Європейський досвід підготовки продюсерів у сфері аудіовізуального мистецтва та виробництва
DOI:
https://doi.org/10.34026/1997-4264.34.2024.305201Ключові слова:
продюсер, європейський досвід, аудіовізуальна сфера, аудіовізуальне мистецтво та виробництво, модель підготовки, навчальний процесАнотація
У статті проаналізовано європейський досвід підготовки продюсерів у сфері аудіовізуального мистецтва та виробництва на прикладі Франції, Великої Британії, Італії, а також визначено перспективи впровадження кращих розглянутих практик в Україні. Показано, що, оскільки сфера аудіовізуального мистецтва та виробництва стає дедалі більш міждисциплінарною, сучасні програми підготовки включають елементи маркетингу, бізнесу, інновацій та технологій. Акцентовано увагу на важливості різноманітності й інклюзивності в навчальному процесі підготовки продюсерів.
Проаналізовано найвідоміші та найефективніші річні програми безперервної освіти – майстерня продюсерів EAVE та ACE Producers, які орієнтовані на підтримку успішних продюсерів з Європи та за її межами.
Узагальнено досвід підготовки продюсерів в європейських кіношколах та визначено основні складові європейської моделі підготовки продюсерів, якими є: практична орієнтація, міждисциплінарність, теоретична освіта, дипломна робота, міжнародний обмін і співпраця, підготовка до змін в індустрії.
Посилання
Abadía, J. M. and Díez, F. F. (2010). Manual del productor audiovisual, Editorial UOC, Barcelona, Spain, available at: https://books.google.com.ua/books?id=knTBAgAAQBAJ&pg=PT106&hl=uk&source=gbs_selected_pages&cad=3#v=onepage&q&f=false (Accessed 05 Feb 2024).
Centro Sperimentale di Cinematografia (2023). «Bando di selezione», available at: https://fondazionecsc.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/04/Bando-di-selezionetriennio-2023-26.pdf (Accessed 05 Feb 2024).
Metfilm School London (2015). «Behind the scenes of Hollywood filmmaking with Producer Iain Smit», available at: https://www.metfilmschool.ac.uk/articles/blogs/behind-scenes-hollywood-filmmaking-withproducer-iain-smith/ (Accessed 05 Feb 2024).
Bergala, A. (2016), The Cinema Hypothesis: Teaching cinema in the classroom and beyond (Filmmuseum Synema Publikationen 28), Austrian Film Museum, Vienna, Austria.
Centro Sperimentale di Cinematografia (2024), available at: https://www.fondazionecsc.it/scuola-nazionale-dicinema/ (Accessed 05 Feb 2024).
La Fémis (2024), “Distribution/cinema management course”, available at: https://www.femis.fr/distribution-cinema-management (Accessed 05 Feb 2024).
EAVE (2024), “EAVE producers workshop 2024”, available at: https://eave.org/programmes/eaveproducers-workshop-2024 (Accessed 05 Feb 2024).
Etzkowitz, H. and Leydesdorff, L. (1995), «The triple helix – university–industry–government relations: A laboratory for knowledge based economic development», EASST Review, vol. 14 (1), pp. 14-19.
Crescine (2023). «European Film Academy x Crescine: members survey 2023», available at: https://www.crescine.eu/blog/efa-crescine-members-survey-2023 (Accessed 05 Feb 2024).
La Fémis (2024). available at: https://psl.eu/en/university/schools/partners/la-femis (Accessed 05 Feb 2024).
Met Film School (2024). «M. A. Producing», available at: https://www.metfilmschool.ac.uk/courses/postgraduate/ma-producing/#Overview (Accessed 05 Feb 2024).
Mateer, J. (2019). «Perceptions of broadcast and film media practitioners in UK higher education», FEJ, vol. 2 (1), pp. 3-26, available at: https://uclpress.scienceopen.com/hosted-document?doi=10.18546/FEJ.02.1.02 (Accessed 05 Feb 2024). doi: 10.18546/FEJ.02.1.02
Met Film School (2024), available at: https://www.metfilmschool.ac.uk/courses/postgraduate/maproducing/#Overview (Accessed 05 Feb 2024).
