Тенденції творчих та технологічних мультимедійних рішень в українських документальних фільмах 2010-2020-х років

Автор(и)

  • Альона Стулій Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0002-2787-6606

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281335

Ключові слова:

документалістика, кінематограф, мультимедіа, реальність, взаємодія

Анотація

На прикладі низки документальних проєктів 10-20-х років ХХІ століття проаналізовано функціональність та актуальність використання мультимедійних творчих і технологічних рішень. Піднята проблема рефлексії режисера – як чинника пошуку форми та підходу до теми фільму. Розглянуті зміни в ролі глядача та його потреба в інтерактивності досвіду. Визначені основні питання, на які спирається сучасний автор у виборі формотворчих концепцій для створення документального фільму

Біографія автора

Альона Стулій, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого

аспірантка кафедри кінорежисури та кінодраматургії, старший викладач. Інститут екранних мистецтв

Посилання

Armyanovskyi, P. (2022). Viyna. Informatsiyniy marafon. Interv’yu [The War. Information marathon. Interview]. Hromadske Radio. URL: https: //hromadske.radio/podcasts/viyna-informatsiynyy-marafon/strichkasumna-ale-pislia-nei-z-iavliaiet-sia-impul-s-do-zhyttiapetro-armianovs-kyy-pro-fil-m-invasions-1-2-3 [in Ukrainian]

Barnouw, E. (1976). Dokumentalne kino: Istoriya neigrovogo filmu [Documentary: a history of the nonfiction film]. Oxford University Press. New York & London. 332 p. [in English]

De la Peña, N. (2018). Novatorstvo virtualnoyi realnosti ta imersivnoyi zhurnalistiki. Interv’yu dlya VFH Voys z Naomi Goldman [Pioneering VR and Immersive Journalism. Interview for VFX Voice with Naomi Goldman]. Visual Effects Society. CA. URL: https://www.vfxvoice.com/nonny-de-la-pena- pioneering-vrand-immersive- journalism [in English]

Furman, А., Polezhaka, S., Zhylinskyi, K. (2019). Naslіdki VR: Evromaydan [Aftermath VR: Euromaidan] New Cave Media, Kyiv. URL: https://docudays.ua/eng/2019/movies/vr-kinoteatr/vidgolos-vryevromaydan/ [in Ukrainian]

Grierson, J. (1932). Pershi printsipi dokumentalnogo filmu [First principles of documentary. Edinburgh]. Cinema Quarterly №2. P. 67-72. [in English]

Jenkins, H. (2006). Konvergentna kultura [Convergence Culture]. New York: New York University Press, 368 p. [in English]

Matuszewski, B. (1898). Nove dzherelo istoriyi [A New Source of History]. Paris. 16 p. [in French]

Nichols, B. (1991). ReprezentatsIya realnostI: problemi ta ponyattya v dokumentalIstitsI [Representing reality: issues and concepts in documentary]. Indiana University Press. Bloomington. 131 p. [in English]

Nielsen, E. (2023). Ukrayintsi zahischayut svoe kulturne nadbannya svoyimi smartfonami [Ukrainians are protecting their cultural landmarks with theire phones]. World Economic Forum. URL: https://www.weforum.org/agenda/2023/01/ukraine-cultural-heritagetechnology-3d/ [in English]

Prelinger, R. (2021). Pro maybutnE pam’yaty [On the Future of Memory]. The Rajiv Vaidya Memorial Lecture Series. National Gallery of Art. Washington D.C. URL: https://www.youtube.com/watch?v=vXCR7yK2q1Q [in English]

Prenksy, M. (2001). Navchannya na osnovi tsifrovih igor [Digital game-based learning]. McGraw-Hill. New York. 442 p. [in English]

Renov, M. (1993). Teoretizatsiya dokumentalnogo kino [Theorizing documentary cinema]. Routledge. New York & London. 261 p. [in English]

Rouch, J., Morin, E. (1960). Hronika odnogo lita [Chronique d’un été] Association film-documentaire.fr. URL: http://www.film-documentaire.fr/4DACTION/w_fiche_film/2040 [in French]

Ruby, J. (1977). Viddzerkalene zobrazhennya: refleksivnist i dokumentalniy Film [The image mirrored: Reflexivity and the Documentary]. Film Journal of the University Film Association. Illinois. Vol.29. №4 [in English]

Strembitskyі, I. (2017). Vivchari [Shepherds]. BO Cinema, Kyiv. URL: https://dzygamdb.com/uk/films/207

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-30

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО