Жанр horror та творчість Куросави Кійосі

Автор(и)

  • Георгій Курбанов Київський національний університет театру кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого, Україна

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.33.2023.291486

Ключові слова:

Куросава Кійосі, японський фільм, фільм жахів, horror, культурна історія, концепти страху

Анотація

Метою статті є дослідження творчості Куросави Кійосі, а також феномену японського погляду на фільми жахів й те, як вони переплітаються з людськими бажаннями та страхами. Проаналізовано причини прояву страху, цікавості й любові до цього жанру та його соціального значення в світі кінематографа. На прикладі творчості Куросави Кійосі, який є одним з найталановитіших і найвідоміших кінорежисерів нового японського кіно і який хоча й працює в різних жанрах, та найбільше прославився на терені фільмів жахів, розглянуті варіації й бачення японського боку питання. Його фільми вражають своїм постмодерністським трактуванням ідентичності, і в них вирізняється концепція азійського погляду на кризу жанру і концепти страху, що визначаються як особлива мова переказу культурної історії. Розглянуто взаємозв’язок концептів страху, їх соціальні та культурні замисли. Порушується питання достовірності переказу культурної історії мовою кінематографа, наголошується суперечність між історією та міфом, створюваними кінематографом. Проаналізовано картини Куросави Кійосі на Каннських кінофестивалях, а також проведено порівняння його робіт з роботами західних кінорежисерів, таких як Роберт Еггерс, Олександр Ажа, Баррі Левінсон, Роман Поланський, Річард Доннер та Джон Карпентер.

Посилання

A Brief History of Japanese Horror // Journal – rikumo journal [ER]. Retrieved from: https://journal.rikumo.com/journal/paaff/a-brief-history-of-japanese-horror

Bozhko, О. (2017). Kontseptualizatsiia atmosphery suspence zhanru horror. [Conceptualization of suspence in horror]. East European Science Journal. Vypusk. 20. S. 23-30.

Vovk, О. (2019). Manifestatsiia emotsii zhakhu kriz’ pryzmu opysiv emotsiinykh staniv personazhivzhertv. [Horror genre emotion manifestation through the prism of heroes’ victims emotional state]. Lvivskyi filolohichnyi chasopys Lvivskoho derzhavnoho universytetu bezpek yzhyttiediialnosti. Vypusk. 5. S. 23-29. [in Ukrainian]

Holovni premiery 70-ho kanskoho festyvaliu [ER]. Retrieved from: http://www.freecity.lv/kultura/41940/ [in Ukrainian]

Derrida, Zh. Kino ta yoho pryvydy. Interviu z Zh. Derrida [ER]. Retrieved from: http://seance.ru/n/21-22/retroavangard-zhak-derrida/kino-i-ego-prizraki/

Naboka, Inna (7 listopada 2006, Kyiv) (RadioSvoboda. Ua) Chomu mi lyubimo filmi zhahiv? [ER]. Retrieved from: https://www.radiosvoboda.org/a/954064.html

Miyamoto, Noriaki (2019). [宮本 法明]. Kurosava, Kiyosi [黒沢清『叫』とJホラーの歴史. «Kriki» Kiyosi Kurosava i istoriya J-horrora] // 京都大学大学院 人 間・環境学研究科. – 人間・環境学. Doslidzhennia liudyny ta navkolyshnoho seredovyshcha. Vyshcha shkola doslidzhen liudyny ta navkolyshnoho seredovyshcha. Universytet Kioto. Bibliogr. № 28. S. 93-104.

Al-Salhani, Mariіa. Psykholohiia khororu: chomu liudy tak liubliat kino pro maniiakiv [ER]. Retrieved from: https://mir24.tv/news/13367832

Mes, T. (2005). Midnight Eye Guide to New Japanese Film. California, 2005. Bibliogr. S. 125-320.

Ohnieva, T.K. (2020). Osoblyvosti rozvytku suchasnoho mystetstva i kinematohrafu uKytai, Korei ta Yaponii [Features of the development of modern art and cinematography in China, Korea and Japan]. Ukrainski kulturolohicнni studii : zbirnyk nauk. prats. Vyp.1. S. 69-83.

Zmina tvorchoho spriamuvannia yaponskoho huru zhakhiv daie plody. 28.08.2008. Pereklad statti Isabel Reynolds dlya Reiters. Mukae, S. (2012). J-Horror: Its Birth and the Theory behind it. Proceedings of the 3rd EU Workshop : Sub-Major Curriculum EU-Japanology, Kansai University Graduate School of Letters [ER]. Retrieved from: https://www.academia.edu/26305269

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-23

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА