Робота режисера з непрофесійними акторами в кіно України доби Незалежності
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.33.2023.291488Ключові слова:
непрофесійний актор, режисура ігрового кіно, стилістика акторського виконання, інструментарій режисера-постановника, кіно незалежної УкраїниАнотація
У статті розглянуто підходи режисерів до роботи з непрофесійними акторами як способи вираження авторського світогляду. Особливу увагу приділено використанню підходів режисера як засобу зображення проблематики соціальних реалій.
Застосовані такі методи наукового дослідження: пошуковий (для збору інформації про обрану тему), дедуктивний метод (для виокремлення окремих стилістичних рис кінофільмів із загального явища українського кіно доби незалежності), порівняльний (для виокремлення особливостей роботи з непрофесійними акторами режисерів Європи та режисерів України), метод узагальнення (для написання висновків).
Посилання
Bazin, A. (1976). Qu’est-ce que le cinéma ?. Paris: Éditions du Cerf. 372 p.
Bresson, R; Griffin, J. (Ed). (2016). Notes on the Cinematograph. New York: NYRB Classics. 112 p.
Costa, M. (2009). Katie Jarvis – from the school steps to the red carpet. The Guardian. Retrieved from: https://www.theguardian.com/film/2009/sep/03/katie-jarvisfish-tank
Crimea Sos. Crimea-SOS (2015). Yak stvoryuvavsya «Hamer» – pershyy filʹm Oleha Sentsova [How «Hamer» was created – Oleg Sentsov’s first film]. Retrieved from: https://krymsos.com/ru/yak-stvoryuvavsya-gamer-pershyj-film-olega-senczova [іn Ukrainian]
Boiko, K. (2020). Formula avtorskogo kino: «Riven` chornogo» Valentyna Vasyanovycha [Author’s cinema formula: Valentin Vasyanovych’s «The Black Level»]. Livyi Bereg. Retrieved from: https://lb.ua/blog/young_filmcritics/469272_formula_avtorskogo_kino_riven.html [іn Ukrainian]
Druzyuk, Yа. (2023). Antonio Lukich i «Kurhan & Agregat» – pro filʹm «Lyuksemburh, Lyuksemburh» yak pershu dramu na surzhyku. The Village Ukrayina. Retrieved from: https://www.the-village.com.ua/village/culture/movies/337581-antonio-lukich-znyavfilm-lyuksemburg-lyuksemburg-iz-kurgan-agregattse-persha-ukrayinska-drama-n [іn Ukrainian]
Druzyuk, Yа. (2022). Interv`yu: Yak Kateryna Hornostay stvoryla filʹm «Stop-Zemlya» u laboratoriyi i shcho vona zrozumila pro zumeriv. The Village. Retrieved from: https://www.the-village.com.ua/village/culture/culture-interview/321503-stop-zemlya-prem-erakateryna-hornostay-interview-2022 [іn Ukrainian]
Gaggiotti, M. (2021). The non-professional actor in European cinema. The Routledge Companion to European Cinema Routledge. 23, 243-251.
Korkodym, O. (2015). Vidbulasya druha prem`yera strichky «Myynyky avtomobiliv» Volodymyra Tykhoho [The second premiere of the film «Car Washers» by Volodymyr Tykhoi took place]. Telekrytyka. Retrieved from: https://web.archive.org/web/20170306052939/ http://www.kinokolo.ua/articles/856/ [іn Ukrainian]
Myenyaylenko , A., Vlasova, A. (2020). Interv`yu: «Yа ne znayu, shcho take smert` na viyni. Potribni lyudy z tsiyeyu travmoyu» – Valentyn Vasyanovych pro «Atlantydu» ta yiyi aktoriv. Radio Svoboda. Retrieved from: https://hromadske.ua/posts/ya-ne-znayu-sho-take-smertna-vijni-potribni-lyudi-z-ciyeyu-travmoyu-valentinvasyanovich-pro-atlantidu-ta-yiyi-aktoriv [іn Ukrainian]
Sakovsʹka, A. (2020). Interv`yu: «Moyi dumky tykhi»: Rezhyser Antonio Lukich pro te, chomu ukrayins`ki tvaryny zvuchat` osoblyvo tryvozhno. Radio Svoboda. Retrieved from: https://www.radiosvoboda.org/a/30400420.html [іn Ukrainian]
Trymbach, S. (2019). Kino narodzhene Ukrayinoyu [Cinema born in Ukraine]. Alʹbom antolohiyi ukrayinsʹkoho kino. K.: Samit-knyha. [in Ukrainian]
Zubavina, I. (2007). Kinematohraf nezalezhnoyi Ukrayiny: tendentsiyi, filʹmy, postati [Cinematography of independent Ukraine: trends, films, figures]. Instytut problem suchasnoho mystetstva Akademiyi mystetstv Ukrayiny, Kyiv: FENIKS, 2007. 296 s. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.