Особливості підготовки продюсерів аудіовізуального мистецтва та виробництва: світовий досвід для України
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281330Ключові слова:
продюсер, продюсування, аудіовізуальне мистецтво та виробництво, модель підготовки, навчальний процесАнотація
У статті проаналізовано світовий досвід підготовки продюсерів аудіовізуального мистецтва та виробництва, а також визначено перспективи його впровадження в Україні. Визначено основні етапи навчання (спільні для найпоширеніших моделей професійної підготовки), якими є теоретичне навчання, практичні вправи, робота у команді, менторство та стажування. Доведено, що оптимальна модель підготовки продюсерів повинна мати практикоорієнтовану структуру, що забезпечує активну участь студентів у практичних проєктах та вирішенні реальних завдань відповідно до професійних стандартів.
Посилання
Ashton, D. (2013), Industry professionals in higher education: Values, identities and cultural work. Cultural Work and Higher Education. Palgrave Macmillan, Basingstoke, GB.
Chambers, J. (2018), «Towards an open cinema: Revisiting Alain Bergala’s The Cinema Hypothesis within a global field of film education». Film Education Journal. Vol. 1 (1). Pp. 35-50.
Clews, D. and Mallinder, S. (2010). Looking Out: ffective engagements with creative and cultural enterprise: Key report. Brighton: Art Design Media Subject Centre, available at: https://tinyurl.com/ yy2uouse (Accessed 20 March 2023).
de Valck, M. (2013). Sites of Initiation: Film Training Programs at Film Festivals. In: Hjort, M. (eds.) The Education of the Filmmaker in Europe, Australia, and Asia. Global Cinema. Palgrave Macmillan, New York, USA, available at: https://link.springer.com/chapter/10.1057/9781137070388_7 (Accessed 20 March 2023). DOI:10.1057/9781137070388_7
Finn, J.D. (1953). Professionalizing the Audio-Visual Field. Audio Visual Communication Review. Vol. 1 (1), pp. 6-17. Available at: http://www.jstor.org/stable/30216626 (Accessed 20 March 2023).№№№
Kellison, C., Morrow, D. and Morrow, K. (2013). Producing for TV and New Media : A Real-World Approach for Producers. 3rd Edition. Аvailable at: https://www.sciencedirect.com/book/9780240810874/producingfor-tv-and-new-media (аccessed 20 March 2023).
LeRoy, M. (1953). It Takes More Than Talent. Alfred A. Knopf, New York, USA.
Mateer, J. (2019), Perceptions of broadcast and film media practitioners in UK higher education. FEJ. Vol. 2(1), pp. 3-26. DOI: 10.18546/FEJ.02.1.02.
Parmar, N.A. (2010). Media Practitioners Engaging with Higher Education (Looking Out Case Study). Аvailable at: https://tinyurl.com/yy2b4hvv (аccessed 20 March 2023).
Prokopic, P. (2021). Exploring the application of practicebased research on affective cinema to the teaching of creative cinematographic techniques within UK higher education. Film Education Journal. Vol. 4 (2), pp. 170-183. DOI: 10.14324/FEJ.04.2.06.
Redfern, N. (2014). Quantitative methods and the study of film. Lecture delivered at the University of Glasgow. Available at: https://tinyurl.com/vyah397 (accessed 20 March 2023).
Reia-Baptista, V., Burn, A., Reid, M. and Cannon. M. (2014). Screening Literacy: Reflecting on Models of Film Education in Europe. Revista Latina de Comunicación Social. Vol. 69, pp. 354-365.
Scribner, T. (2014). Producers and Independent Film: An Examination of the Role of Producers in the American Independent Film Industry. Cinema Journal. Vol. 54 (4), pp. 120-139. Available at: https://www.jstor.org/stable/10.1353/cj.2015.0007 (accessed 20 March 2023).
Thurman, L. (2005). So you want to be a producer. Crown, NY, USA.
Wagner, R.W. (1961). Cinema Education in the United States. Journal of the University Film Producers Association. Vol. 13 (3), pp. 8-14. Available at: http://www.jstor.org/stable/20686620 (accessed 20 March 2023).
Winston, B. (2012). Theory for practice - ceci n’est pas l’épistémologie. Critical cinema: beyond the theory of practice. Wallflower/Columbia University Press. London, pp. 191-200.
Martynets’, L.A. (2015), Suchasni modeli osvity [Modern models of education], 2nd ed. Donets’k, Ukraine. [in Ukrainian]
Nabatov, S. (2019). The problem of defining “professional training of future theatrical art specialists” in the context of comparative research. Naukovyj visnyk MNU imeni V.O. Sukhomlyns’koho. Vol. 4 (67), pp. 117-123. [in Ukrainian]
Otkydach, V.M. (2011). The producer as an actor of show business. Visnyk KhDADM. Vol. 1, pp. 207-211. [in Ukrainian]
Pohrebniak, H.P. (2020). Avtorc’kyj kinematohraf u kul’turnomu proctori druhoi polovyny XX – pochatku XXI ctolittia [Original cinematography in the cultural space of the second half of the 20th - the beginning of the 21st century]. Kyiv: NAKKKiM. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.