Еволюція жанру автобіографії у європейській культурі
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.32.2023.281339Ключові слова:
автобіографія, жанр, поетикальні ознаки, автобіографічна проза, європейська культураАнотація
Аналіз автобіографії як жанру на різних етапах розвитку людства – актуальний напрям сучасних гуманітарних студій. За допомогою дослідження автобіографічного письма помітним стає формування й зміщення акцентів у сприйнятті людиною себе і свого життя в контексті часових історичних парадигм. Важливим є те, що сам жанр автобіографії ідентифікується із європейською культурною традицією, а в інші літератури проник уже як запозичення, а тому або не був розвинутий там сповна, або ж розвивався із виразними регіональними особливостями. Підтвердженням цього є компаративні розвідки зарубіжних авторів.
Діахронний аналіз дає змогу простежити, як формувалися характерні риси автобіографічного письма, як із домінуванням того чи того типу світогляду, філософських ідей, історичних тенденцій зміщувались жанрові акценти в автобіографіях, аж до теперішнього часу, коли з появою віртуальних майданчиків з’являється багато альтернативних форм автобіографічного жанру
Посилання
Singh, R. 2015.On the Genre of Autobiography: Typology and Evolution. The Delhi University Journal of the Humanities & the Social Sciences 2, pp. 76-86.
Carnall, G. (2004). Southey, Robert. URL: https://www.oxforddnb.com/display/10.1093/ref:odnb/9780198614128.001.0001/odnb9780198614128-e-26056;jsessionid=1531EC193F08E7E932A67A05D933F7D2
Vincent, D. (2016). Working-class autobiography in the nineteenth century. A History of English Autobiography, Cambridge, Cambridge UP, 165-178.
Misch, G. (2002). A History of Autobiography in Antiquity: Part One, trans. EW Dickes.
Burr, A. R. B. (1909). The autobiography: a critical and comparative study. Houghton Mifflin.
Huisman, M., & Rensen, M. (2019). Introduction: Life Writing and European Identities. International Journal for History, Culture and Modernity, 7(1), 1049-1066.
Hetman, I. (2020). Tvorchist Anni Erno u svitli suchasnykh hendernykh doslidzhen i yii rol u rozvytku zhanru avtobiohrafii [Anna Erno’s creativity in the light of modern gender studies and her role in the development of the genre of autobiography]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 27(1), 128-136 [in Ukrainian].
Nahorna, N.M. (2020). «Avtobiohrafii» pysmennykiv yak «ekskliuzyvnyi» zhanr (vytoky, naratsiina struktura) [«Autobiographies» of writers as an «exclusive» genre (origins, narrative structure)]. The 10th International scientific and practical conference «Topical issues of the development of modern science» (June 4-6, 2020) Publishing House “ACCENT”. Sofia, Bulgaria (2020). 827 p. [in Ukrainian].
Rosovetskyi, S.S. (2019). Pro vplyv Shevchenkovoi avtobiohrafii na Kulishevu [About the influence of Shevchenko’s autobiography on Kulish’s]. Aktualni problemy ukrainskoi linhvistyky: teoriia i praktyka, 39, р. 37-57 [in Ukrainian].
Cherniavska, O.K. (2022). Zhanr khudozhnoi avtobiohrafii: problemni aspekty ukrainskoi refleksii [Genre of artistic autobiography: problematic aspects of Ukrainian reflection]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka, 33(72), Part 3. [in Ukrainian].
Shubkina, K.A. (2021). Piatyaktna model evoliutsii avtofiktsionalnoi paradyhmy [A five-act model of the evolution of the autofictional paradigm]. Modern directions of scientific research development: proceedings of VI international scientific and practical conference. Chicago, 24–26 November 2021 (pp. 761-770). BoScience Publisher [in Ukrainian].
Arfuch, L. (2020). Memory and autobiography: Explorations at the limits. John Wiley & Sons. Wagner-Egelhaaf, M. (Ed.). (2019). Handbook of autobiography/autofiction. Walter de Gruyter GmbH & Co KG.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.