«Одинадцятий» Дзиґи Вертова та «Іван» Олександра Довженка. Авторське осмислення індустріальної доби в кіноестетиці 1920–1930-х рр.
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281328Ключові слова:
кіноестетика, індустріалізація, Довженко, Дзиґа Вертов, історія кіно, монтажАнотація
В представленій праці проведено порівняльний аналіз фільмів «Одинадцятий» (1928) Дзиґи Вертова та «Іван» (1932) Олександра Довженка, яскравих прикладів кіноестетики 1920-х – 1930-х рр. Зіставлено прийоми розкриття індустріального середовища з метою виявлення особливостей авторських підходів двох митців.
У пропонованому аналізі автор виходить з того, що фільми минулого з плином часу розкриваються в новому контексті накопичених відомостей, суми знань, розвитку історії. І приділяє увагу відповідним аспектам і деталям обраних екранних творів
Посилання
Veide, B.A. (2012). Zapysky budivelnyka (1908-1935) / [uporiad. N. Shvaiba]; Publ. In-t ukr. arkheohrafii ta dzhereloznavstva im. M.S. Hrushevskoho NAN Ukrainy, Zaporiz. vid-nia [ta in.]. Kyiv. 139 p. [in Ukrainian]
Vertov, Dziga. Kinoki. Perevorot. LEF. Zhurnal levoho fronta iskusstv [The journal of the Left Front of the Arts]. June-July 1923. № 3. P. 135–143. [in russian]
Vertov, Dziga. My. Variant manifesta. Kino-fot [Cine-Phot]. 25-31 August 1922. № 1. P. 11–12. [in russian]
Dovzhenko, Oleksandr. (2004). Storinky Shchodennyka (1941-1956). Vyd-vo humanitarnoi literatury [Humanitarian literature publishing house]. 384 p. [in Ukrainian]
MacKay, John. Film Energy: Process and Metanarrative in Dziga Vertov’s «The Eleventh Year» (1928). Retrieved from: https://www.academia.edu/3045791/_Film_Energy_Process_and_Metanarrative_in_Dziga_Vertovs_THE_ELEVENTH_YEAR_1928_ [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.