Тенденції творчих та технологічних мультимедійних рішень в українських документальних фільмах 2010-2020-х років
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281335Ключові слова:
документалістика, кінематограф, мультимедіа, реальність, взаємодіяАнотація
На прикладі низки документальних проєктів 10-20-х років ХХІ століття проаналізовано функціональність та актуальність використання мультимедійних творчих і технологічних рішень. Піднята проблема рефлексії режисера – як чинника пошуку форми та підходу до теми фільму. Розглянуті зміни в ролі глядача та його потреба в інтерактивності досвіду. Визначені основні питання, на які спирається сучасний автор у виборі формотворчих концепцій для створення документального фільму
Посилання
Armyanovskyi, P. (2022). Viyna. Informatsiyniy marafon. Interv’yu [The War. Information marathon. Interview]. Hromadske Radio. URL: https: //hromadske.radio/podcasts/viyna-informatsiynyy-marafon/strichkasumna-ale-pislia-nei-z-iavliaiet-sia-impul-s-do-zhyttiapetro-armianovs-kyy-pro-fil-m-invasions-1-2-3 [in Ukrainian]
Barnouw, E. (1976). Dokumentalne kino: Istoriya neigrovogo filmu [Documentary: a history of the nonfiction film]. Oxford University Press. New York & London. 332 p. [in English]
De la Peña, N. (2018). Novatorstvo virtualnoyi realnosti ta imersivnoyi zhurnalistiki. Interv’yu dlya VFH Voys z Naomi Goldman [Pioneering VR and Immersive Journalism. Interview for VFX Voice with Naomi Goldman]. Visual Effects Society. CA. URL: https://www.vfxvoice.com/nonny-de-la-pena- pioneering-vrand-immersive- journalism [in English]
Furman, А., Polezhaka, S., Zhylinskyi, K. (2019). Naslіdki VR: Evromaydan [Aftermath VR: Euromaidan] New Cave Media, Kyiv. URL: https://docudays.ua/eng/2019/movies/vr-kinoteatr/vidgolos-vryevromaydan/ [in Ukrainian]
Grierson, J. (1932). Pershi printsipi dokumentalnogo filmu [First principles of documentary. Edinburgh]. Cinema Quarterly №2. P. 67-72. [in English]
Jenkins, H. (2006). Konvergentna kultura [Convergence Culture]. New York: New York University Press, 368 p. [in English]
Matuszewski, B. (1898). Nove dzherelo istoriyi [A New Source of History]. Paris. 16 p. [in French]
Nichols, B. (1991). ReprezentatsIya realnostI: problemi ta ponyattya v dokumentalIstitsI [Representing reality: issues and concepts in documentary]. Indiana University Press. Bloomington. 131 p. [in English]
Nielsen, E. (2023). Ukrayintsi zahischayut svoe kulturne nadbannya svoyimi smartfonami [Ukrainians are protecting their cultural landmarks with theire phones]. World Economic Forum. URL: https://www.weforum.org/agenda/2023/01/ukraine-cultural-heritagetechnology-3d/ [in English]
Prelinger, R. (2021). Pro maybutnE pam’yaty [On the Future of Memory]. The Rajiv Vaidya Memorial Lecture Series. National Gallery of Art. Washington D.C. URL: https://www.youtube.com/watch?v=vXCR7yK2q1Q [in English]
Prenksy, M. (2001). Navchannya na osnovi tsifrovih igor [Digital game-based learning]. McGraw-Hill. New York. 442 p. [in English]
Renov, M. (1993). Teoretizatsiya dokumentalnogo kino [Theorizing documentary cinema]. Routledge. New York & London. 261 p. [in English]
Rouch, J., Morin, E. (1960). Hronika odnogo lita [Chronique d’un été] Association film-documentaire.fr. URL: http://www.film-documentaire.fr/4DACTION/w_fiche_film/2040 [in French]
Ruby, J. (1977). Viddzerkalene zobrazhennya: refleksivnist i dokumentalniy Film [The image mirrored: Reflexivity and the Documentary]. Film Journal of the University Film Association. Illinois. Vol.29. №4 [in English]
Strembitskyі, I. (2017). Vivchari [Shepherds]. BO Cinema, Kyiv. URL: https://dzygamdb.com/uk/films/207
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.