Робота режисера з непрофесійними акторами в кіно України доби Незалежності

Автор(и)

  • Владислав Вітрів Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого, Україна

DOI:

https://doi.org/10.34026/1997-4264.33.2023.291488

Ключові слова:

непрофесійний актор, режисура ігрового кіно, стилістика акторського виконання, інструментарій режисера-постановника, кіно незалежної України

Анотація

У статті розглянуто підходи режисерів до роботи з непрофесійними акторами як способи вираження авторського світогляду. Особливу увагу приділено використанню підходів режисера як засобу зображення проблематики соціальних реалій.

Застосовані такі методи наукового дослідження: пошуковий (для збору інформації про обрану тему), дедуктивний метод (для виокремлення окремих стилістичних рис кінофільмів із загального явища українського кіно доби незалежності), порівняльний (для виокремлення особливостей роботи з непрофесійними акторами режисерів Європи та режисерів України), метод узагальнення (для написання висновків).

Посилання

Bazin, A. (1976). Qu’est-ce que le cinéma ?. Paris: Éditions du Cerf. 372 p.

Bresson, R; Griffin, J. (Ed). (2016). Notes on the Cinematograph. New York: NYRB Classics. 112 p.

Costa, M. (2009). Katie Jarvis – from the school steps to the red carpet. The Guardian. Retrieved from: https://www.theguardian.com/film/2009/sep/03/katie-jarvisfish-tank

Crimea Sos. Crimea-SOS (2015). Yak stvoryuvavsya «Hamer» – pershyy filʹm Oleha Sentsova [How «Hamer» was created – Oleg Sentsov’s first film]. Retrieved from: https://krymsos.com/ru/yak-stvoryuvavsya-gamer-pershyj-film-olega-senczova [іn Ukrainian]

Boiko, K. (2020). Formula avtorskogo kino: «Riven` chornogo» Valentyna Vasyanovycha [Author’s cinema formula: Valentin Vasyanovych’s «The Black Level»]. Livyi Bereg. Retrieved from: https://lb.ua/blog/young_filmcritics/469272_formula_avtorskogo_kino_riven.html [іn Ukrainian]

Druzyuk, Yа. (2023). Antonio Lukich i «Kurhan & Agregat» – pro filʹm «Lyuksemburh, Lyuksemburh» yak pershu dramu na surzhyku. The Village Ukrayina. Retrieved from: https://www.the-village.com.ua/village/culture/movies/337581-antonio-lukich-znyavfilm-lyuksemburg-lyuksemburg-iz-kurgan-agregattse-persha-ukrayinska-drama-n [іn Ukrainian]

Druzyuk, Yа. (2022). Interv`yu: Yak Kateryna Hornostay stvoryla filʹm «Stop-Zemlya» u laboratoriyi i shcho vona zrozumila pro zumeriv. The Village. Retrieved from: https://www.the-village.com.ua/village/culture/culture-interview/321503-stop-zemlya-prem-erakateryna-hornostay-interview-2022 [іn Ukrainian]

Gaggiotti, M. (2021). The non-professional actor in European cinema. The Routledge Companion to European Cinema Routledge. 23, 243-251.

Korkodym, O. (2015). Vidbulasya druha prem`yera strichky «Myynyky avtomobiliv» Volodymyra Tykhoho [The second premiere of the film «Car Washers» by Volodymyr Tykhoi took place]. Telekrytyka. Retrieved from: https://web.archive.org/web/20170306052939/ http://www.kinokolo.ua/articles/856/ [іn Ukrainian]

Myenyaylenko , A., Vlasova, A. (2020). Interv`yu: «Yа ne znayu, shcho take smert` na viyni. Potribni lyudy z tsiyeyu travmoyu» – Valentyn Vasyanovych pro «Atlantydu» ta yiyi aktoriv. Radio Svoboda. Retrieved from: https://hromadske.ua/posts/ya-ne-znayu-sho-take-smertna-vijni-potribni-lyudi-z-ciyeyu-travmoyu-valentinvasyanovich-pro-atlantidu-ta-yiyi-aktoriv [іn Ukrainian]

Sakovsʹka, A. (2020). Interv`yu: «Moyi dumky tykhi»: Rezhyser Antonio Lukich pro te, chomu ukrayins`ki tvaryny zvuchat` osoblyvo tryvozhno. Radio Svoboda. Retrieved from: https://www.radiosvoboda.org/a/30400420.html [іn Ukrainian]

Trymbach, S. (2019). Kino narodzhene Ukrayinoyu [Cinema born in Ukraine]. Alʹbom antolohiyi ukrayinsʹkoho kino. K.: Samit-knyha. [in Ukrainian]

Zubavina, I. (2007). Kinematohraf nezalezhnoyi Ukrayiny: tendentsiyi, filʹmy, postati [Cinematography of independent Ukraine: trends, films, figures]. Instytut problem suchasnoho mystetstva Akademiyi mystetstv Ukrayiny, Kyiv: FENIKS, 2007. 296 s. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-23

Номер

Розділ

ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА