Кінематограф за Метцем: «Цей смутний об’єкт бажань»
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281327Ключові слова:
психоаналіз, стадія дзеркала, ідентифікація, метафора, метоніміяАнотація
Статтю присвячено аналізу теоретичної спадщини французького науковця Крістіана Метца, знаного дослідника проблем кіномистецтва.
Простежується вектор його наукових шукань, зроблено акцент на застосуванні вченим психоаналітичних, лінгвістичних і семіотичних методологій для вивчення кінематографа як соціокультурного феномена.
Посилання
Aronson, O. Semyotycheskoe snovydenye [A semiotic dream]. Dyv.: Metts K. Voobrazhaemoe oznachaiushchee. Psykhoanalyz y kyno. SPb. 336 р. [in russian]
Bart, R. Camera Lucida. Notuvannia fotohrafii [Camera Lucida. Notation of the photo]. Retrieved from: https://nashformat.ua/products/camera-lucida.-notuvannyafotografii-929714 [in Ukrainian]
Bodri, Zh.L. Ideologicheskie effekti bazovogo kinematograficheskogo apparata [Ideological effects of basic cinematic]. Cineticle.com. Retrieved from: https://cineticle.com/23-0-jean-louis-baudry-ideological-effects [in russian]
Briukhovetska, O. (2003). Identyfikatsiia v kino: psykhoanalitychnyi pidkhid [Identification in cinema: a psychoanalytic approach]. Naukovi zapysky NaUKMA: Humanitarni nauky. T. 22, ch. 1. C. 114-118. [in Ukrainian]
Vigo, Zh. (1979). Smotret drugimi glazami. Luis Bunyuel, sbornik [Look with other eyes. Luis Buñuel, collection] ; sost. L.Dularidze. Moskva. 295 s. [in russian]
Havrak, Z. Z frantsuzkoi semiotyky kino [From the French semiotics of cinema]. Retrieved from: http://archivektm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=366 [in Ukrainian]
Zhyzhek, S. (2019) Yak nam chytaty Lakana [How should we read Lacan]. Kyiv: Komubuk. 168 s. [in Ukrainian]
Kler, R. (1958). Razmishleniya o kinoiskusstve [Reflections on cinema]. M.: Iskusstvo. 230 s. [in russian]
Krakauer, Z. (1974). Priroda filma. Reabilitatsiya fizicheskoi realnosti [The nature of the film. Physical rehabilitation reality]. M.: Yskusstvo. 423 s. [in russian]
Lakan, Zh. (2003). Entsyklopediia postmodernizma [Entsyklopedia by postmodernizm]. Kyiv: Vyd-vo Solomii Pavlychko «Osnovy». 503 s. [in Ukrainian]
Lakan, Zh. Suchasnist mynuloho. Dialoh [The present of the past. Dialogue]. Elizabet Rudynesko, Alen Badiu. Retrieved from: https://www.yakaboo.ua/ua/zhak-lakansuchasnist-minulogo-dialog.html [in Ukrainian]
Mankovskaya, N. Struktura zhelaniya [The structure of desire] // Estetika postmodernizma. SPb: Aleteiya, 2000. 347 s. [in russian]
Metts, K. (2013). Voobrazhaemoe oznachayushchee. Psikhoanaliz i kino [Imaginary signifier. Psychoanalysis and cinema]. SPb: Izdatelstvo Yevropeiskogo universiteta v SPb. 334 s. [in russian]
Metts, K. (1984). Problemi denotatsii v khudozhestvennom filme [Problems of denotation in a feature film] // Stroenie filma. M.: Raduga. 279 s. [in russian]
MakDonald, K. (2018). Kino i semiotika [The cinema and semiotics] // Filosofiya filma. Kharkov: Gumanitarnii tsentr. 234 s. [in Ukrainian]
Sandrar, B. (1988). Azbuka kino. Interview pro kino [ABC of cinema. Interview about cinema] // Iz istorii frantsuzskoi kinomisli 1911-1933. Nemoe Kino. M.: Iskusstvo. 317 s. [in russian]
Froid, Z. (2019). Tlumachennia sniv [Interpretation of dreams]. Kharkiv: Folio. 608 s. [in Ukrainian]
Yung, K.G. (1998). Ob otnoshenii analiticheskoi psikhologii v poezii [About the relationship of analytical psychology in poetry] // K.-G.Yung, E.Noiman. Psikhoanaliz i iskusstvo. M.: Vakler. 303 s. [in russian]
Mitry, Jean (1987). La Sémiologie en question: Language et cinéma. Paris, Cerf.
Metz, Christian (1977). Essais Semiotiques (Collection D’Esthetique). Paris: Klincksieck. 208 p.
Metz, Christian (1971). Langage et Cinéma. Paris: Larousse. 223 p.
Metz, Christian (1964). Le cinéma : langue ou langage? In: Communications, 4. Recherches smiologiques. pp. 52-90. Retrieved from: https://www.scribd.com/document/252027000/Metz-Cinema-Langue-ouLangage#
Morin, Edgar (1956). Le cinéma ou l’homme imaginaire? Essai d’Anthropologie Sociologique, Paris: Les éditions de minuit. Retrieved from: https://monoskop.org/images/9/90/Morin_Edgar_Le_cinema_ou_l_homme_imaginaire.pdf
Lacan, Jacques (2006). The Mirror Stage as the Formative of the / Function, Ecrits, The First Complete Edition in English. New York, London: W.W. Norton and Company. 100 p. Retrieved from: https://www.sas.upenn.edu/~cavitch/pdf-library/Lacan%20Mirror%20Stage.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.