Сценічне та екранне мистецтва: форми інтеграції в сучасному соціокультурному середовищі
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281323Ключові слова:
сценічне мистецтво, екранне мистецтво, взаємодія театру і кіно, театральність, кінофікаціяАнотація
У статті розглянута взаємодія сценічного й екранного мистецтв, особливості синтезу сценічного та кінематографічного в контексті формування нового розвитку художньої культури; проаналізовані різноманітні етапи театральності та кінофікації в історичній ретроспективі й систематизовані виражальні засоби і прийоми обох мистецтв в праксеологічному підході до структуризації та втіленні художньо-творчого процесу; висвітлена проблематика багатоаспектності включення театральної лексики в кіномову; надана загальна концептуальна характеристика театру та кінематографу як видам мистецтв.
Посилання
Alfiorova, Z.I. (2008). Visual art of the late 20th - early 21st centuries.: autoref. Thesis doctor of art studies: 26.00.01 / Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv. 36 p. [in Ukrainian]
Grebenik, K.M. (2012). Prospects for the use of innovative technologies in theater activities. Luhansk. P. 45-60. [in Ukrainian]
Ermakova, N.E. (2012). Sinclair. «Jimmy Higgins». Ukrainian theater of the 20th century: Anthology of plays. Kyiv: Phoenix. P. 226-236. [in Ukrainian]
Lypkivska, H. (2018). Multimedia tools on the modern theater stage. Bulletin of the Kyiv National University of Culture and Arts. Series: Performing arts. No. (1). P. 103-115. [in Ukrainian]
Pogrebniak, H.P. (2017). Film, TV and Radio in the Performing Arts. Kyiv: NAKKKiM. 392 p. [in Ukrainian]
Stanislavska, K. (2016) Artistic and performing forms of modern culture. Kyiv: NAKKKiM. 352 p. [in Ukrainian]
Artaud, А. (1958). The Theatre and Its Double. Trans. Mary Caroline Richards. New York: Grove Weidenfeld, 159 с. [in English]
Hotchkiss, L.M. (2008). Theater, Ritual, and Materiality in Peter Greenaway’s The Baby of Mâcon. Peter Greenaway’s postmodern/poststructuralist cinema. The Scarecrow Press. Inc. Lanham, Maryland - Toronto - Plymouth, UK. Pр. 223-253. [in English]
Lehmann, H.-T. (2006). Postdramatic Theatre. New York Routledge. [in English]
Loup, A.J. III. (1972). The Theatrical Productions of Erwin Piscator in Weimar Germany: 1920-1931. LSU Historical Dissertations and Theses. 339 р. [in English]
Mannoni, O. (1969). L’Illusion comique ou le théâter du point du vue de l’imaginaire. In: Clefs pour l’Imaginaire ou ГAutre Scène. Paris: Seuil. P. 180. [in French]
Metz, Ch. (1982). The Imaginary Signifier: Psychoanalysis and the Cinema. Bloomington: Indiana University Press. [in English]
Pereira, L. F. (2016). A direção de arte servidora de dois amos : o teatro e ocinema. 386 f. Tese (Doutorado) – Curso de Teatro, Centro de Artes, Universidade do Estado de Santa Catarina, Florianópolis. [in Portuguese]
Peter Greenaway’s postmodern/poststructuralist cinema. (2008). The Scarecrow Press. Inc. Lanham, Maryland - Toronto - Plymouth, UK. 441 р. [in English]
Plana, М. (2004). Roman, théâtre, cinéma. Adaptations, hybridations et dialogue des arts. Rosny-sous-Bois : Bréal, coll. «Amphi Lettres», 256 p. [in French]
Squire, М. (2018). Introduction: Hegel and art history. The art of Hegel’s aesthetics. Hegelian Philosophy and the Perspectives of Art History. Paul Kottman and Michael Squire (Eds.). Herstellung: Brill Deutschland GmbH, Paderborn. Pр. 23-69. [in English]
Smith, T. (2010). The State of Art History: Contemporary Art. The Art Bulletin. Vol. 92. No. 4. Pp. 366-383. [in English]
Shahani, K. (1990). Film as a Contemporary Art. Social Scientist. Vol. 18. No. 3. Pp. 330-348. [in English]
Tröhler, M., Kirsten, G. (2018). Christian Metz and the Codes of Cinema: Film Semiology and Beyond. Amsterdam University Press Series. [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.