Етика карнавалізації як основи вираження комічного у постмодерній культурі
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.33.2023.291491Ключові слова:
антиповедінка, комічне, гротеск, карнавалізація, медіакультураАнотація
У статті розглядається вплив карнавалізованої поведінки на сучасний культурний дискурс, де вона інтегрується через спільний лейтмотив з карнавальною традицією Середньовіччя та тимчасовим отриманням необмеженої свободи. Автор аналізує маргінальні категорії і нетрадиційні аспекти в порівнянні з попередніми дослідженнями культурних полів, використовуючи поняття «містичного сприйняття» та вказує на зміну вектора розмежування між загальноприйнятим і антиповедінкою в сучасній культурі. Автор наголошує важливість дослідження етичних аспектів комічного як частини культури та його впливу на суспільний розвиток, а також на роль карнавалізації як фундаментальної основи комічного.
Посилання
Hall, E., & Wrigley, A. (2007). Aristophanes in Performance: Peace, Birds and Frogs. Oxford: Legenda, 390 p.
Halporn, J. (1993). Theater and Society in the Classical World / ed. Ruth Scodel. Ann Arbor, 268 p.
Langman, L. (2014) The Carnivalization of the Public Sphere. In book: Re-Imagining Public Space (pp.191-214). DOI: 10.1057/9781137373311_10
Lintott, S. (2016). Superiority in Humor Theory. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 74(4). С. 347-358. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/44510295
Rucker, R. (2003). As above, so below: A novel of Peter Bruegel. New York: Forge. 320 p.
Samokhina, V. (2022). Polycode Essence of Postmodern Comic Literary. Theory and Practice in Language Studies. Vol. 12. No. 9, pp. 1711-1717, September 2022 DOI: https://doi.org/10.17507/tpls.1209.02
Silk, M. S. (2002). Aristophanes and the Definition of Comedy. Oxford University Press, 456 p.
Sheckels, T. (2023). Bakhtin’s Carnivalesque: A Reconsideration Based on the BLM Demonstrations of 2020 and the Storming of the U.S. Capitol in 2021. American Behavioral Scientist, 67(5), S. 665-680. https://doi.org/10.1177/00027642211062870
Bart, R. (1994). Izbrannie raboti [Selected works]. M.: Progress, 615 s. [in russian]
Bart, R. (1996). Mifologii [Mythology]. M.: Izd-vo Sabashnikovykh, 312 s. [in russian]
Bakhtin, M.M. (1990). Tvorchestvo Fransua Rable i narodnaya kultura srednevekovya i Renessansa (2-e izd). [ The work of Francois Rabelais and the folk culture of the Middle Ages and the Renaissance]. M.: Khudozh. lit., 543 s. [in russian]
Bergson, A. (1992). Smekh [Laugh]. M.: Iskusstvo, 127 s. [in russian]
Bodriiyar, Zh. (2000). Prozrachnost zla [Transparency of evil]. M.: Dobrosvet, 258 s. [in russian]
Gegel, G. (1977). Entsiklopediya filosofskikh nauk [Encyclopedia of philosophical sciences]: V 3t. M., т. 3. [in russian]
Gobbs, T. (1991). O chelovecheskoi prirode [About human nature] / Gobbs T. Soch.: V 2 t. M., т. 2. [in russian]
Dehtiarova, I. (2013). Leksyko-semantychni oznaky karnavalnosti v postmodernistskomu teksti [Lexical-semantic signs of carnival in the postmodern text]. Kultura slova, 78. 68-73. [in Ukrainian]
Dyskurs yak kohnityvno-komunikatyvnyi fenomen [Discourse as a cognitive-communicative phenomenon] / red. I. S. Shevchenko: monohrafiia (2005). Kharkiv: Konstanta. [in Ukrainian]
Zhan-Pol. (1981). Prigotovitelnaya shkola estetiki [Preparatory school of aesthetics]. M.: Misl. [in russian]
Zinovieva, T.A. (2005). Karnaval yak kulturnyi mekhanizm suchasnoi Ukrainy [Carnival as a cultural mechanism of modern Ukraine]. Arkadia, 2(8). С. 25-28. [in Ukrainian]
Kant, I. (1966). Kritika sposobnosti suzhdeniya [Criticism of judgment] / Kant I. Sobr. Soch : V 6 t. M., т. 5. [in russian]
Karasyov, L.V. (1996). Filosofiya smekha [Philosophy of laughter]. M.: RGU. 224 s. [in russian]
Karnavalizatsiia; Osuchasnennia. Leksykon zahalnoho ta porivnialnoho literaturoznavstva [Carnivalization; Modernization Lexicon of comprehensive and comparative literature] / red. A. Volkov. (2001). Chernivtsi: Zoloti lytavry. [in Ukrainian]
Kondratenko, N.V. (2017). Trolinh u politychnomu internet-dyskursi [Trolling in political internet discourse]. Odeskyi linhvistychnyi visnyk. Spets. vyp. S. 86-88. [in Ukrainian]
Lessing, G. (1936). Gamburgskaya dramaturgiya [Hamburg Drama]. M.; L.: Academia. [in russian]
Lytvynenko, A.I. (2022). Teoriia kultury: ontolohiia i fenomenolohiia [Theory of culture: ontology and phenomenology]: navch.-metod. posibnyk dlia stud. spets. Kulturolohiia osvitnoho stupenia «Bakalavr». Poltava: PNPU im. V.H. Korolenka. [in Ukrainian]
Propp, V. (1976). Problemi komizma i smekha [Problems of comedy and laughter]. M.: Nauka, 1976. 182 s. [in russian]
Rotterdamskii, E. (1960). Pokhvala gluposti [Praise for stupidity]. M.: Khudozhestvennii literaturnii fond, 168 s. [in russian]
Ryumina M.T. (1998). Taina smekha, ili Еstetika komicheskogo [The mystery of laughter or the aesthetics of the comic]. M.: Librokom, 320 s. [in russian]
Sotsiokulturni vyklyky suchasnosti: potreba u teoretychnomu osmyslenni: kolektyvna monohrafiia [Sociocultural challenges of modernity: the need for theoretical understanding: a collective monograph] / za red. Marii Petrushkevych. (2022). Ostroh: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia», 212 s. [in Ukrainian]
Freid, Z. (2016). Ostroumie i yego otnoshenie k bessoznatelnomu [Wit and its relation to the unconscious]. Spb: Azbuka-klassika, 288 s. [in russian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.