKTs і Majdan: «teolohіya zvіl’nennia» v dіi. [The UGCC and the Maidan: «theology of liberation»]. Relіhіja ta sotsіum, N 1-2. S. 169-178. [in Ukrainian]

Monolatіj І. (2010). Tsіsars’ka Kolomyia. 1772-1918. [Cisar Kolomyia. 1772-1918].Іvano-Frankіvs’k: Lіleya-NV. [in Ukrainian]

Nepіpenko, L. (2013). Іdentychnіst’ і kapelanstvo v Ukrainі. [Identity and Chaplaincy in Ukraine]. Chest’ і zakon, 2. S. 82-87. [in Ukrainian]

Ostashchuk, І. (2015). Khresna doroha v pasіjnomu kul’tі katolyts’koi tserkvy. [Stations of the Cross in the Pasian Cult of the Catholic Church]. Praktychna fіlosofіja, N 3. S. 121-127. [in Ukrainian]

Puriajeva, N. (2017). Lіturhіjna cerkovnoslov’jans’ka mova v movnokul’turnіj sytuatsii Galychyny XIX – pershoi polovyny XX st. [Liturgical Church Slavonic Language in the Linguistic and Cultural Situation of Galicia XIX - First Half of XX Century]. Lіnhvіstychnі doslіdzhennia. N 45. S. 170-178. [in Ukrainian]

Savchuk, M. (2008). Kolomyia-mіsto. [Kolomyia-city]. Іvano-Frankіvs’k: Mіsto NV. [in Ukrainian]

Stokolos, N. (1998). Ukrainіzacіja pravoslav’ja (z іstorіi Pravoslavnoi tserkvy u 20-30-kh rr. XX st.). [Ukrainianization of Orthodoxy (from the history of the Orthodox Church in the 20s-30s of XX century)]. Kyiv. [in Ukrainian]

Tal’kov, I. (2012). «Globus». [«Globe»]. Retrieved from: https://rublev‑museum.livejournal.com/28196 5.html. [in russian]

Khlanta, І. (2011). Jakoju movoju majemo spіlkuvatysia zі Vsevyshnіm? [In what Language should we comm unicate with the Almighty?]. Retrieved from: https://zakarpattya.net.ua/Zmi/78991-NA-Ukraini- . [in Ukrainian]

Cherkaeva, E. (2011). Stanovlenie drevnerusskoj pevcheskoj tradicii. [Formation of the Old Russian Singing Tradition]. Analitika kul’turologii, N 35. S. 1-9. [in russian]

Shevchenko, T. (2006). Kobzar. [Kobzar]. Kyiv: Vydavnychyj centr «Prosvіta». [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