La Fémis (2024). «Producing department», available at: https://www.femis.fr/producing-department (Accessed 05 Feb 2024).
Centro Sperimentale di Cinematografia (2024), «Produzione», available at: https://www.fondazionecsc.it/corso/corso-di-produzione/ (Accessed 05 Feb 2024).
Centro Sperimentale di Cinematografia (2024), «Visual Effects Supervisor & Producer», available at: https://www.fondazionecsc.it/en/corso/corso-di-visualeffects-supervisor-producer/ (Accessed 05 Feb 2024).
Sushko, P. M. (2023). OsoblivostI pIdgotovki prodyuserіv audiovizualnogo mistetstva ta virobnitstva: svitoviy dosvid dlya Ukraini [Features of the training of producers audiovisual arts and production: global experience for Ukraine]. Naukovyj visnyk Kyivs’koho natsional’noho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, vol. 32, pp. 101-107. [in Ukrainian]
Lupii, Ya. V. and Danylenko, S. A. (2023). Vprovadzhennya innovatsiynih metodik ta Evropeyskogo dosvidu u pidgotovtsi fahivtsiv mistetstva audiovIzualnoi sfery [Implementation of innovative methods and european experience in the training of audiovisual professionals]. Ukrains’ka kul’tura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, vol. 44, pp. 206-215. [in Ukrainian]
Shejko, V. (2008). Suchasna mediaosvita v Ukraini: vikliki sogodennya. Suchasni problemi hudozhnoi osviti v Ukraini [Modern media education in Ukraine: today’s challenges]. Suchasni problemy khudozhn’oi osvity v Ukraini. Mediaosvita v Ukraini. Suchasnyj stan, problemy rozvytku: Zb. nauk. pr. [Contemporary problems of art education in Ukraine: Media education in Ukraine. Current state, development problems: Collection of scientific works], In-tu problem suchasnoho mystetstva Akad. mystetstv Ukrainy, Ukraine, pp. 10-13, available at: http://www.mari.kiev.ua/sites/default/files/inline-images/pdfs/ho4/HO4_2008_p-010-013_Sheyko.pdf (Accessed 05 Feb 2024). [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, подають наукові статті для публікації у «Науковому Віснику» на таких умовах:
а) Автори, подаючи наукові статті для публікації, надають збірнику «Науковий Вісник» право першої публікації (за ліцензією Creative Commons Attribution). Це дає змогу іншим ділитися роботою з підтвердженням авторства роботи та первинної публікації в цьому збірнику. Водночас за авторами зберігаються в повному обсязі авторські права, що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р.;
б) Автори мають право укладати додаткові окремі угоди на договірній основі стосовно невиключного поширення опублікованої версії Збірника (публікації в книжці, інституційному сховищі тощо), з підтвердженням початкової публікації в цьому виданні;
в) Автори також мають право розмістити свої праці в мережі Інтернет (на їх веб-сайті чи в іниституційних сховищах) до подання чи під час подання праць на розгляд редакційної ради Збірника.
ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ
За авторами збірника наукових праць «Науковий Вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого» / «Naukovij vìsnik Kiïvskogo nacìonalnogo unìversitetu teatru, kìno ì telebačennâ ìm. Ì.K. Karpenka-Karogo» зберігається авторське право що підтверджується Законом України про авторське право і суміжні права за № 3702-ХІІ від 23.12.1993 р. (остання поточна редакція 14.10.2020). За ліцензійними умовами надається право також і редакції збірника публікувати оригінальні наукові статті, що містять нові наукові дослідження й не публікувалися в інших виданнях.
Ліцензійна політика журналу сумісна з переважною більшістю політик відкритого доступу та архівування матеріалів. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі. Автор зберігає авторські права і права на публікацію без обмежень.
Погляди авторів публікацій можуть не збігатися з поглядами редакції. За достовірність фактів, дат, прізвищ тощо відповідальність несуть автори.