Жанр horror та творчість Куросави Кійосі
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.33.2023.291486Ключові слова:
Куросава Кійосі, японський фільм, фільм жахів, horror, культурна історія, концепти страхуАнотація
Метою статті є дослідження творчості Куросави Кійосі, а також феномену японського погляду на фільми жахів й те, як вони переплітаються з людськими бажаннями та страхами. Проаналізовано причини прояву страху, цікавості й любові до цього жанру та його соціального значення в світі кінематографа. На прикладі творчості Куросави Кійосі, який є одним з найталановитіших і найвідоміших кінорежисерів нового японського кіно і який хоча й працює в різних жанрах, та найбільше прославився на терені фільмів жахів, розглянуті варіації й бачення японського боку питання. Його фільми вражають своїм постмодерністським трактуванням ідентичності, і в них вирізняється концепція азійського погляду на кризу жанру і концепти страху, що визначаються як особлива мова переказу культурної історії. Розглянуто взаємозв’язок концептів страху, їх соціальні та культурні замисли. Порушується питання достовірності переказу культурної історії мовою кінематографа, наголошується суперечність між історією та міфом, створюваними кінематографом. Проаналізовано картини Куросави Кійосі на Каннських кінофестивалях, а також проведено порівняння його робіт з роботами західних кінорежисерів, таких як Роберт Еггерс, Олександр Ажа, Баррі Левінсон, Роман Поланський, Річард Доннер та Джон Карпентер.
Посилання
A Brief History of Japanese Horror // Journal – rikumo journal [ER]. Retrieved from: https://journal.rikumo.com/journal/paaff/a-brief-history-of-japanese-horror
Bozhko, О. (2017). Kontseptualizatsiia atmosphery suspence zhanru horror. [Conceptualization of suspence in horror]. East European Science Journal. Vypusk. 20. S. 23-30.
Vovk, О. (2019). Manifestatsiia emotsii zhakhu kriz’ pryzmu opysiv emotsiinykh staniv personazhivzhertv. [Horror genre emotion manifestation through the prism of heroes’ victims emotional state]. Lvivskyi filolohichnyi chasopys Lvivskoho derzhavnoho universytetu bezpek yzhyttiediialnosti. Vypusk. 5. S. 23-29. [in Ukrainian]
Holovni premiery 70-ho kanskoho festyvaliu [ER]. Retrieved from: http://www.freecity.lv/kultura/41940/ [in Ukrainian]
Derrida, Zh. Kino ta yoho pryvydy. Interviu z Zh. Derrida [ER]. Retrieved from: http://seance.ru/n/21-22/retroavangard-zhak-derrida/kino-i-ego-prizraki/
Naboka, Inna (7 listopada 2006, Kyiv) (RadioSvoboda. Ua) Chomu mi lyubimo filmi zhahiv? [ER]. Retrieved from: https://www.radiosvoboda.org/a/954064.html
Miyamoto, Noriaki (2019). [宮本 法明]. Kurosava, Kiyosi [黒沢清『叫』とJホラーの歴史. «Kriki» Kiyosi Kurosava i istoriya J-horrora] // 京都大学大学院 人 間・環境学研究科. – 人間・環境学. Doslidzhennia liudyny ta navkolyshnoho seredovyshcha. Vyshcha shkola doslidzhen liudyny ta navkolyshnoho seredovyshcha. Universytet Kioto. Bibliogr. № 28. S. 93-104.
Al-Salhani, Mariіa. Psykholohiia khororu: chomu liudy tak liubliat kino pro maniiakiv [ER]. Retrieved from: https://mir24.tv/news/13367832
Mes, T. (2005). Midnight Eye Guide to New Japanese Film. California, 2005. Bibliogr. S. 125-320.
Ohnieva, T.K. (2020). Osoblyvosti rozvytku suchasnoho mystetstva i kinematohrafu uKytai, Korei ta Yaponii [Features of the development of modern art and cinematography in China, Korea and Japan]. Ukrainski kulturolohicнni studii : zbirnyk nauk. prats. Vyp.1. S. 69-83.
Zmina tvorchoho spriamuvannia yaponskoho huru zhakhiv daie plody. 28.08.2008. Pereklad statti Isabel Reynolds dlya Reiters. Mukae, S. (2012). J-Horror: Its Birth and the Theory behind it. Proceedings of the 3rd EU Workshop : Sub-Major Curriculum EU-Japanology, Kansai University Graduate School of Letters [ER]. Retrieved from: https://www.academia.edu/26305269
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.