Антропологія дарообміну як феномен культури
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267537Ключові слова:
дарообмін, дар, культурна антропологія, реципрокність, тотальністьАнотація
Розглянуто дарообмін як феномен культури: у контексті історичних форм обміну дарами та щодо сутності й практики дарообміну в сучасному суспільстві. Дослідження базується на загальнонаукових (аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення) і типових для культурної антропології методах (порівняльного й структурно-функціонального аналізу, географічного детермінізму, еволюційно-історичному, психологічному, індуктивному), використання яких обґрунтоване в сучасних закордонних антропологічних розвідках. Методологічну основу роботи становлять праці М. Мосса, Б. Маліновського, Ф. Боаса, М. Салінза та ін. Наукова новизна розвідки полягає в систематизації феномена дарообміну з погляду антропології в межах української науки.
Посилання
Marynich, O.M. (2021). Osoblyvosti filantropichnoho periodu v istoriyi sotsialʹnoho zabezpechennya [Peculiarities of the philanthropic period in the history of social security]. In Social protection in the discourse of modern realities: monograph. Kyiv : MP Drahomanov National Pedagogical University Publishing House, 2021. P. 58-76. [in Ukrainian]
Petrykivska, O.S. (2019). Kulʹturna antropolohiya : navchalʹno-metodychnyy posibnyk [Cultural anthropology: textbook]. Odesa: Mechnikov Odessa. nat. Univ, 112 p. [in Ukrainian]
Poplavskaia, A.V. (2018). Hostynnist yak produkt rozvytku sotsialnoi kultury suspilstva [Hospitality as a product of the development of society’s social culture]. Culture of Ukraine, 62. P. 98-107. [in Ukrainian]
Antón, C., Camarero, C., Gil, F. (2014). The culture of gift giving: what do consumers expect from commercial and personal contexts?. Journal of Consumer Behaviour. Vol. 13. No 1. P. 31-41. [in English]
Boas, F. (1916). The Mind of Primitive Man. New York : The Macmillan Company. 312 p. [in English]
Cedrini, M.A., Ambrosino, A., Marchionatti, R., Caillé, A. (2020). Mauss’s «The Gift, or the necessity of an institutional perspective in economics». Journal of Institutional Economics. Vol. 16. No 5. P. 687-701. [in English]
Free, Ch. (2018). Reflections on Marcel Mauss and the (gift as a) «total social fact». Retrieved from: https://www.academia.edu/38018011/Reflections_on_Marcel_Mauss_and_the_gift_as_a_total_social_fact_ (date of access: 30 /10/2022).
Heins, V.M., Unrau, C., Avram, K. (2018). Gift-giving and reciprocity in global society: Introducing Marcel Mauss in international studies. Journal of International Political Theory. Vol. 14. No 2. P. 126-144. [in English]
Hollenbeck, C.R., Peters, C., Zinkhan, G.M. (2006). Gift giving: A community paradigm. Psychology & Marketing. Vol. 23. No 7. P. 573-595. [in English]
Malinowski, B. (1922). Argonauts of the Western Pacific: An account of native enterprise and adventure in the Archipelagoes of Melanesian New Guinea. London: Routledge and Kegan Paul. 622 p. [in English]
Mauss, M. (2001). The gift: The form and reason for exchange in archaic societies. Routledge. 224 p. [in English]
Mifsud, M. L. (2015). Rhetoric and the gift: Ancient rhetorical theory and contemporary communication. Pittsburgh : Duquesne University Press. 220 p. [in English]
Sahlins, M. (1972). Stone age economics. Chicago: AldineAtherton. 348 p. [in English]
Sansi, R. (2020). The Recursivity of the Gift in Art and Anthropology. Between Matter and Method. London : Routledge. P. 117-130. [in English]
Sherry, Jr. (1983). Gift Giving in Anthropological Perspective. Journal of Consumer Research. Vol. 10. No 2. P. 157-168. [in English]
Van de Ven, J. (2000). The Economics of the Gift. CentER Discussion Paper. Vol. 68. P. 1-32. [in English]
Ythier,J., Gérard-Varet, L., Kolm, S. (2001). The Economics of Reciprocity, Giving and Altruism. Economics Bulletin. AccessEcon. Vol. 28(14). [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.