Концепт тілесності у театрі французького класицизму

Автор(и)

  • Дар’я Шестакова Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0002-5924-3766

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281322

Ключові слова:

тілесність, тілесний канон, художня тілесність, трагедія, французький класицизм

Анотація

У статті досліджується концепт тілесності, що сформувався в контексті театральної естетики французького класицизму у ХVІІ столітті. Увага приділяється художній тілесності у сценічному втіленні трагедій, яку можна розглядати як соматичну проєкцію культурних і соціальних форм, актуальних для даного історичного періоду.

Біографія автора

Дар’я Шестакова, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого

старший викладач кафедри театрознавства

Посилання

Boyadzhiev, G. (Red.). (1971). Istoriya zarubezhnogo teatra [The history of foreign theatre]: Teatr Zapadnoy Evropyi. Т. 1. Moskva: Prosveschenie. [in russian]

Halutskykh, I. (2014). Khudozhnia tilesnist yak konstrukt [Literary corporeality as a Construct]. Nova filolohiia, 66. S. 61-65. [in Ukrainian]

Homilko, O. (1998). Somatychni proektsii kulturnykh ta sotsialnykh form [Somatic projections of cultural and social forms]. Kultura narodiv Prychernomoria, 5. S. 259-263.

Homilko, O. (2002). Tilo (tilesnist) [The body (corporeality)] ; V.I. Shynkaruk (hol. redkol.), Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk. Kyiv: Instytut filosofii imeni Hryhoriia Skovorody NAN Ukrainy ; Abrys, 2002. S. 638. [in Ukrainian]

Hryhoruk, N., Kostiuk, L. (2021). Osnovni etapy formuvannia Liudovika XIV yak osobystosti i korolia Frantsii [The main stages of the formation of Louis XIV as a personality and king of France]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Istorychni nauky, 4. S. 155-160. [in Ukrainian]

Dekart, R. (2000). Metafizychni rozmysly [Metaphysical reflections]. Kyiv: Yunivers. [in Ukrainian]

Dmytrova, L. (1929). Pidruchna knyha z istorii vsesvitnoho teatru [A handbook on the history of world theatre]. Vyp. I. Kyiv: Derzhvydav Ukrainy. [in Ukrainian]

Kuchma, I. (2000). Kanon tila v zakhidnoievropeiskii kulturi. [The body canon in Western European culture]. Magisterium. Vyp. 5. S. 41-49. [in Ukrainian]

Medviedieva, N. (2005). Problema spivvidnoshennia tilesnosti i sotsialnosti v liudyni i suspilstvi [The problem of the correlation between corporeality and sociality in man and society.]. Avtoref. dys. kand. filos. nauk. Kyiv, Instytut filosofii im. H.S. Skovorody NAN Ukrainy. [in Ukrainian]

Naidonova, H. (2008). Problema tilesnosti v psykholohii ta filosofii [The problem of corporeality in psychology and philosophy]. Materialy naukovoi konferentsii Filosofiia humanitarnoho znannia: ratsionalnist i dukhovnist. Chernivtsi: Ruta. [in Ukrainian]

Bonhomme, G. (1990). Le cheval comme instrument du mouvement humain à la Renaissance, Le Corps à la Renaissance. Actes du colloque de Tours. Paris: Aux amateurs de livres. (Pp. 337-349). [in French]

Louis XIV. (2007). Mémoires. Suivis de Maniére de montrer les jardins de Versailles. Paris : Tallandier. [in French]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-30

Номер

Розділ

СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО