Особливості підготовки продюсерів аудіовізуального мистецтва та виробництва: світовий досвід для України

Автор(и)

  • Павло Сушко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0002-0356-2047

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281330

Ключові слова:

продюсер, продюсування, аудіовізуальне мистецтво та виробництво, модель підготовки, навчальний процес

Анотація

У статті проаналізовано світовий досвід підготовки продюсерів аудіовізуального мистецтва та виробництва, а також визначено перспективи його впровадження в Україні. Визначено основні етапи навчання (спільні для найпоширеніших моделей професійної підготовки), якими є теоретичне навчання, практичні вправи, робота у команді, менторство та стажування. Доведено, що оптимальна модель підготовки продюсерів повинна мати практикоорієнтовану структуру, що забезпечує активну участь студентів у практичних проєктах та вирішенні реальних завдань відповідно до професійних стандартів.

Біографія автора

Павло Сушко, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого

аспірант кафедри продюсерства аудіовізуального мистецтва та виробництва, народний депутат України, продюсер

Посилання

Ashton, D. (2013), Industry professionals in higher education: Values, identities and cultural work. Cultural Work and Higher Education. Palgrave Macmillan, Basingstoke, GB.

Chambers, J. (2018), «Towards an open cinema: Revisiting Alain Bergala’s The Cinema Hypothesis within a global field of film education». Film Education Journal. Vol. 1 (1). Pp. 35-50.

Clews, D. and Mallinder, S. (2010). Looking Out: ffective engagements with creative and cultural enterprise: Key report. Brighton: Art Design Media Subject Centre, available at: https://tinyurl.com/ yy2uouse (Accessed 20 March 2023).

de Valck, M. (2013). Sites of Initiation: Film Training Programs at Film Festivals. In: Hjort, M. (eds.) The Education of the Filmmaker in Europe, Australia, and Asia. Global Cinema. Palgrave Macmillan, New York, USA, available at: https://link.springer.com/chapter/10.1057/9781137070388_7 (Accessed 20 March 2023). DOI:10.1057/9781137070388_7

Finn, J.D. (1953). Professionalizing the Audio-Visual Field. Audio Visual Communication Review. Vol. 1 (1), pp. 6-17. Available at: http://www.jstor.org/stable/30216626 (Accessed 20 March 2023).№№№

Kellison, C., Morrow, D. and Morrow, K. (2013). Producing for TV and New Media : A Real-World Approach for Producers. 3rd Edition. Аvailable at: https://www.sciencedirect.com/book/9780240810874/producingfor-tv-and-new-media (аccessed 20 March 2023).

LeRoy, M. (1953). It Takes More Than Talent. Alfred A. Knopf, New York, USA.

Mateer, J. (2019), Perceptions of broadcast and film media practitioners in UK higher education. FEJ. Vol. 2(1), pp. 3-26. DOI: 10.18546/FEJ.02.1.02.

Parmar, N.A. (2010). Media Practitioners Engaging with Higher Education (Looking Out Case Study). Аvailable at: https://tinyurl.com/yy2b4hvv (аccessed 20 March 2023).

Prokopic, P. (2021). Exploring the application of practicebased research on affective cinema to the teaching of creative cinematographic techniques within UK higher education. Film Education Journal. Vol. 4 (2), pp. 170-183. DOI: 10.14324/FEJ.04.2.06.

Redfern, N. (2014). Quantitative methods and the study of film. Lecture delivered at the University of Glasgow. Available at: https://tinyurl.com/vyah397 (accessed 20 March 2023).

Reia-Baptista, V., Burn, A., Reid, M. and Cannon. M. (2014). Screening Literacy: Reflecting on Models of Film Education in Europe. Revista Latina de Comunicación Social. Vol. 69, pp. 354-365.

Scribner, T. (2014). Producers and Independent Film: An Examination of the Role of Producers in the American Independent Film Industry. Cinema Journal. Vol. 54 (4), pp. 120-139. Available at: https://www.jstor.org/stable/10.1353/cj.2015.0007 (accessed 20 March 2023).

Thurman, L. (2005). So you want to be a producer. Crown, NY, USA.

Wagner, R.W. (1961). Cinema Education in the United States. Journal of the University Film Producers Association. Vol. 13 (3), pp. 8-14. Available at: http://www.jstor.org/stable/20686620 (accessed 20 March 2023).

Winston, B. (2012). Theory for practice - ceci n’est pas l’épistémologie. Critical cinema: beyond the theory of practice. Wallflower/Columbia University Press. London, pp. 191-200.

Martynets’, L.A. (2015), Suchasni modeli osvity [Modern models of education], 2nd ed. Donets’k, Ukraine. [in Ukrainian]

Nabatov, S. (2019). The problem of defining “professional training of future theatrical art specialists” in the context of comparative research. Naukovyj visnyk MNU imeni V.O. Sukhomlyns’koho. Vol. 4 (67), pp. 117-123. [in Ukrainian]

Otkydach, V.M. (2011). The producer as an actor of show business. Visnyk KhDADM. Vol. 1, pp. 207-211. [in Ukrainian]

Pohrebniak, H.P. (2020). Avtorc’kyj kinematohraf u kul’turnomu proctori druhoi polovyny XX – pochatku XXI ctolittia [Original cinematography in the cultural space of the second half of the 20th - the beginning of the 21st century]. Kyiv: NAKKKiM. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-30

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО