Перші фільми братів Люм’єр. Фактологічна основа і виникнення образу-міфу
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305195Ключові слова:
ранній кінематограф, Луї Люм’єр, образ, «Прибуття поїзду на вокзал Ла Сьота»Анотація
В пропонованій статті автором проведено комплексний аналіз усталених відомостей про найвідоміші ранні фільми братів Люм’єр («Прибуття поїзду на вокзал Ла-Сьота» та ін.), що стосуються обставин створення, виходу, сприйняття, змісту. Виявлені незбіги вищезазначених відомостей із фактичними обставинами, на думку автора, дають підстави вбачати певну системність, яка може бути представлена як механізм трансформації фактичних обставин суспільно значущої події у образ цієї події: утворення образу-міфу, існування й передачі уявлень про подію у цій формі. В цьому контексті, на думку автора, обрані для аналізу фільми раннього кіно є прикладом такого механізму трансформації, який є універсальним і здатний охоплювати широкий клас суспільних явищ
Посилання
Barthes, Roland (1957). Le Mythe Aujourd’hui. – Mythologies. – Paris: Éditions du Seuil. Pp. 181-233. https://ru.scribd.com/document/62765017/BarthesMythologies-Le-Mythe- Aujourd-hui [in French]
Barthes, Roland (1970). Mythologies. Paris : Éditions du Seuil. 247 p. [in French]
Barthes, Roland (1991). Mythologies. Selected and translated from the French by Annette Lavers. Translated from the French Mythologies (c) 1957 by Editions du Seuil, Paris. Translation (c) 1972 by Jonathan Cape Ltd. – The Noonday Press – New York. Farrar, Straus & Giroux. Manufactured in the United States of America. Twentyfifth printing. 164 p. – https://soundenvironments.files.wordpress.com/2011/11/roland-barthes-mythologies.pdf [in French]
Catalogue Lumière. L’œuvre cinématographique des frères Lumièreaccess [Electronic resource]: Arrivée d’un train à La Ciotat. Vue N° 653. – Access mode: https://catalogue-lumiere.com/arrivee-train-a-la-ciotat/. Title from the screen. [in French]
Cholodenko, Alan (2004). The Crypt, the Haunted House, of Cinema. Cultural Studies Review, 102 (September). Pp. 99-113. [in English]
Gunning, Tom. An Aesthetic of Astonishment: Early Film and the. (In)Credulous Spectator / Viewing positions: ways of seeing film. Williams, Linda. Rutgers University Press. New Brunswick (N. J.). P. 114-133. ISBN-10 0485300753 [in English]
Leheza, O. S. (2019). Kontseptsiia mifu u tvorchosti Rolana Barta [The concept of myth in the work of Roland Barthes]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia filos.- politoloh. studii. Vyp. 23, p. 54-59. [in Ukrainian]
Loiperdinger, Martin (Spring, 2004). Lumière’s ”Arrival Of The Train”: Cinema’s Founding Myth. The Moving Image: The Journal of the Association of Moving Image Archivists. University of Minnesota Press. Vol. 4. No. 1. P. 99-118. [in English]
Losev, Aleksei Fedorovich (2014). The Dialectics of Myth. / Translated from the Russian Vladimir L. Marchenkov. Routledge. 235 p. ISBN 9780415753852 [in English]
Mislavskiy, V.N. (2017). Faktograficheskaya istoriya kino v Ukraine. 1896-1930 [Factographic history of cinema in Ukraine. 1896-1930]. T. 3, ch. 1. Kharkov: «Dіm Reklamy». 680 p. [in russian]
Quatre oeuvres pour raconter l’histoire de La Ciotat. – Var-Matin. Publié le 07/10/2019 à 10:16, mis à jour le 07/10/2019 à 10:16 – https://www.varmatin.com/arts/quatre-oeuvres-pour-raconter-l-histoire-de-laciotat-419955 [in French]
Ray, Zone (Spring, 2004). Limiere Illuminated: «Moving Image» Debunks Myths Surrounding «Arrival of the Train» / The Moving Image: The Journal of the Association of Moving Image Archivists. Vol. 4, Number 1. University of Minnesota Press. 176 pps. ISBN 0-8166-4530-2 – IDA Intarnational Documentary Association. TUE 11.30.2004. – https://www.documentary.org/feature/lumiere-illuminated-moving-image-debunksmyths-surrounding-arrival-train [in English]
Sadoul, Georges (1949). Histoire de l’art du cinéma des origines à nos jours. Paris, France: Ernest Flammarion. 493 p. [in French]
Sadoul, Georges (1948). Histoire générale du cinéma. Tome 1. L’invention du cinéma 1832–1897. Les pionniers du cinéma (de Méliès à Paihé) 1897–1909. Paris: Les Éditions Denoel. 438 p. [in French]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.