Постать Богдана Хмельницького на українському кіноекрані: трансформації образу
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.33.2023.291484Ключові слова:
Богдан Хмельницький, український кінематограф, історичний фільм, архетипічний образ батька, соціокультурний вимір історії УкраїниАнотація
У статті послідовно розглянуто українські ігрові кінофільми, присвячені гетьманові Богдану Хмельницькому. Виокремлено основні характерні риси Хмельницького у кожній стрічці та визначена логіка екранної трансформації образу гетьмана крізь десятиліття. Значна увага приділяється соціокультурним і політичним чинникам, що у різні роки прямо чи опосередковано впливали на кінематографічне трактування військово-політичних діянь Хмельницького
Посилання
Bryukhovetska, L. (2003). Prykhovani filmy: Ukrainske kino 1990-kh [Hidden films: Ukrainian cinema of the 1990s]. Kyiv : ArtEk. 384 p. [in Ukrainian]
Korniychuk, O. (1986). Bohdan Khmelnytsky (screenplay). Zibrannia tvoriv u 5 t. T.2: Dramatychni tvory; Kinostsenarii, 1937–1944. Kyiv : Naukova dumka. P. 346-398. [in Ukrainian]
Kralyuk, P. (2017). Bohdan Khmelnytskyi: lehenda i liudyna [Bohdan Khmelnytsky: the legend and the human]. Kharkiv : Folio. 282 p. [in Ukrainian]
Mashchenko, M. (2002). Chotyry zapytannia do Mykoly Mashchenka [Four questions to Mykola Mashchenko]. KINO-KOLO №16. P. 11-13. [in Ukrainian]
Puchkov, A. (2021). Tryvkyi troling trykstera: Metadramaturhiia Oleksandra Korniichuka [Long trolling of trickster: Oleksandr Korniychuk’s metadramaturgy]. Kyiv : Dukh i Litera. 608 p. [in Ukrainian]
Skurativskіy, V. (2002). Ne pospishaimo… [Do not rush…]. KINO-KOLO № 16. P. 14-19. [in Ukrainian]
Tokarev, V. (2008). Vozvrashchenie na piedestal: istoricheskiy kommentariy k filmu «Bohdan Khmelnytsky» [Return to pedestal: historical commentary on the film «Bohdan Khmelnytskyі»]. Istoriohrafichni doslidzhennia v Ukraini №18: zb. nauk. prats. Kyiv : NAN Ukrainy, Instytut istorii Ukrainy. P. 427-455. [in Russian]
Yakovenko, Ya. (2016). Viyna i natsionalizm u radianskomu kinematohrafi (1927-1941) [War and nationalisn in Soviet cinema (1927-1941)]. Retrieved from: https://commons.com.ua/uk/vijna-j-nacionalizm-uradyanskomu- kinematografi/ . [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.