Українське екранне мистецтво початку ХХІ століття в процесі національної ідентифікації
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281329Ключові слова:
кінематограф України ХХІ століття, національний кінематограф, національна ідентичність, постколоніальна епохаАнотація
У статті акцентовано увагу на процесах, які визначали поступ української екранної культури впродовж перших двох десятиліть ХХІ століття. Виокремлено чинники, які позитивно впливали на формування національної ідентичності українського екрана. Зазначено, що однією з причин, яка гальмувала розвиток національного кіно- та телевиробництва (зокрема ігрових фільмів і телесеріалів), була залежність виробників екранного продукту України від потреб ринку рф.
Посилання
Hopko, H., Soboliev, Ye., Danchenko, O. (2016). «Yakym maie buty ukrainske masove kino?» [What Ukrainian mass cinema should be?]. «Kino-Teatr». № 6 (128). S. 2. [in Ukrainian]
Diak, L. (2010). Suchasni imidzhevi proekty v natsionalnomu kinematohrafi [Modern image projects in national cinematography]. Nova informatsiina sytuatsiia ta tendentsii alternatyvnoho rozvytku ZMK v Ukraini: Zbirnyk tez dopovidei I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii studentiv ta molodykh vchenykh. S. 14-17. [in Ukrainian]
Zubavina, I. (2007). Kinematohraf nezalezhnoi Ukrainy: tendentsii, filmy, postati [Cinematography of independent Ukraine: trends, films, characteri]. Akademiia mystetstv Ukrainy; Instytut problem suchasnoho mystetstva, Kyiv, Feniks, 292 s. [in Ukrainian]
Konivitska, T. (2022). Movna kartyna ukrainskoho kinematohrafu. Sotsialno-psykholohichni ta humanitarni vymiry bezpeky zhyttiediialnosti [Language picture of Ukrainian cinematography. Socio-psychological and humanitarian dimensions of life security]: zbirnyk tez dopovidei I Naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, Lviv, 20-21 zhovtnia 2022. Lviv : LDUBZhD. 404 s. [in Ukrainian]
Kuzmenko, O. (2012). Kino yak instrument formuvannia natsionalnoi identychnosti. Ukrainskyi kontekst. [Cinema as a tool for the formation of national identity. Ukrainian context]. Kultury wschodniosłowiańskie – oblicza i dialog. Т. II: S. 67-68. [in Ukrainian]
Kulyk, V. (2010). Dyskurs ukrainskykh medii: identychnosti, ideolohii, vladni stosunky [Ukrainian media discourse: identities, ideologies, power relations]. Ukr. nauk. in-t Harvard. un-tu. Kyiv: Krytyka, 655 s. [in Ukrainian]
Natsionalna kultura. (2020). [National culture]. O. Savchenko. Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy [ER]. Kyiv : Instytut entsyklopedychnykh doslidzhen NAN Ukrainy. URL: https://esu.com.ua/article-71059 [in Ukrainian]
Orlov, O. (2017). Kinematohraf nezalezhnoi Ukrainy yak «dzerkalo» kordotsentrychnoi mentalnosti. Visnyk KhNU imeni V.N.Karazina. Seriia «Filosofiia. Filosofski perypetii». [The cinematography of independent Ukraine as a «mirror» of cordocentric mentality]. Vyp. 57. S. 109-113 [in Ukrainian]
Pohrebniak, H. (2020). Avtorckyi kinematohraf u kulturnomu proctori druhoi polovyny ХХ – pochatku ХХІ ctolittia [Аuthor’s cinematography in the cultural space of the second half of the 20th century. beginning of the 21st.]: monohrafiia. Kyiv : NAKKKiM, 448 s. [in Ukrainian]
Rybalko, S., Semeniuk, S. (2021). Osoblyvosti vizualnoi movy ukrainskoho kino ХХІ stolittia. [Features of the visual language of Ukrainian cinema of the 21st century]. Results of modern scientific research and development. Proceedings of the 4th International scientific and practical conference. Barca Academy Publishing. Madrid, Spain. Pp. 241-247. URL: https://sci-conf.com.ua/iv-mezhdunarodnaya-nauchnoprakticheskayakonferentsiya-results-of- modernscientific-research-and-development-28-30-iyunya2021-goda-madrid-ispaniya-arhiv/ [in Ukrainian]
Semenova, O. (2021). Vitchyznianyi kinematohraf yak protydiia informatsiinii ahresii Rosiiskoi Federatsii (na prykladi istoryko-patriotychnoho kino) [Domestic cinema as a countermeasure to the informational aggression of the Russian Federation (on the example of historical-patriotic cinema]. Ukrainoznavstvo, (2(79)), С. 30-49. [in Ukrainian]
Yamborko, O. (2022). Kino i liudy: ukrainskyi kinematohraf ta suchasne ukrainske suspilstvo. Enerhiia vidrodzhennia. Ukrainske kino 2014-2020 [Cinema and people: Ukrainian cinematography modern Ukrainian society. The energy of revival. Ukrainian cinema 2014-2020]. Kinematohrafichni studii. Vyp. 13. Kyiv. Redaktsiia zhurnalu «Kino-Teatr», S. 214-225. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.